ברק רגב, גוגל: "יש כיום בעולם יותר טאבלטים וטלפונים חכמים מאשר אסלות"

"העלייה במספר הטלפונים הסלולריים לעומת הטלפונים הקוויים, הטלוויזיה והרדיו נמשכת", אמר רגב, המנהל האזורי של Google Enterprise ● הוא העריך, כי "עד סוף השנה יהיו בשוק 500 מיליון טלפונים חכמים וטאבלטים"

"יש כיום בעולם יותר טאבלטים וטלפונים חכמים מאשר אסלות", כך אמר ברק רגב, המנהל האזורי של Google Enterprise, בכנס CloudCon 2011 SaaSCon. הכנס התקיים הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. לדבריו, "לאחר שבעשור האחרון עבר מספר הטלפונים הסלולריים את מספר מכשירי הטלפון הקווי, הטלוויזיה והרדיו, כעת ברור שהמגמה רק מתעצמת. השילוב של חיבוריות וזמינות של מכשירים מאפשרת הסתמכות על מיחשוב הענן לצורך איחסון ולצורך הפעלת היישומים, גם בארגונים ולא רק אצל העובדים כמשתמשים פרטיים". הוא העריך, כי "עד סוף השנה יהיו בשוק 500 מיליון טלפונים חכמים וטאבלטים".

"ב-2004 התחילו לצוץ דברים מדהימים: סקייפ (Skype), פייסבוק (Facebook), וג'י-מייל (GMail)", ציין רגב. "מאז חל שיפור במכשירי הקצה. היה ברור שהמציאות הזו תגיע גם לשוק העסקי. אחד הדברים שקרו ממש באחרונה הוא שגרטנר (Gartner) החלה לדבר על גוגל (Google) כתחליף אמיתי לשוק האנטרפרייז".

הוא הוסיף, כי "הענן התחיל מהעסקים הקטנים, אבל הגיע גם לארגונים הגדולים. לדוגמה, בתוך שלוש שנים יהיו 20% מכלל שרתי הדואר של ארגוני האינטרפרייז בענן".

רגב דיבר על שירות היישומים של גוגל, Google Apps, ואמר ש-"כשהשקנו אותו, ב-2007, הגישה הייתה בעיקר חיסכון. כיום מדברים גם על חדשנות – היכולת לעשות דברים במהירות, להטמיע יישומים חדשים ודברים שדורשים יותר מהירות, ולא בנייה של ארכיטקטורות כבדות בארגון. שירותי הענן הרבה יותר מאובטחים ממה שניתן להשיג בארגון".

עידו גרין, Developer Advocate של כרום בגוגל העולמית. צילום: ניב קנטור"הענן גם נגיש מכל מכשיר – מהטאבלט, מה-Chromebook, מהטלפון החכם ומה-Mac", ציין רגב. "אני דטה סנטר מהלך. אני לא כבול יותר לשום מחשב אישי, לא חייב להגיע למשרד, אלא יכול לצרוך את השירותים מכל מכשיר שתומך בווב. זה גורם לי ולעובדים שלי לעבוד כצוות. אנחנו עובדים על קבצים משותפים, מבלי שאני פוגש את העובדים בכל יום. הענן פועל לא רק בתוך הארגון, הוא גם מאפשר לי לחצות גבולות בין ארגונים".

לבצע פעולות באמצעות הדפדפן – במקום מערכת ההפעלה

עידו גרין, Developer Advocate של כרום (Chrome) בגוגל העולמית, הציג את ההתפתחויות הבאות בהפיכת הדפדפן למערכת הפעלה שתאפשר לבצע, באמצעות הדפדפן, פעולות רבות שנעשות כיום באמצעות מערכת ההפעלה. המערכת תתבסס על HTML5.

"כרום יצא רק לפני שלוש שנים, כאשר המטרה הייתה לדחוף את שוק הדפדפנים קדימה, ובמיוחד לבנות דפדפן שיידע לעבוד מול יישומי רשת", אמר גרין. "בנינו את כרום במטרה לטייב ולתת חוויית משתמש אולטימטיבית, ועד היום רשמנו 200 מיליון הורדות. לעומת זאת, נמכרו עד היום 120 מיליון מכשירי iPhone".

הוא הציג את Chrome Web Store, החנות המקוונת של הדפדפן. "ההבדל בין היישומים שמותקנות דרך החנות לבין אלה שהמשתמש מפעיל עצמאית הוא שליישום שכזה נכנסים הרבה יותר משתמשים מאשר אלה שהיו נכנסים לו היו עובדים רק עם דפדפן". לדבריו, "חברות משחקים שעובדות עם Chrome Web Store מדווחות על מכירות גדולות יותר של יישומים בתוך המשחק".

לבסוף הציג גרין את ה-Chromebook – מחשב נייד המבוסס כולו על מיחשוב ענן. הוא ציין שהמערכת תושכר למשתמשים תמורת בין 20 ל-24 דולרים לחודש, כאשר המחיר הנמוך יותר מיועד למערכת החינוך. בתמורה, אמר, יקבלו המשתמשים עדכוני תוכנה שוטפים והחלפה של המחשב אחת לשלוש שנים. הוא ציין, כי כיום, מוצע מחשב ChromeBook בידי אייסר (Acer) וסמסונג (Samsung).

"ארגון שעובדיו יתבססו על מחשבי ChromeBook יוכל להסתמך על גוגל כדי לנהל את המכשירים, לרבות עדכונים מרוכזים בתוכנות שבהן משתמשים העובדים", סיכם גרין. "כל התמיכה נעשית על ידינו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. G

    "יש כיום בעולם יותר טאבלטים וטלפונים חכמים מאשר שכל" השוואה עמוקת תוכן,

אירועים קרובים