במסגרת הסכם עם הרשויות בארצות הברית: מיקרוסופט וגוגל הפסיקו לפרסם מודעות של נוכלי משכנתאות

גוגל הפסיקה את פרסומן במנוע החיפוש של מודעות של 85 מודעות ומיקרוסופט - של 125 נוכלים בבינג וביאהו! ● הנוכלים הציעו לאזרחים, תמורת תשלום, סיוע בפנייה לרשויות במסגרת תוכנית החילוץ של הממשל האמריקני, שמאפשר להחליף משכנתאות ישנות בחדשות - אף על פי שהממשל מעניק את השירות בחינם ● בעקבות זאת הועלו דרישות להעמיד את המנהלים הרלוונטיים בגוגל, מיקרוסופט ויאהו! לדין, בגין הפרסום

המפקח הכללי על הנכסים הבעייתיים (SIGTARP) בארצות הברית, שמונה במסגרת תוכנית החילוץ של הממשל האמריקני מ-2008, העביר למיקרוסופט (Microsoft) ולגוגל (Google) רשימה של נוכלי משכנתאות והורה להן להפסיק את פרסום המודעות של נוכלים אלה.

במסגרת ההסכם שנחתם עם המפקח הופסק פרסום מודעות של 85 נוכלים במנוע החיפוש של גוגל ושל 125 נוכלים שפרסמו בבינג (Bing) וביאהו! (!Yahoo), באמצעות מיקרוסופט. כן נשללה מהנוכלים האפשרות לפרסם בעתיד באמצעות חברות אלה.

במודעות שפרסמו הנוכלים הם הציעו לבעלי בתים שמתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא סיוע בפנייה לרשויות, במסגרת תוכנית החילוץ של הממשל, כדי להחליף את המשכנתאות הקיימות במשכנתאות חדשות, בתנאים נוחים יותר. אף על פי שהממשל מעניק את השירות בחינם, גבו הנוכלים תשלום מבעלי הבתים תמורתו. הנוכלים אף הורו לבעלי הבתים שפנו אליהם להפסיק לשלם לבנקים תמורת המשכנתא הנוכחית, להעביר את התשלומים הבאים אליהם, לרשום את הנכס על שמם ולמסור להם פרטים פיננסיים רגישים.

"אין ספק שמיקרוסופט ויאהו! עצמו עין נוכח הפעילות של הנוכלים", אמר ג'ון סימפסון, מנהל Privacy Project של Consumer Watchdogs. "בתירוץ של 'רשת האינטרנט פתוחה לכולם', חברות אינטרנט רבות, בהן גוגל, מיקרוסופט ויאהו!, מאפשרות, ואף מעודדות, פרסום מודעות של נוכלים, וגורפות מאות מיליוני דולרים".

סימפסון אף קרא להעמיד לדין פלילי את המנהלים האחראים על הפרסום בחברות אלה בגין הסיוע שהעניקו לנוכלים. "ההתנהגות הפסולה לא תיפסק עד שהאחראים לכך יצטרכו לשלם על מעשיהם", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים