תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | יכולות מדיה וסיגנלינג מעולם הטלקום יוכלו לעמוד לשירותים של מפתחי יישומי WEB בצורה שקופה באמצעות הענן

כך אמר ניל וולדון, מנהל הטכנולוגיה בדיאלוג'יק, במסגרת כנס CloudCon III SaasCon ● "הענן חייב להיות מועשר ביכולות מדיה וסיגנלינג שיאפשרו מעבר של שירותי טלפוניה ומולטימדיה טיפוסיים לסביבת הענן. התשתית שמציעות דיאלוג'יק ונציגתה בישראל - מודולו, מאפשרת פיתוח שירותים הממזגים תכונות מעולם הטלפוניה ביישומי WEB 2.0"

27/11/2011 15:22

מדוע דווקא מערכות תקשורת IP המשרתות שיחות קול ווידאו צריכות לשבת בענן? מסתבר שיש לכך יתרונות גדולים."הימצאות מערכות המטפלות במדיה וסיגנלינג בסביבת הענן, יכולה לאפשר לפתח מערכות web 2.0 הכוללות יכולות תקשורת, מבלי לדאוג למורכבות הכרוכה בטיפול במערכות אלה", כך מסביר ניל וולדון (Neil Weldon), מנהל הטכנולוגיה בדיאלוג'יק, המיוצגת בישראל על ידי חברת מודולו.

תאר את מוצרי החברה וכיצד הם פועלים בענן?
"דיאלוג'יק מפתחת פתרונות קול, וידאו וסיגנלינג מבוססי ענן. פתרונות התקשורת שהותקנו בשרתי הלקוח עוברים כעת להתקנות מבוססות ענן אצל ספקי שירות, דבר המאפשר לארגונים להרחיב את מגוון השירותים שהם מציעים. בו בזמן, הארגונים יכולים להפחית את עלות הציוד והתחזוקה.

ספקי שירות חדשים נכנסים לשוק ומתמקדים בשירותים בסביבת הענן, שירותי תקשורת בענן מתחים משירותי קול (VoIP) דרך מרכזות וירטואליות, מערכות ועידות קול ווידאו ושיתוף תכנים ומערכות תקשורת אחודה (UC) הדורשות שילוב של קול, פקס וידאו ונתונים. שירותים נוספים הנמצאים בענן כוללים contact centers, מערכות IVR, ועידות קול ווידאו ושירותי ערך מוסף ניידים.

מודולוהשירותים והמוצרים שלנו מאפשרים לספק לבנות שירותי תקשורת המתאימים לכל סוגי המדיה וכל סוגי הסיגנלינג. יש לנו גם מערכות היקפיות המאפשרות אבטחה וקישוריות הדדית המשלימה את השירותים הללו, במיוחד כשמדברים על קישוריות הדדית עם רשתות טלקום, רשתות סלולאריות ורשתות IP כדי להבטיח אספקת השירותים לכל סוגי המשתמשים".

איך סיפקתם את השירות עד כה?
"אנחנו מספקים תשתיות לחברות המחזיקות ענן או מפתחות לענן מזה שנים רבות. הטכנולוגיה שלנו אמינה, סקלבילית, ניתנת להטמעה בסביבה של זמינות גבוהה, ובסביבות של צפיפות גבוהה. אנחנו תומכים בסוגים שונים של מדיה ובמגוון רחב של יכולות קול, וידאו ו-DATA, שיכולים לספק את כל השירותים ביחד בסביבת הענן. אנחנו גם משלימים את ההצע עם מוצרי SBC (ר"ת Secure Border Controllers) המספקים את האבטחה מהארגון לענן. אנו מציעים SBC לארגון המספק את האבטחה הדרושה לחברה המעבירה את יכולות התקשורת שלה לתוך הענן, ואנחנו יכולים לאבטח את היכולות הללו בארגון – עם HIGH END SBC. כך אנו מספקים אבטחה מקצה לקצה.

לדיאלוגי'ק יש סביבה בתוך הענן שמאפשרת ללקוחות להשתמש במוצרים במקום לרכוש אותם. אנחנו מאמינים שההזדמנויות שהענן מספק בתחום התקשורת הוא מאוד גדול, והולך להיות גידול משמעותי בשטח זה בשנתיים-שלוש הקרובות. זה משהו שספקי תוכנה וספקי שירות יכולים להשתמש בו כדי לספק שירות ללקוחות שלהם".

איך המעבר לענן משפיע על ההיצע שלכם למפתחים?
"אנחנו מציעים API לענן, לרבות ממשקי WEB 2.0, אנשים המפתחים בסביבת הרשת יודעים להשתמש בזה, וה-API מאפשר לפשט את כל התקשורת מהמפתחים כך שהם לא צריכים להבין את כל הפרטים הטכנים בתחום הטלקום שנמצאים בשכבה מתחת ומאפשרת להם לספק TIME TO MARKET מהיר יותר ליישומים שלהם".

אתה יכול לתת דוגמה לשירותים?
"אחד השירותים לדוגמה הוא שירותי התראות המספקים למנהל התקשורת מידע בזמן אמת על תקלות ועומסים. אפשרות אחרת בסביבת Contact Center היא לנצל את הענן כדי להרחיב את השירות לתוך הענן כדי לטפל בתסריטי שיא כגון שימוש ב-SMS להצבעות בתוכניות טלוויזיה – היתרון של הענן הוא שמדובר בזמן קצר ובמסה עצומה של אנשים שמנסים להצביע ביחד. דוגמה אחרת לעומסים היא הצורך להקים ולפרוש במהירות מוקד כדי לטפל בלקוחות לקראת מבצע מכירות.

פרנק מלכה, מנכל מודולו – המספקת פתרונות תקשורת המבוססות בעיקר על דיאלוגי'ק בארץ, מוסיף כי "עד היום נמכרו המוצרים והשירותים של דיאלוגי'ק לספקי שירות וליצרני טלקום בישראל ויש כוונה להכנס לשוק ה האנטרפרייז עם פתרונות תקשורת לענן מבוססות דיאלוג'יק".

אירועים קרובים