דיווחים: נוקיה תציע ביוני מחשבי לוח עם חלונות 8

"נשיק מחשבי לוח עם חלונות 8 ביוני 2012", אמר פול אמסלם, מנהל נוקיה בצרפת, בראיון שהעניק לעיתון צרפתי ● עם זאת, אנליסטים מעריכים שהחברה תתקשה להתחרות במחשבי iPad המצליחים של אפל

נוקיה (Nokia) מתכוונת לחדור לשוק מחשבי הלוח ולהשיק מוצר שיתבסס על מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט (Microsoft), חלונות 8 (Windows 8). "נשיק מחשבי לוח עם חלונות 8 ביוני 2012", אמר פול אמסלם, מנהל נוקיה בצרפת, בראיון שהעניק לעיתון הצרפתי Les Echos.

בנוקיה ובמיקרוסופט שוקדים במשותף על פיתוח של טלפונים חכמים עם מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone), בתקווה לקדם את מעמדן בפלח שוק זה. בן ווד, מנהל מחקר בחברת CCS Insight, העריך שנוכח ההיקף הנרחב של שיתוף הפעולה והחשיבות הרבה שמייחסים לו בשתי החברות, מחשבי לוח הם הצעד המתבקש הבא.

אולם, אם אכן תשיק נוקיה מחשבי לוח, היא עשויה להיתקל באותן בעיות שבהן נתקלו חברות אחרות שניסו להתחרות במחשבי ה-iPad של אפל (Apple), ובכלל זה HTC ,RIM ומוטורולה (Motorola). עד עתה, היחידה שנחלה הצלחה מסוימת בתחרות מול אפל בשוק זה היא סמסונג (Samsung). ברבעון השלישי של 2011 מכרה סמסונג 1.6 מיליון יחידות של מחשבי לוח מדגמי גלאקסי (Galaxy) – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר Canalys. זאת, בהשוואה ל-11 מיליון יחידות של מחשבי iPad שמכרה אפל במהלך הרבעון. שוק נוסף שבו מצליחה סמסונג מול אפל הוא זה של הטלפונים החכמים, לאחר שהמכשירים מתוצרתה הצליחו באחרונה לעקוף את ה-iPhone.

אחד הגורמים העיקריים שעשויים להשפיע על סיכויי הצלחתה של נוקיה בשוק מחשבי הלוח הוא השירותים והתכנים שיוצעו עבור המכשירים מתוצרתה. ההצלחה המיידית של מחשבי ה-Kindle Fire של אמזון (Amazon) הם ההוכחה הטובה ביותר לכך, על פי ווד.

לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר נוקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים