מנכ"ל סיגייט: "שוק הכוננים הקשיחים יסבול ממשבר עד סוף 2012"

"סיום המשבר בשוק הכוננים הקשיחים, שהתרחש בעקבות ההצפות הכבדות שהתרחשו בתאילנד, ייקח יותר זמן ממה שאנשים חושבים, לפחות עד סוף 2012, ועד אז, הדרישה לכוננים קשיחים תעלה", אמר סטיבן לוקזו ● לדבריו, התשתית הפעילה של יצרניות הכוננים הקשיחים יכולה לייצר רק כ-40% ממה שמוכרות החברות ברחבי העולם, כך שהוא חוזה שברבעון הנוכחי ייוצרו רק כ-50 מיליון כוננים לעומת דרישה לכ-180 מיליון כוננים

"סיום המשבר בשוק הכוננים הקשיחים, שהתרחש בעקבות ההצפות הכבדות שהתרחשו בתאילנד, ייקח יותר זמן ממה שאנשים חושבים, לפחות עד סוף 2012, ועד אז, הדרישה לכוננים קשיחים תעלה", כך אמר מנכ"ל סיגייט (Seagate), סטיבן לוקזו.

לוקזו דחה את ההערכות שהושמעו על ידי אנליסטים, אשר טענו שרמות הייצור של הכוננים הקשיחים יחזרו כבר בקיץ הקרוב לרמות הייצור שהיו טרם השיטפון וציין, כי נכון להיום למעלה מ-100 מפעלים של ספקי משנה של סיגייט עדיין סובלים מהשיטפון.

להערכתו של לוקזו, נכון להיום התשתית הפעילה של יצרניות הכוננים הקשיחים, כשהוא כולל בתמונה גם את ווסטרן דיגיטל (Western Digital) וטושיבה (Toshiba), יכולה לייצר רק כ-40% ממה שמוכרות החברות ברחבי העולם, כך שהוא חוזה שברבעון הנוכחי ייוצרו רק כ-50 מיליון כוננים לעומת דרישה לכ-180 מיליון כוננים.

החוסר הצפוי בכוננים קשיחים כבר העלה את מחיריהם בשוק בכ-20%, והצפי הוא שזה לא יעצור כאן. לטענתו יצרניות מחשבים רבות כבר פנו לסיגייט בניסיון לרכוש כוננים קשיחים מהמלאי שכבר יוצר על ידי החברה, למרות שכבר עכשיו המחירים גבוהים מאוד. "יהיה מעניין לראות אלו חברות יקבלו כוננים קשיחים ואלו לא. היו חברות שכבר הציעו לנו 250 מיליון דולרים רק כמקדמה, העיקר שנבטיח להן אספקה של כוננים. אולי עכשיו אנשים יצליחו להבין עד כמה העסק שלנו מורכב", הוא אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיי שהוו

    ואולי עכשיו אנשים יעברו לכונני SSD ואתם תעלמו. במקום לאיים הייתי מציע למנכ"ל הזה לבדוק איך הוא מתקן את הנזקים שנגרמו להם.

אירועים קרובים