הרב הראשי של בריטניה: סטיב ג'ובס עודד את תרבות הצריכה, שמובילה לאומללות

לדברי הרב לורד ג'ונתן סאקס, מייסד אפל המנוח העדיף את מחשבי הלוח על פני לוחות הברית ותרם ליצירת חברה אנוכית ואומללה ● לדבריו, תרבות הצריכה לא תשרוד לאורך זמן ● התשובה לתרבות הצריכה היא, לפי הרב, "עולם של אמונה, שבו כל היהודים בעולם שומרים שבת ומשקיעים את הזמן בדברים החשובים באמת, ביחד עם המשפחה"

סירב לקבל חלק מהכבד של טים קוק. סטיב ג'ובס

לורד ג'ונתן סאקס, הרב הראשי של יהדות בריטניה, יצא במתקפה חריפה על המייסד המנוח של אפל (Apple), סטיב ג'ובס, שלטענתו העדיף את מחשבי הלוח על פני לוחות הברית ותרם ליצירת חברה אנוכית ואומללה. ג'ובס נפטר בחודש שעבר, בגיל 56, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן ומותו הותיר אנשים רבים ברחבי העולם עם תחושות של אבל וצער.

הרב סאקס אמר את הדברים בשבוע שעבר, באירוע שבו השתתפה גם מלכת בריטניה. לדבריו, הפרסומות של אפל מגבירות את המודעות של האנשים למה שאין להם, במקום שיודו על הקיים. הוא הזהיר, כי תרבות שבה אנשים חושבים רק על עצמם לא תוכל לשרוד לאורך זמן. רק אמונה באל ובילוי זמן עם המשפחה יכולים להביא אושר אמיתי, על פי הרב.

לא מעט מנהיגים דתיים האשימו בשנים האחרונות בנקאים ופוליטיקאים בהגדלת הפערים בחברה, אך זו הפעם הראשונה שמושמעות האשמות כאלה נגד אדם פרטי כמו סטיב ג'ובס.

"אנשים מחפשים ערכים מעבר לאלה של תרבות הצריכה", אמר הרב סאקס. "עם הערכים של תרבות הצריכה אי אפשר לשרוד לאורך זמן. תרבות הצריכה טופחה על ידי סטיב ג'ובס המנוח, שירד מהר סיני עם שני לוחות – iPad 1 ו-iPad 2 – וכתוצאה מכך, יש לנו תרבות של iPod ,iPhone ,iTunes ,i ,i ,i (אני, אני, אני). אלה שחושבים רק על עצמם לא מגיעים רחוק".

הוא הוסיף, כי "תרבות הצריכה גורמת לך לחשוב כל הזמן על דברים שאין לך, במקום להודות לאלוהים על כל מה שיש לך. בתרבות הזו, עם כל הפרסומות והפיתויים, אם יש לך iPhone אבל אין לך iPhone 4, אתה חש שמשהו חסר לך. תרבות הצריכה היא, למעשה, המנגנון המתוחכם ביותר שנוצר אי פעם ליצירה והפצה של אומללות".

הרב סאקס, שאמור לפרוש מתפקידו ב-2013, טען ש-"התשובה לתרבות הצריכה היא עולם של אמונה, שבו כל היהודים בעולם שומרים שבת, לא קונים ולא מבזבזים כסף, ומשקיעים את כל הזמן בדברים החשובים באמת, ביחד עם המשפחה. אם לא נשוב לערכים אלה, הילדים והנכדים שלנו יהיו אומללים מאי פעם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים