יום שישי השחור: שיעור הגידול במכירות באינטרנט היה נמוך בהשוואה לשנה שעברה

מספר העסקות המקוונות ביום שישי השחור גדל השנה ב-24.3% - לפי נתונים של יבמ ● עם זאת, בענק הכחול צפו, כי הגידול יהיה נמוך יותר - 15% ● לפי ההערכות, הסיבה לכך היא מזג האוויר הטוב ששרר ● עתה נותר לראות מה יהיה מחר, Cyber Monday - יום העבודה הראשון שלאחר חג ההודיה, שבו מרבים בדרך כלל לערוך קניות מהמחשב שבעבודה

אמזון (Amazon), אי-ביי (eBay) ושאר חברות הסחר האלקטרוני נהנו ממכירות נאות ב-"יום שישי השחור" – היום הראשון של עונת הקניות שלקראת חגי סוף השנה בארצות הברית. עם זאת, שיעור הגידול במכירות באינטרנט היה נמוך בהשוואה לשנה שעברה – אולי בגלל מזג האוויר.

על פי נתונים שפרסמה אתמול (ש') יחידת IBM Benchmark, שעוקבת אחר היקף העסקות של 500 קמעונאים, עלה היקף העסקות ביום שישי השחור השנה בשיעור של 24.3% בהשוואה לזה שנרשם בשנה שעברה.

ביבמ (IBM) ציפו לגידול בשיעור של 15%. אנשי החברה מייחסים את הגידול הגבוה מהצפוי בין השאר לשימוש הגובר במכשירים ניידים. חלק מהקמעונאים המצליחים ביותר השיגו את התוצאות הנאות הודות למבצעים שהוכרזו עוד לפני יום שישי השחור, אמר ג'ון סקווייר, מנהל האסטרטגיה הראשי ביחידת Smarter Commerce של הענק הכחול.

חברת Mercent, שמסייעת לקמעונאים למכור בערוצים שונים של סחר אלקטרוני, דיווחה על גידול של 23% בהיקף המכירות ביום שישי השחור השנה. הנתונים של החברה מבוססים על השוואה של היקף המכירות לפי מספר הקונים בכל אחת מהחנויות. "היקף הסחר האלקטרוני מוסיף לצמוח במונחים מוחלטים, גם על חשבון הסחר בחנויות הפיזיות", אמר אריק בסט, מנכ"ל Mercent, ששימש בעבר כמנהל בכיר באמזון.

בסט צופה מכירות נאות גם ב-Cyber Monday – יום העבודה הראשון שלאחר חג ההודיה, שבו מרבים בדרך כלל לערוך קניות מהמחשב שבעבודה, שיחול מחר. עם זאת, הוא מזהיר שאין בנתונים אלה כדי להבטיח שעונת הקניות כולה תהיה מוצלחת השנה. אשתקד הסתכם היקף הקניות באינטרנט ב-Cyber Monday במיליארד דולרים – ההיקף הגדול ביותר שנרשם עד כה ביום בודד, על פי נתונים של חברת ComScore.

"עונת הקניות לקראת חגי סוף השנה נפתחת ביום שישי השחור וב-Cyber Monday, אך חשוב לזכור שלמרות התוצאות הנאות עד כה, העונה המלאה כוללת 45 ימים", הזכיר בסט.

בשנה שעברה רשמו הלקוחות של בסט גידול בשיעור של 30% בהיקף המכירות ביום שישי השחור בהשוואה לשנה שקדמה לה. בסט מייחס את השיעור הנמוך יותר של הגידול שנרשם השנה למזג האוויר הנאה ששרר ביום ו' האחרון. "השנה היה מזג אוויר נאה במיוחד, והדבר השפיע על משך הזמן שבילו האנשים מול המסך", הסביר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים