אקסהגרם פיתחה מערכת תקשורת לשגרה וחירום לקהילת החינוך בחיפה; ההיקף: 150 אלף שקלים

הפרויקט ישרת עשרות אלפי משתמשים בעיר ויספק להם יכולת תקשורת ולמידה מרחוק ● במסגרת הפרויקט נעשה שימוש בפלטפורמת live@edu של מיקרוסופט, שמספקת חבילת פתרונות חינמית למוסדות חינוך דרך מיחשוב ענן

חברת אקסהגרם (Xagram) מקבוצת אמן, שמספקת שירותי ייעוץ, אינטגרציה עסקית מבוססת SOA ואינטגרציית זהויות, השלימה פרויקט פיתוח מערכת תקשורת שיתופית עבור קהילת החינוך בחיפה – תלמידים, מורים והורים. הפרויקט ישרת עשרות אלפי משתמשים בעיר ויספק להם יכולת תקשורת ולמידה מרחוק. היקפו של הפרויקט נאמד ב-150 אלף שקלים.

במסגרת הפרויקט נעשה שימוש בפלטפורמת live@edu של מיקרוסופט (Microsoft), שמספקת חבילת פתרונות חינמית למוסדות חינוך דרך מיחשוב ענן. חבילה זו מספקת לכל תלמיד ומורה חשבון דואר מבוסס אקסצ'יינג' 2010 (Exchange 2010) בנפח 10 ג'יגה-בייט, שירות דיסק וירטואלי על גבי הענן (Skydrive) בנפח 25 ג'יגה-בייט, מסנג'ר (Messenger) ושירותים נוספים.

ד"ר שמואל ארנון, מנהל המרכז לקידום התיקשוב ופורטל החינוך במערכת החינוך של עיריית חיפה, אמר ש-"הפרויקט נוצר כפתרון לדרישה שהגדיר ראש העירייה, יונה יהב, לספק מענה לשעת חירום, כדי שתלמידים ומורים יוכלו לקיים תקשורת ושגרת לימודים מביתם, דרך פורטל החינוך 'חיפהנט' של העירייה. המערכת יוצרת חשבון לכל תלמיד מתוך רישומי משרד החינוך ומאפשרת לשלוח לכל תלמיד את החומרים להם הוא זקוק. שם המשתמש והסיסמה של המערכת משמשים גם כשם משתמש וסיסמה לכל המערכות האחרות הכלולות בפורטל, בין היתר למידה מרחוק, פורומים ואתרי בתי ספר. המערכת גם יכולה להוציא מידע סטטיסטי על השימוש בתקשורת לכל בית ספר בנפרד".

לדברי פטריק ליאני, CIO ומנהל מחלקת אבטחת מידע באקסהגרם, "המערכת שהוטמעה בעיריית חיפה עושה שימוש במערכת לניהול זהויות Identity Lifecycle Manager 2007. התהליך הרצוי הוא לנהל את מחזור חיי המשתמש של עשרות אלפי התלמידים, המורים וההורים ולבצע קישור בין הארגון ל-Live@edu. עבור כל משתמש מתבצע תהליך של אוטומטיזציה, משלב הקמת החשבון שלו ולמשך כל אורך חיי המשתמש בעירייה".

הוא הוסיף, כי "הפתרון שהוטמע בעיריית חיפה משולב עם פורטל שמבצע אינטראקציה עם המשתמש או מנהלי המערכת, ובכך חוסך עלויות תמיכה וניהול במערך ה-IT של העירייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים