מחקר: 74% מהארגונים באירופה חוששים שלא יתאוששו מאסון

יותר ממחצית הארגונים איבדו נתונים או סבלו מהשבתת מערכות במהלך השנה החולפת ● המחקר נערך במימון EMC ועולה ממנו, כי קיים סיכוי רב יותר לשיבוש בפעילות הארגון בגלל בעיית IT מאשר עקב אסון טבע ● שלושת הגורמים השכיחים ביותר לאובדן נתונים ולהשבתת מערכות הם כשל חומרה, כשל חשמלי וכשל תוכנה

74% מהחברות האירופיות אינן משוכנעות, כי ביכולתן להשיג התאוששות מלאה של מערכות ה-IT או הנתונים שלהן בעת אסון – כך עולה ממחקר חדש שנערך במימון EMC. על פי הנתונים, יותר ממחצית הארגונים (54%) איבדו נתונים או סבלו מהשבתת מערכות במהלך 12 החודשים האחרונים.

המחקר, שנושא את הכותרת "התאוששות מאסון של ארגונים באירופה – 2011", נערך עבור ענקית תשתיות ניהול המידע על ידי Vanson Bourne. הוא נעשה בקרב 1,750 ארגונים וחברות מהמגזרים הציבורי והפרטי בבריטניה, רוסיה, גרמניה, איטליה, ספרד, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. במסגרת המחקר נבחן מצבן של תשתיות הגיבוי וההתאוששות מאסון בארגונים, במטרה לבדוק את רמת המוכנות של העסקים למצב של אובדן נתונים, השבתת מערכות ויכולת ההתאוששות מאסון.

על פי המחקר, קיים סיכוי רב יותר לשיבוש בפעילות הארגון בגלל בעיית IT מאשר עקב אסון טבע. שלושת הגורמים השכיחים ביותר לאובדן נתונים ולהשבתת מערכות הם כשל חומרה (61%), כשל חשמלי (42%) וכשל תוכנה (35%). זאת, בהשוואה ל-7% בלבד כתוצאה מאסון טבע ו-8% כתוצאה מפגיעה מכוונת מצד עובדים.

עוד מעלים הנתונים שקיימות השפעות עסקיות ניתנות למדידה שנובעות מהשבתת מערכות. שלוש ההשפעות המובילות בהקשר זה הן פגיעה בפרודוקטיביות של עובדים (43%), אובדן הכנסות (29%) ועיכוב בפיתוח מוצרים (27%). עסקים דיווחו שכשל מערכות הוביל אצלם להפסד ממוצע של שני ימי עבודה. הנתון שווה ערך ל-28,391 שעות עבודה בארגון בעל 2,000 עובדים.

נתון נוסף מצביע על כך שעסקים מוציאים, בממוצע, 10% מתקציבי ה-IT שלהם על גיבוי והתאוששות. 29% מהעסקים חשים שהם לא משקיעים בתחום מספיק. 40% מהחברות עדיין מסתמכות על קלטות למטרות גיבוי והתאוששות מאסון, עם עלות שנתית ממוצעת של 74 אלף ליש"ט על העברה, איחסון, בדיקה והחלפה של טייפים. 80% מהארגונים המשתמשים מעוניינים להחליף את הטייפ לדור הבא של האיחסון והגיבוי, כשהסיבות העיקריות שציינו לכך הן מהירות השחזור (39%), גיבוי והתאוששות מהירים יותר (39%) והיעדר עמידות (26%).

מ-EMC נמסר, כי "ממצאי המחקר מדגישים את העובדה שחברות חייבות להתמקד בביסוס תשתיות הגיבוי וההתאוששות מאסון, כדי להבטיח את המשכיות הפעילויות העסקיות שלהן במקרה של אסון טבע או כשל ב-IT".

EMC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים