תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | כיצד לחדש ולנהל חדרי שרתים בהצלחה? 8 טיפים שימושיים

20/11/2011 14:07

עופר עוז, מנכ"ל טריפל T

בשנים האחרונות כמות המידע שחברות מעבדות גדלה, השימוש בשירותי מערכות המידע גובר, ונוצר הצורך להרחיב ולשדרג בקביעות את חדרי השרתים. ארגונים נדרשים לחדש את חדרי השרתים בממוצע אחת לשמונה שנים, עקב עלייה מתמדת בדרישה לקיבולת וכניסת טכנולוגיות חדשות.

בדרך כלל, ממעיטים בהערכת המורכבות הטכנית הכרוכה בחידוש חדר השרתים. צפיפות מארג הקישורים בין מרכיביו השונים של החדר, עלולה לגרום לתגובת שרשרת, ולהשפיע על מרכיבים אחרים שבמתקן, בחידוש או שינוי אחד מהם. לדוגמה: חברה שרוצה להרחיב את תכולת השרת ונפח האחסון, צריכה לדאוג גם לתוספת חשמל. תוספת שבגינה יידרשו אמצעי קירור נוספים ותוספת הספק למערכות ה-UPS והגנראטורים.

לשליטה יעילה בהיקף ובעלויות הפרויקט מתחילתו, יש לתכנן את חידוש חדר השרתים ביסודיות וע"פ מתודולוגיה מוכחת.

שדרוג חדר שרתים, הינו פרויקט מורכב הדורש ידע ומומחיות במגוון תחומים: חשמל, מיזוג אויר, תקשורת, נושאים מבניים והיבטי IT ומעל הכול ידע ויכולת לביצוע תכנון אינטגרטיבי כולל.

טיפים לניהול נכון של הפרויקט:

בחירת בעלי מקצוע מתאימים
1.    תכנון הפרויקט: קיימות דרישות ספציפיות ומחמירות בנוגע לחדרי שרתים, בחרו מתכנן ראשי הבקיא בתחום, בעל המלצות וניסיון בפרויקטים בעלי היקף וגודל זהים לפרויקט שלכם.
2.    מתכנן ראשי: ודאו שהמתכנן עובד לפי מתודולוגיית עבודה מובנית וברורה ודרשו הצגת תקציב מפורט ומקיף לפני תחילת הפרויקט.
3.    ביצוע: ודאו שלקבלן יש את הידע הנדרש לביצוע הפרויקט, או שביכולתו לגייס קבלני משנה בעלי כישורים אלה. תחומי ההתמחות הדרושים הם בד"כ: אדריכלות, הנדסת בניין (קונסטרוקציה), הנדסה אלקטרו מכאנית (חשמל ומיזוג), מיגון אש, הנדסת תקשורת וניהול מתקנים.

תכנון פרויקט החידוש
תכנון שיטתי של הפרויקט כפי שמוצג ,יסייע לכם להשיג המטרה מבלי לחרוג מגבולות התקציב:
1.    תכנון צרכי החשמל: יש להעריך את צרכי החשמל הקיימים והעתידיים שהם פועל יוצא מהדרישה של כמות ציוד ה- ITC המיועדת להתקנה, צריכת מערכות הקירור, דרישות חוקים ותקנות וכן צריכה ואובדני ההספק של הגנראטור וה- UPS.
כשדרישות החשמל ידועות, ניתן לבצע הערכה לחלופות, החל מתוספת חשמל ברמת המסד או הלוח ועד להרחבת ההזנה מרשת החשמל.
2.    תכנון הקירור: תוספת שרתים וחשמל דורשת מייד תוספת קירור. נצלו ההזדמנות להחליף את תשתית הקירור הקיימת בחדשה, בעלת טכנולוגיית קירור יעילה יותר, שתביא לחסכון בהוצאות התפעול של כל המתקן. לרוב החיסכון בהוצאות האנרגיה על הקירור מספיק דיו להחזר ההשקעה בשדרוג תוך מספר שנים.
3.    בבחינת חלופות לא די לחשב ולהשוות את ההוצאות החד-פעמיות הכרוכות בשינוי המבנה ותוספת הציוד, יש להתייחס גם לעלויות קבועות ומשתנות: דמי שכירות שטח נוסף ועלויות אחזקה עבור אותן פתרונות, וכיוצ"ב.
4.    מיגון אש: מצריך תכנון וביצוע עפ"י התקן. בחירת הפתרון המתאים עפ"י גודל חדר המחשב, עלותו והנחיות ממונה הבטיחות של הארגון. הפרקטיקה מבדילה בין פתרונות כיבוי בגז, מערכות Pre Action, שילוב מערכות לגילוי מקדים ופתרונות של הורדת רמת החמצן בתוך החדר.
5.    ארכיטקטורה ופריסת הציוד: תכנון הפריסה הפיזית של הציוד בחדר השרתים המורחב בהתאם לנתונים שנאספו ולזרימת העבודה בחדר.

פרויקט חידוש והרחבה מתוכנן מאפשר לארגונים לשלוט בהיקף הפרויקט, זמני הביצוע והעלות לקבלת מתקן המותאם בצורה אופטימאלית לתמיכה בפעילות העסקית של הארגון למשך שנים.

עופר עוז הוא מנכ"ל Triple-T. החברה שהוקמה ב-1994 מתמחה בתכנון ואינטגרציה של תשתיות IT ותקשורת, מרכזי מחשבים, שליטה ובקרה (NOCs), אבטחת מידע ומערכות מולטימדיה מתקדמות. ניסיון החברה כולל תכנון אינטגרטיבי של פרויקטים מורכבים עבור ארגונים רבים בישראל ובעולם.

אירועים קרובים