תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | שיחה עם יהונתן גד, יו"ר ומנכ"ל משותף בחברת InnoCom

"דווקא הטשטוש בין שעות העבודה לשעות הפנאי והשימוש שלנו במכשירים ניידים בארגון ומחוצה לו, מחייב פתרון אבטחה שיכול לענות על כל הצרכים ויאפשר להפריד בין השימוש העסקי לפרטי במכשיר עצמו", אמר גד

28/11/2011 15:17

חברת InnoCom מקבוצת אמן, המתמחה במתן פתרונות IT ייחודיים בתחומי אבטחת המידע ורשתות התקשורת מחזית הטכנולוגיה העולמית, הציגה בכנס Mobility 2011 את פתרון אבטחת המידע של חברת Good Technology למכשירים ניידים. יהונתן גד, יו"ר ומנכ"ל משותף ב-InnoCom, מספר לקוראים על הפתרון החדשני.

מה זיהתה InnoCom בשוק המתפתח של המכשירים הניידים?
גד: "כיום משמשים המכשירים הניידים – הטלפונים החכמים (סמארטפונים) ומחשבי הלוח (טאבלטים) למיניהם, ככלי עובדה לכל דבר ועניין. מצד ההנהלות בחברות ומפעלים, ישנה דרישה להכניס טאבלטים כמו אייפד של אפל לשימוש ארגוני ובצד העובדים מן השורה, ישנה מגמה המגיעה מחו"ל של 'הבא את המכשיר שלך' (BYOD) – העובד, אשר מקבל סמארטפון פשוט ממקום העבודה רוצה להשתמש באייפון או במכשיר האנדרואיד החדש שלו גם לעבודה וגם לשימוש פרטי. המנמ"רים ומנהלי אבטחת המידע לא יכולים עוד להתעלם ממגמה זו וחייבים לתת פתרון שלא יגרום לזליגת מידע עסקי אל מחוץ לגבולות החברה".

מה מציעה Good שיצרני MDM אינם מסוגלים לספק?
גד: "אין עוררין על כך שיש לאבטח את הסמארטפון והטאבלט של העובד כדי שיוכל להפעיל אפליקציות ארגוניות מכל מקום ולעשות שימוש בקבצים ארגוניים מבלי החשש שהמכשיר ייגנב או שמידע ממנו יזלוג לאפליקציות פרטיות. הפתרון של חברת Good עושה דבר מאוד פשוט – 'חוצה' את הסמארטפון לאזור פרטי ואזור עסקי, כאשר אין העברה של תכנים בין השניים. כך, העובד לא צריך להקליד סיסמא בכל פעם שהוא רוצה להתקשר לאשתו, או לגשת ליישום הפנאי החביב עליו. המידע העסקי מוגן בהצפנה חזקה, כולל בתווך וניתן למחיקה מרחוק (remote wipe) על ידי מחלקת ה-IT, מבלי לפגוע בכל הנתונים האישיים הנמצאים על גבי המכשיר. ברגע שהעובד מחבר את האייפון שלו, לדוגמא, ל- iTunes במחשב הביתי, המידע הארגוני נשאר מאובטח וסגור ואינו מסתנכרן, כדי למנוע את פריצתו".

מהם איומי האבטחה הקיימים כיום מהם צריכים לחשוש משתמשי המכשירים הניידים?
גד: "האיומים רבים ומשמעותיים; החל מיישומים תמימים כמו Viber שסורקים את כלל שמות ומספרי הטלפון ואני לא בטוח שכל ארגון ישמח שמידע זה יעבור הלאה… וכלה בסוסים טרויאנים ונוזקות אחרות הנמצאים באפליקציות חינמיות בחנויות היישומים. אנשים שוכחים שמכשירים מתוחכמים אלה מהווים מחשב לכל דבר ועניין ואיומים רבים יכולים להגיע באמצעותם אל הארגון.

חברת Good השיקה לאחרונה פלטפורמת אבטחה לפיתוח והפצת יישומים למכשירים סלולאריים חכמים, המיועדת לקהל מפתחי האפליקציות לתחום הארגוני ולשוק הצרכני. הפלטפורמה מרחיבה את יכולות אבטחת המידע לסמארטפונים לארגונים עבור מפתחי יישומים לתחום הסלולאר והנייד. בנוסף, תסייע הפלטפורמה למפתחים המוכרים את היישומים שלהם ל- App Store ול- Market להעלות יישומים מאובטחים ובטוחים לשימוש.

לסיכום, ניתן לומר כי דווקא הטשטוש בין שעות העבודה לשעות הפנאי והשימוש שלנו במכשירים ניידים בארגון ומחוצה לו, מחייב פתרון אבטחה שיכול לענות על כל הצרכים ויאפשר להפריד בין השימוש העסקי לפרטי במכשיר עצמו. חברות מובילות במגזר הפיננסי, הביטחוני, הממשלתי, ההייטק והתעשייה בישראל כבר הבינו זאת והטמיעו את פתרון Good בארגונים שלהם. אני שמח לומר כי מרבית מהלקוחות שהטמיעו מספר רישיונות לניסיון, פנו אלינו וביקשו עוד".

אירועים קרובים