שוק היישומים לחלונות פון חצה את קו 40 אלף ההעלאות

לפי ההערכות, יגיע המספר הזה ל-50 אלף יישומים לכל המאוחר במחצית ינואר 2012 ● מספר היישומים שהועלו בשנה הראשונה לחנות של חלונות פון - מערכת שהושקה באוקטובר אשתקד - עולה על זה שהועלו בשנה הראשונה לאנדרואיד מרקט, שעמד על 20 אלף בלבד

שוק היישומים לחלונות פון (Windows Phone Marketplace) חצה את קו 40 אלף היישומים והמשחקים שהועלו. לפי ההערכות, יגיע המספר הזה ל-50 אלף יישומים לכל המאוחר במחצית ינואר 2012. הדברים עולים מהנתונים שאוסף באמצעות מערכת מעקב סיסטמתית האתר All About Windows Phone, שעוקב אחר הנעשה סביב מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים מבית מיקרוסופט (Microsoft).

לפי האתר, כ-5,000 מהיישומים צורפו רק בחודשיים האחרונים, לאחר שבאוקטובר הגיע מספר היישומים שהועלו ל-35 אלף. על פי חישוב זה, בכל יום מועלים כ-165 יישומים לחלונות פון. כרבע מהיישומים הוספו רק ברבעון האחרון, בקצב שהולך וגודל.

15% מהיישומים שהועלו בחודש האחרון היו משחקים. 68% מהם ניתנים להורדה בחינם, 23% – תמורת תשלום ול-9% יש גרסה ניסיונית לצד גרסה בתשלום.

עם זאת, כמו בשווקי יישומים אחרים, חלק מהיישומים (5,500) לא ניתנים יותר להורדה, לאחר שמיקרוסופט בחנה אותם. כמו כן, לא כל היישומים זמינים בכל המדינות. כך, לדוגמה, בארצות הברית זמינים כ-34 אלף יישומים ובאוסטרליה – כ-30 אלף בלבד.

שוק היישומים לחלונות פון עדיין לא יכול להתחרות בכמות היישומים שמוצעת ב-App Store של אפל (Apple), שכבר עברה את קו החצי מיליון, או באנדרואיד מרקט (Android Market) של גוגל (Google), שמוצעים בה יותר מ-300 אלף יישומים, עם זאת, ההערכה היא שככל שיופיעו יותר טלפונים מבוססי חלונות ילך קצב הוספת היישומים ויגדל. כמו כן, יצוין שהשוק עבור חלונות בגרסה המובייל שלה פעיל רק מאוקטובר אשתקד, בעוד שהגרסאות של מערכות ההפעלה המתחרות ותיקות יותר. יצוין, כי מספר היישומים שהועלו בשנה הראשונה לחנות של חלונות פון עולה על זה שהועלו בשנה הראשונה לאנדרואיד מרקט, שעמד על 20 אלף בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים