אלקטל-לוסנט השיקה מערכת שמאפשרת למפעילי תקשורת ניהול דינמי של שירותים בענן לפי דרישה

המפעילים יוכלו להציע באמצעות המערכת החדשה, CloudBand, מגוון שירותים מבוססי ענן ללקוחותיהם הפרטיים והארגוניים ● על פי החברה, המערכת, שפותחה בישראל, מחברת בין הכוח והגמישות של מיחשוב ענן לביצועים, האמינות והאבטחה של רשתות תקשורת ● לדברי דור סקולר, מנהל חטיבת הענן של אלקטל-לוסנט בישראל, המערכת מעוררת עניין בקרב מפעילי תקשורת מהגדולים בעולם, שהחלו לבחון אותה

אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), השלימה באחרונה את פיתוחה של המערכת CloudBand, שבוצע בישראל. על פי החברה, המערכת מחברת בין הכוח והגמישות של מיחשוב ענן לביצועים, האמינות והאבטחה של רשתות תקשורת.

קבוצת ה-Cloud של אלקטל-לוסנט, שמנוהלת במרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה, מציעה את שירותי Carrier Cloud ומאפשרת למפעילים להציע מגוון שירותים מבוססי ענן ללקוחותיהם הפרטיים והארגוניים.

באמצעות CloudBand יוכלו ספקי התקשורת להעביר חלקים קריטיים רבים של תשתיות הרשת שלהם למערך וירטואלי, על ידי הפיכתם לתוכנה הפועלת מתוך סביבת ענן. השירותים יסופקו על פי הצורך, בהתאם לתבניות השימוש המשתנות של המנויים. כך, למשל, שירותי ה-SMS והווידיאו יסופקו באמצעות אותן תשתיות, ללא צורך בחומרה ייעודית. גישה זו מאפשרת למפעילים תשתית "אלסטית", שגדלה על פי תמהיל השירותים והשימוש בהם. בשעת עומס בשירותי ה-SMS, המערכת תקצה להם משאבים נוספים, באופן דינמי.

כמו כן, נמסר מאלקטל-לוסנט, כי המערכת פותחת אפשרות ליצירת הכנסה נוספת עבור ספקיות הרשת, תוך שהן מציעות ללקוחותיהן שירותי מיחשוב ענן ליישומים שלהם. לדוגמה, לקוח עסקי יוכל להגדיר שירות כמו אחסנת מידע על פי צרכיו.

CloudBand עושה שימוש באלגוריתמים ייעודיים שפותחו במעבדות בל (Bell Labs) לסנכרון, ניהול הרשת, כוח המיחשוב וביזור המידע ברשת.

הפתרון המוצע מורכב משני חלקים: האחד הוא מערכת הניהול CloudBand, שמאפשרת סנכרון ואופטימיזציה של שירותים בין רשתות התקשורת למיחשוב הענן. החלק השני הינו יחידת ה-CloudBand, שמספקת יכולות מיחשוב, איחסון, תקשורת ותשתית תוכנה הנדרשים לאירוח השירותים באופן דינמי, על פי דרישות הצריכה הנדרשות באותו הזמן. יצוין, כי פתרון ה-CloudBand יהיה מבצעי כבר במחצית הראשונה של 2012.

דור סקולר, מנהל חטיבת הענן של אלקטל-לוסנט בישראל, אמר, כי הפתרון, שפותח בתוך מספר חודשים, ישנה "באופן קריטי" את אספקת השירותים של מפעילי התקשורת מצד אחד ואת חווית המשתמש של הלקוחות מצד שני. הוא הוסיף, כי הפתרון, שכאמור – פותח בישראל, מעורר עניין רב בקרב מפעילי תקשורת מהגדולים בעולם, שכבר החלו לבחון אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים