ד"ר ג'נין בניוס, נשיאת המכון לביומימטיקה: "כדור הארץ כבר לא יכול לספוג את הטעויות האנושיות"

"אני ביולוגית, אך אני עובדת עם מהנדסים וארכיטקטים. אני מספרת להם מה החיים עושים ועוזרת להם למצוא רעיונות שונים בטבע. צריך להיעזר בהם משום שכדור הארץ לא רק שלנו אלא של כל היצורים החיים", אמרה בניוס במליאת כנס לקוחות דאסו סיסטמס שהתקיים השבוע בפריז ● דומיניק פלוראק, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ומו"פ בדאסו סיסטמס: "אנחנו מגדירים את דאסו סיסטמס כחברה מדעית ולא כחברת תוכנה"

"כדור הארץ כבר לא יכול לספוג את הטעויות האנושיות ולכן צריכים למצוא דרכים לפתח, לייצר ולהשתמש במוצרים הנדסיים בדרך יותר יעילה. אבל לא צריך להמציא את הגלגל, 30 מיליון מינים, שמאחוריהם 3.8 מיליארד שנות אבולוציה כבר המציאו מזמן את הדרכים היעילות והחסכוניות באנרגיה לביצוע מטלות שונות. צריך רק ללכת ולהסתכל", כך אמרה ד"ר ג'נין בניוס, נשיאת המכון לביומימטיקה, שהשתתפה במליאת כנס לקוחות דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) שהתקיים השבוע בפריז

המכון לביומימטיקה הינו ארגון שמשימתו היא לקדם העברה של רעיונות, תכנונים ואסטרטגיות מהעולם הביולוגי – לעולם התכנון התעשייתי. בניוס הביאה דוגמאות רבות לשיתוף פעולה כזה בין חוקרי טבע ובין מהנדסים: לימוד מטרמיטים כיצד לקרר מגדל מגורים השוכן באזור חם במינימום השקעת אנרגיה, רכבת הקליע היפנית שאימצה את המקור של עוף הצולל ושולה דגים מבלי לעורר גלים כדי להימנע מגלי הדף בכל כניסה או יציאה ממנהרה, מכשירים אלקטרוניים שהמסך שלהם חסכוני באנרגיה בזכות חיקוי תכונות הצבע של הטווס, תאים סולאריים המתנהגים כמו עלי עצים ועוד.

"אני ביולוגית, אך אני עובדת עם מהנדסים וארכיטקטים. אני מספרת להם מה החיים עושים ועוזרת להם למצוא רעיונות שונים בטבע. צריך להיעזר בהם משום שכדור הארץ לא רק שלנו אלא של כל היצורים החיים", אמרה בניוס.

בניוס יזמה בין היתר את הקמת האתר שאלו את הטבע, המאגד בתוכו פתרונות הנדסיים שפותחו בהשראת הטבע.

מוניקה מנגיני, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תעשיות גלובלית וטרנספורמציה בדאסו סיסטמס, אמרה בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי "חיקוי הטבע אינו רעיון חדש, לאונרדו דה וינצ'י היה הראשון שהשתמש בחיקוי כדי לשרטט לדוגמה את המכונה המעופפת, שהיא אבטיפוס של המסוק. המגמה החדשה היא כיצד אפשר לעשות סיסטמיזציה של חיקוי הטבע. איך יוצרים דרך דיגיטלית ללמוד מהטבע, כך שיהיו לנו מוצרים טובים יותר ויעילים יותר. אם אני מנתחת את מבנה העור ועושה הדגמה של המרקם שלו, אפשר להשתמש בזה בתחום הרפואה".

דומיניק פלוראק, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ומו"פ בדאסו סיסטמס, אמר כי "אנחנו מגדירים את דאסו סיסטמס כחברה מדעית ולא כחברת תוכנה. כדי לתכנן את התנהגות המכונית באמצעות הכלים שלנו צריך בסיס מדעי. אם מחר נרצה לטפל בסרטן או באלצהיימר, נצטרך להוסיף מדע לתוך התוכנה".


הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לצרפת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים