דו"ח: עלייה חדה בהיקף המזיקים לאנדרואיד

עקב מדיניותה של גוגל שלא לסנן יישומים חל גידול "בקצב חזקתי" בהיקף המזיקים למערכות אנדרואיד - כך עולה מדו"ח שפרסמה ג'וניפר ● על פי הנתונים, מספר הדגימות של מזיקים שונים לאנדרואיד עלה בשיעור של 472% מאז יולי

היקף המזיקים המאיימים על המשתמשים במכשירים ניידים שמצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) גדל פי חמישה מאז יולי – כך עולה מדו"ח שפרסמה בסוף השבוע חברת ג'וניפר (Juniper Networks).

הקצב המהיר שבו מופיעים מזיקים חדשים לאנדרואיד לא מראה שום סימנים של דעיכה, הזהיר דן הופמן, אנליסט אבטחה ראשי למכשירים ניידים בג'וניפר וחבר במרכז העולמי של החברה להגנה מפני איומים. הוא אמר, כי "אנחנו עדים לשילוב בין האקרים ותיקים ש-'עשו הסבה' למכשירים ניידים ושוקדים על פיתוח של מזיקים בצורה מאורגנת, בדיוק כמו למחשבי PC, ל-'נערים' פחות מתוחכמים, שאפילו הם מצליחים לטמון תכנים זדוניים ביישומים".

מהנתונים של ג'וניפר עולה, כי מספר הדגימות של מזיקים שונים לאנדרואיד עלה בשיעור של 472% מאז יולי. מספר זה מתייחס הן לזנים חדשים של מזיקים והן לגרסאות חדשות של מזיקים ותיקים. הגידול חל בעיקר בספטמבר ובאוקטובר.

"בחודשים האחרונים היינו עדים לגידול בקצב חזקתי במספר המזיקים למערכות אנדרואיד", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של ג'וניפר במקביל לפרסום הדו"ח.

האיום העיקרי מגיע עדיין מיישומי אנדרואיד שהוכנו במיוחד על ידי עברייני רשת. במקרים רבים מדובר בגרסאות פיראטיות של יישומים לגיטימיים שהוטמנו בחנות היישומים Android Market או באתר הורדות אחר. יצוין, כי אתרי הורדות חלופיים זוכים לפופולאריות בעיקר במדינות אסיה, ובמיוחד בסין.

"מדובר באיום של ממש", אמר הופמן. הוא לא מגלה אופטימיות עקב מדיניותה של גוגל (Google) שלא לבקר את היישומים המותקנים במכשירי אנדרואיד ומאחר שהיא לא מסננת יישומים שמועלים ל-Android Market, כפי שעושה אפל (Apple) ביחס ליישומי iOS שמועלים ל-App Store. מדיניותה של אפל מונעת בנוסף אפשרות לפתיחה של אתרי הורדות חלופיים, מצד שלישי, ליישומי iOS.

בג'וניפר מעריכים שמרבית המפתחים ששוקדים כיום על פיתוח מזיקים למערכות אנדרואיד התמחו בעבר במתקפות על מערכות סימביאן (Symbian) או חלונות מובייל (Windows Mobile). כיום, השיעור של מערכות אלה בין המכשירים הניידים נמוך מאוד: באוקטובר הוא עמד על 3.5% ו-0.07%, בהתאמה, בהשוואה ל-8% ול-0.2% לפני שנה. משום כך, "נאלצו" המפתחים לעשות הסבה למערכות אנדרואיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. David

    עם MaaS360 מגינים על האנדרואיד בארגון

אירועים קרובים