גיא ניר-פז, טוטנגו: "אפשר להשפיע על ההחלטות של הלקוח – גם אם הוא מבצע את הפעולות מול מערכת אוטומטית"

"אין לנו יכולת להתערב בהחלטות של הלקוח, אבל מה שניתן לעשות הוא לבדוק את התנהגותו. בצורה כזו נוכל לתכנן את האינטראקציה עם הלקוח באתר" - כך אמר ניר-פז, מבעלי חברת הסטארט-אפ טוטנגו, שהשתתף ביום חמישי במסלול אנטרפרייז בכנס CloudCon 2011 - SaaSCon ● ואדים סולוביי מחברת DoiT SaaS הציג פתרונות של גוגל למשתמשי אקסצ'יינג', גיא הורוביץ מחברת טאקאדו הציג מערכת להתרעה על דליפות בצנרת בתאגידי מים ואורן רובין מחברת קונסיליום הציג מערכת למניעת דליפות מתוכנת הענן Salesforce

"לכל ארגון חשוב להכיר את הלקוחות שלו. אם למשל, הלקוח מחליט לנסות את התוכנה שאנו מוכרים בענן ב-11 בלילה, אין לנו יכולת להתערב בהחלטותיו, אבל מה שניתן לעשות הוא לבדוק את התנהגותו", כך אמר גיא ניר-פז, מבעלי חברת הסטארט-אפ טוטנגו, שהשתתף ביום חמישי במסלול אנטרפרייז בכנס CloudCon 2011 – SaaSCon שהופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים.

כך, אמר ניר-פז, "נוכל לבדוק אילו רכיבים בתוכנה הוא מנסה, או האם הוא רק הוריד את התוכנה מבלי להשתמש בה, ואם הוא כן משתמש בה – באיזו תדירות. בצורה כזו נוכל לתכנן את האינטראקציה עם הלקוח באתר".

"המערכת של טוטנגו מספקת תובנות וסטטיסטיקות על פעולת המשתמשים, ומאפשרת לשלוט על התהליך", מסביר ניר-פז. לדבריו, המוצר של החברה נמצא כיום בענן, למרות שניתן להתקינו גם כ-SaaS. "היתרון של השירות בענן הוא שניתן להרחיב את קיבולת המערכת בזמני שיא, כאשר המון רב צובא על החנות הווירטואלית", סיכם ניר-פז.

ואדים סולוביי מחברת DoiT SaaS. צילום: ניב קנטורואדים סולוביי מחברת DoiT SaaS, שותפה ארגונית של גוגל (Google) בתחום הפתרונות העסקיים, תיאר את הפתרונות המשלימים של גוגל למיקרוסופט (Microsoft) אקסצ'יינג' בתחומי האנטי-וירוס, אנטי-ספאם ועוד.

לדבריו, גוגל למדה מניסיונה בתחומי הדוא"ל והחיפוש, ומסוגלת לסייע לארגונים לטפל בכמויות מידע עצומות בפרק זמן קצר.

"כ-90% מהדואר שמגיע לארגון הוא דואר לא לגיטימי – ספאם או דואר שנגוע בווירוס. זה המצב הקיים. גוגל באה בגישה שונה שאומרת: בואו ניקח את כל התשתית המורכבת המטפלת באנטי-וירוס, אנטי-ספאם ועוד – ונעביר לענן. זה גם חוסך המון רוחב פס, כי עכשיו כל הדואר שמגיע אליי הוא רק הדואר הלגיטימי. הדואר הלא לגיטימי נשאר בגוגל ואני לא צורך את רוחב הפס".

גיא הורוביץ, סגן נשיא לשיווק בחברת טאקאדו, הציג מערכת לאיתור דליפות בתאגידי מים. המערכת עושה שימוש באלגוריתמים חכמים, המנצלים את הנתונים הקיימים במערכות המיחשוב של תאגידי המים כדי להפיק מהם תובנות אודות דליפות, חוסר יעילות או גניבות מים.

גיא הורוביץ, סגן נשיא לשיווק בחברת טאקאדו. צילום: ניב קנטור"בעולם יש 250 אלף תאגידי מים, ואם נרצה למכור תוכנה עצמאית, ספק אם נוכל להגיע לכולם. אסור גם לשכוח שמדובר באנשים שעבדו שנים בעיריות, ואינם אורייני מחשב, ולכן צריך להציע להם שירות קל ופשוט שהם יוכלו להפעיל", אמר הורוביץ.

לדבריו, "איגודי המים מחליפים צנרת בעלות עצומה. כך, בלונדון מדובר על עלות של מיליארד ליש"ט לשנה להחליף את הצנרת, מכוון שהצנרת בת 150 השנים סובלת מאובדן של 30% מהמים. לכן הם מבינים את החשיבות של תכנון נכון של תהליך החלפת הצנרת, המתאפשר באמצעות תוכנה כמו שלנו".

טאקאדו פיתחה מערכת GIS המאפשרת לתאגידי המים לקבל את מפת הצנרת שלהם על גבי המפות של גוגל ולהוסיף עליהן ידע מהעולם החיצון, וכן נתונים ממערכת ניהול הנכסים וה-CRM.

המערכת של טאקאדו נמצאת היום בענן של חברת אמזון, וגם היא סבלה מהתקלה הגדולה שגרמה להשבתת מערכות אמזון למשך 36 שעות, באפריל השנה. כעת שוקלים בחברה לבנות ענן פרטי כדי להגביר את השליטה.

אורן רובין מחברת קונסיליום. צילום: ניב קנטוראורן רובין מחברת קונסיליום דיבר על סיכוני אבטחת מידע בענן והתייחס לחשש מדליפת מידע על ידי המשתמשים הפנימיים בארגון.

"האתגר", אמר רובין, "הוא איך אני מונע את דליפת המידע על ידי משתמשים ועדיין נהנה מהענן?. דרך אחת היא הגנה באמצעות הגבלה או מניעה של משתמשים על ידי חסימה של פעילות רגילה. אבל אז נחמיץ את היכולת ליהנות מהמערכת, כי לא נוכל לנצל את היתרונות שלה".

"במקום לקחת מערכת מורכבת שעושה הגנה מלאה אך מקשה על המשתמשים", אמר רובין, "אנחנו מזהים את הנקודה שבה כארגון רואים שזו אפליקציה שמחזיקה מידע רגיש, ומעטפת ההגנה שאנחנו מקנים מתחברת לתוך אותה אפליקציה. קונסיליום יצאה עם פתרון ל-Salesforce, המאפשר חווית משתמש ופשטות. יישמנו פתרון שמתחבר למערכת ה- Salesforce. ברגע שעובד עוזב את הארגון – גם מידע שהוא לקח איתו בקבצים ייחסם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים