ברנאר שארלס, דאסו: "הדמיה תלת ממדית מאפשרת ייצור של מה שאנשים באמת צריכים – ובפחות משאבים"

"הדמיה תלת ממדית של מוצרים, והיכולת להתנסות במודלים הרבה לפני שמייצרים את המוצר האמיתי, תוך אפשרות לבדוק את ההשפעות הסביבתיות של המוצר, תאפשר ייצור נכון יותר של מה שאנשים באמת צריכים, תוך בזבוז מופחת של משאבים" - כך אמר שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס, במליאת הפתיחה של כנס לקוחות PLM של החברה, המתקיים בצרפת ● לדבריו, "מערכות תיב"מ או מערכות ההופכות מודלים דו ממדיים לתלת ממדיים, מאפשרות היום להפוך מוצרים הנמצאים בדמיון של מהנדסים למציאות ולהתנסות בהם"

"הדמיה תלת ממדית של מוצרים, והיכולת להתנסות במודלים הרבה לפני שמייצרים את המוצר האמיתי, תוך אפשרות לבדוק את ההשפעות הסביבתיות של המוצר, תאפשר ייצור נכון יותר של מה שאנשים באמת צריכים, תוך בזבוז מופחת של משאבים. כך אנחנו, כחברת תוכנה, תורמים גם לחברה האנושית כולה" – כך אמר הבוקר (ג') ברנאר שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס (Dassault Systemes), במליאת הפתיחה של כנס לקוחות PLM (ניהול מחזור חיים) של החברה, המתקיים ביורודיסני ליד פריז.

לדברי שארלס, "מערכות תיב"מ כמו קטיה, או מערכות ההופכות מודלים דו ממדיים לתלת ממדיים כדוגמת סוליד-וורקס, מאפשרות היום להפוך מוצרים הנמצאים בדמיון של מהנדסים למציאות ולהתנסות בהם. גיטרה הנמצאת בתוך הענן או במחשב המקומי כהדמיה תלת ממדית מאפשרת למתכנן שלה להבין מה יקרה אם ישנו באופן כלשהו את הרכב החומרים, להתנסות בנגינה, ואפילו לשבור אותה ולראות איך היא מתפרקת. כל זאת מבלי לבנות אותה באמת, זו תכונה חשובה".

"אנו בדאסו סיסטמס מחשיבים את עצמנו ברי מזל, כי יש לנו את האפשרות ליצור דברים. התוכנה היא דרך לספק את הידע שלנו אבל בבסיס אנחנו חברה מדעית. המידול והסימולציה של העולם היא דרך מצוינת לדמיין, לחלוק וליצור דברים חדשים", אומר שארלס.

שארלס הדגיש, כי מרכיב חשוב לא פחות הוא שיתוף האזרחים בפיתוח המוצרים. לדבריו, "לקוחות פוטנציאלים יכולים להתנסות במוצרים דרך האינטרנט ולסייע לנו לעצב אותם. עד כה, קשר של חברות כמונו עם הקהילה היה באמצעות תרומה או מכירה מוזלת של תוכנות לסטודנטים, מתוך הנחה שאחר כך, כשהם יהיו מהנדסים, הם ירצו לעבוד עם התוכנות שלנו. היום אנחנו יכולים לאפשר להם גם להשתתף בתכנון המוצרים כדי לשנות את הארגון שלנו במהירות".

גם בתחום החינוך צופה שארלס, כי המערכות של החברה יחוללו מהפכה. "תלמידי תיכון יוכלו לתכנן סביבה במקום לבנות מודל פיזי שלה, וזה מלמד אותם הרבה יותר טוב מאשר דגם אמיתי שמושקעים בו מיליונים. האוניברסיטאות יוכלו להכשיר את הסטודנטים שלהם ברמות גבוהות מבעבר", הוא אומר.

במהלך מליאת הפתיחה הודגמה תוכנה המלמדת כיצד להפעיל דיפבריבילטור (מתקן המאפשר לתת טיפול חשמלי לאדם שקיבל התקף לב. א.ב.) בסביבה הדומה לסביבת משחקי מחשב. התוכנה, "להשאר בחיים" שמה, מאפשרת לכל אדם להתאמן בהחייאת אדם שקיבל התקף לב, כאשר המשתמש יכול לנסות את מערכת הדיפבריבלטור בדרכים שונות ולגלות מהי הדרך הנכונה לטפל בחולה כמה שיותר מהר.

המערכת עצמה נמצאת באינטרנט, כלומר בענן, והיא נגישה מכל מכשיר קצה, לרבות גרסה ייעודית ל-iPad.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים על המעבר לענן, והאם הוא נדרש כדי להכיל את כוח המיחשוב הגדול הדרוש למערכות הדמיית מציאות ברמת דיוק שכזו, ענה שארלס, כי "התשובה היא גם וגם. הימצאות המערכת על הענן מאפשרת להפעיל אותה ממכשירים ניידים, כאשר מצד אחד יש לנו את כוח העיבוד של הענן ומצד שני את הזמניות ויכולת התצוגה של מכשירי הקצה".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לצרפת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים