המגמות המובילות על פי סקר של יבמ: ניתוח נתונים ויישומים סלולריים

הסקר נערך בקרב 4,000 אנשי מיחשוב מ-93 מדינות, שקבעו שהמגמה המובילה היא ניתוח נתונים עסקיים ● עולה ממנו, כי תוכנות ניתוח מיושמות כמעט בכל תהליך עסקי בארגונים ● 42% מהמשיבים ציינו את הניתוח כנושא "מבוקש" בפיתוח תוכנה, ושיעור האימוץ של הניתוח היה הגבוה ביותר - 90% - מתחומי הטכנולוגיה שבהם עסק הסקר

השימוש הגובר בתוכנות ניתוח נובע מהרצון של מנהלי החברות להפיק תובנות משמעותיות מהררי הנתונים שמופקים במהלך הפעילות השוטפת של עסק מצליח. אולם, גם המגמות של מדיה חברתית, מכשירים ניידים ומיחשוב ענן יוצרות צורך במיומנויות עסקיות חדשות.

אלה כמה מהממצאים שעולים מתוצאות סקר שפרסמה בשבוע שעבר יבמ (IBM) על מגמות בעולם הטכנולוגיה. הסקר נערך בקרב 4,000 אנשי מיחשוב מ-93 מדינות ומ-25 ענפי תעשייה, שחיוו את דעתם על מגמות עתידיות בתחום המיחשוב.

המגמה העיקרית שציינו המשתתפים בסקר היא ניתוח של נתונים עסקיים. מהסקר עולה, כי תוכנות ניתוח מיושמות כמעט בכל תהליך עסקי בארגונים. 42% מהמשיבים לסקר ציינו את הניתוח כנושא "מבוקש" בפיתוח תוכנה, ושיעור האימוץ של הניתוח היה הגבוה ביותר (90%) מבין תחומי הטכנולוגיה שבהם עסק הסקר. מחצית מהמשיבים שציינו, כי הם לא משתמשים עדיין בניתוח מתכוונים להתחיל להשתמש בו בשנתיים הקרובות, על מנת להגביר את המיכון, לפשט תהליכים ולהשיג תוצאות בקצב מהיר יותר.

עם זאת, לא הכול ורוד: שני שלישים מהמשיבים לסקר של יבמ ציינו, כי בשנה האחרונה חל גידול של פחות מ-50% בהיקף העבודה הקשורה לניתוח של נתונים עסקיים. הם הביעו חששות ביחס לשילוב יכולות ניתוח מתקדמות בטכנולוגיה הקיימת ולהדרכת המשתמשים כיצד להפיק את מרב התועלת מהתובנות שמספקת תוכנת הניתוח.

עוד ציינה יבמ, כי למפתחים שמבקשים לצבור מיומנויות "כדאי לקחת בחשבון פלטפורמות בעלות קוד פתוח, דוגמת Apache Hadoop ולינוקס (Linux), שימלאו תפקיד חשוב בעתיד של פיתוח היישומים".

כמו כן, עולה מהסקר שלמפתחים שמבקשים לצבור מיומנויות בתחום היישומים הניידים כדאי לשקול את פלטפורמת אנדרואיד (Android). נוכח מסד ההתקנות ההולך וגדל ברחבי העולם, דורגה אנדרואיד כפלטפורמה הסלולרית המובילה בשנתיים הקרובות. עקומת הלמידה של הפלטפורמה, שמבוססת על השפות ג'אווה (Java) ו-XML, נחשבת לקצרה יחסית, והדבר תורם לפופולריות שלה בקרב אנשי המיחשוב. עם זאת, מעמדה של iOS של אפל (Apple) עדיין נחשב לאיתן בארצות הברית ובשאר המדינות המפותחות.

באשר למיחשוב הענו, תעקוף הקמת היישומים את הווירטואליזציה כפעילות המובילה ב-24 החודשים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים