סמסונג ומיקרון הקימו קונסורציום ליצירת סוג חדש של זיכרון מערכת

הזיכרון החדש, שנקרא HMC - קוביית זיכרון היברידית - הוא טכנולוגיה שאמורה לאפשר לפרוץ את מגבלות הקיבולת ורוחב הפס לזיכרון שאפשר להשיג באמצעות ארכיטקטורות הזיכרון הנוכחיות● מטרת הקונסורציום היא לפתח במשותף תקנים ומפרטים עבור הזיכרון החדש, והוא פתוח לכל גורם מטמיע, ללא הגבלה ● חברי הקונסורציום יזכו לקבל גישה מוקדמת לטיוטות המפרטים, כמו גם להשתתף בדיונים בנושא ובפיתוח המפרטים עצמם

סמסונג (Samsung) ומיקרון (Micron), מיצרניות רכיבי הזיכרון הגדולות בעולם, הודיעו על הקמת קונסורציום שמטרתו ליצור מפרט עבור ממשק פתוח המיועד לאפשר שימוש בסוג חדש של זיכרון, שנקרא קוביית זיכרון היברידית (HMC – ר"ת Hybrid Memory Cube). מדובר בטכנולוגיה שאמורה לאפשר לפרוץ את מגבלות הקיבולת ורוחב הפס לזיכרון שאפשר להשיג באמצעות ארכיטקטורות הזיכרון הנוכחיות, שמהוות חסם לצריכות העתידיות של מחשבי ביצועים גבוהים וציוד לעבודה ברשת מהדור הבא.

מטרת הקונסורציום היא לפתח במשותף תקנים ומפרטים עבור הזיכרון החדש, והוא פתוח לכל גורם מטמיע, ללא הגבלה. חברי הקונסורציום יזכו לקבל גישה מוקדמת לטיוטות המפרטים, כמו גם להשתתף בדיונים בנושא ובפיתוח המפרטים עצמם. מספר חברות כבר הודיעו על הצטרפות לשותפות החדשה, ביניהן Altera ,Open Silicon ו-Xilinx. החברות יעסקו בפיתוח מפרט שיאפשר יישומים, החל מכלים לעבודה ברשת בקנה מידה גדול וכלה במוצרים תעשייתיים ומיחשוב בעל ביצועים גבוהים, תוך אספקת צפיפות ורוחב פס משופרים ותוך צמצום ניכר בצריכת החשמל שנדרשת על ידי רכיבי הזיכרון.

ג'ים אליוט, סגן נשיא לענייני שיווק זיכרון ותכנון מוצרים בסמסונג, אמר ש-"מאמץ משותף זה בענף ישמש כגורם מאיץ עבור טכנולוגיה מבטיחה שתביא תועלת לענף כולו"‎. לדבריו, "הקונסורציום יסייע בפיתוח פתרון מערכתי מהפכני שמיועד עבור מתכנני מערכות ויצרנים ואשר ביצועיו אמורים להאפיל על אלה של אפשרויות הזיכרון הנוכחיות הקיימות בשוק".

אליוט הוסיף, כי פתרון HMC יכול להביא לרמות חסרות תקדים של ביצועי זיכרון ולייעל את ביצועיהם של יישומים חדשים בתחומי העבודה ברשת, הרפואה, האנרגיה, התקשורת האלחוטית, התחבורה, האבטחה ושווקים אחרים.

רוברט פיורלה, סגן נשיא לענייני שיווק זיכרונות DRAM במיקרון, אמר ש-"HMC לא דומה לשום דבר שלמדנו להכיר עד היום. זו טכנולוגיה שמביאה עמה רמה חדשה של יכולת זיכרון שמספקת ביצועים יוצאי דופן, כמו גם יתרונות יעילות שיגדירו מחדש את עתידו של תחום הזיכרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים