תוכן שיווקי

אליהו מובילה בחדשנות טכנולוגית: יישמה מערכת תביעות ביטוחי חיים ובריאות מתוצרת חברת מסטר תוכנה בטכנולוגיית ג'אווה / JEE

22/11/2011 17:16

אליהו חברה לבטוח ממשיכה לחדש מבחינה טכנולוגית: בשבועות האחרונים הוטמעה בחברה מערכת חדשנית לניהול ומעקב אחר תביעות ביטוח חיים וביטוחי בריאות. המערכת מקיפה את כל תהליך הטיפול בתביעה, על פי הכללים המעודכנים של המפקח על הביטוח. פיתוח המערכת בוצע על ידי חברת מסטר תוכנה וניתוח מערכות מידע המתמחה בפיתוח מערכות לתחומי הביטוח, פנסיה, בנקאות ופיננסים.

אפרים אקרלינג, סמנכ"ל מערכות מידע באליהו חברה לבטוח, מפרט: "תהליך הטיפול בתביעות עבר שינויים משמעותיים בתקופה האחרונה והיה צורך לבצע שדרוג משמעותי של מערכות המיחשוב. לפני מספר שנים קיבלנו החלטה אסטרטגית לפתח מערכות פעילות ליבה חדשות רק באמצעות טכנולוגיית ג'אווה / JEE. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו לפתח מערכות אינטרנטיות ולהשתמש במחשבים רבי עוצמה עם מערכות הפעלה יציבות דוגמת UNIX תוך שימת לב על ממשק משתמש מודרני".

"הפעלת המערכת שיפרה משמעותית את תהליכי העבודה במחלקת התביעות. המערכת בנויה מתוך תפישה תהליכית ומאפשרת לנהל במקביל מספר תהליכי טיפול בכל תביעה. הוגדרו קבועי זמן מקסימליים לכל תחנת טיפול בהתאם לסטנדרטים של החברה ולפי הוראות המפקח על הביטוח. הפקת המכתבים השונים מבוצעת בהתאמה לכל תחנה ולכל שלב בתהליך העבודה. המערכת מקושרת באופן מלא למערכת ניהול המבוטחים והפוליסות של החברה. יתרה מכך, מערך הדוחות שפיתחנו, מאפשר להנהלת החברה בכלל ולאגף ביטוח חיים בפרט, קבלת תמונה מדויקת על כל נושא התביעות. חברת מסטר פיתחה מערכת ידידותית ביותר, תהליך ההטמעה היה קצר במיוחד והמשתמשים מרוצים מאוד מהפעלת המערכת. חברת "מסטר" פיתחה לנו כבר מספר מערכות בסביבת טכנולוגית ג'אווה, ובכל פעם אנו שמחים לגלות כי יש חברות שיודעות לסיים פרויקטים מוצלחים בלוח הזמנים המקורי מבלי לחרוג מהתקציב".

עופר לוי, מנכ"ל חברת מסטר תוכנה, מספר: "חברת מסטר עוסקת בתחום התוכנה לביטוח מזה כ-20 שנה כאשר הסביבה הטכנולוגית העיקרית שבה פיתחנו היתה מבוססת על כלים של מיקרוסופט. לפני כ-4 שנים זיהינו אצל לקוחותינו בחברות הביטוח דרישה גדלה והולכת לפיתוח מערכות בטכנולוגיית ג'אווה. הקמנו מחלקה מיוחדת לתחום, ומכיוון שזיהינו מחסור עצום בעזרים לפיתוח מערכות מידע, השקענו זמן וכסף רב לפיתוח סרגלי כלים ייחודיים וכלי עזר למתכנתים ולמשתמשים. בפועל, אנו שמחים להיות בין החברות המעטות בארץ שמצליחות ליישם פרויקטים בטכנולוגיה הזו, תוך עמידה בלוחות זמנים. חשוב לציין כי חברת אליהו היא בין החברות היחידות שאכן מיישמת את טכנולוגית JAVA במערכות הליבה שלה.

בימים אלו אנו גם שוקדים על שלב ב' של מערכת קודמת שפיתחנו עבור חברת אליהו – למעקב אחר הטיפול בפוליסות הדורשות חיתום ידני. חברות נוספות מגלות עניין בתשתיות הטכנולוגיות שפיתחנו ואשר מאפשרות לנו לפתח מערכות ידידותיות עם עלויות נמוכות יותר ובקצב מהיר יותר".

פרטים על מערכת התביעות
בשנים האחרונות משקיעות חברות הביטוח משאבים רבים בשדרוג מערכות המידע העוסקות בנושא תביעות בכלל ובתחום ביטוח חיים בפרט. תשלומי התביעות מהווים מרכיב הוצאה גדול מאוד בסך ההוצאות של החברה וטיפול יעיל בו יכול לחסוך לחברה כסף רב מבלי לפגוע באיכות השירות ללקוח.

העקרונות המרכזיים שהינחו את מאפייני המערכת החדשנית היו גמישות בהגדרות התהליכים וידידותיות בשימוש תוך מענה לכל הצרכים של משתמשי המערכת. מערכת התביעות שפותחה מקיפה ביותר וכוללת טיפול בתביעות פוליסת ביטוח חיים, פוליסת ביטוח בריאות ופוליסות קולקטיביות. הגדרת תהליכי העבודה נעשית באופן גמיש על ידי מנהל המערכת, כאשר בכל שלב ניתן לשנות את התהליכים, להוסיף תחנות טיפול ולהגדיר קבועי זמן לסיום הטיפול בכל תחנה. לכל סוג תביעה ניתן להגדיר באופן גמיש אילו מסמכים נדרשים בכל שלב ואילו מכתבים על החברה לשלוח לגורמים המעורבים בתביעה (דוגמת המבוטח וגורמים חיצוניים המסייעים בבדיקת התביעה). מכתבי המערכת בנויים על תבניות Word ומאפשרים למנהל המערכת לשנות נוסחים ללא צורך בהתערבות מתכנתים.

המערכת מציגה, מתוך מערכת הפוליסות המרכזית של חברת הביטוח, את כל פרטי הפוליסות הרלוונטיות לפי סוג התביעה.  הטיפול בכל תביעה יכול להתבצע במקביל במספר מסלולים שונים, כאשר לא חייבת להיות תלות בין המסלולים. המשתמש יכול גם לתעד פעילויות נוספות, כאשר גם המערכת רושמת פעילויות שנוצרות באופן אוטומטי. כתוצאה מכך, ניתן להציג בקלות רבה את כל השתלשלות הטיפול בכל תביעה.

אירועים קרובים