IFN העלתה לממשל זמין את ארכיון המידע הגיאוגרפי של מפ"י; ההיקף: מיליוני שקלים

המערכת לניהול ארכיון ממוחשב, כוללת מפות ומסמכים הרלוונטיים לרישום מקרקעין, מפות היסטוריות, ממשק ללשכת סריקה חיצונית, וכן יכולת ניהול המאגרים הקיימים והרחבתם - כמותית ואיכותית ● ד"ר חיים סרברו, מנהל מפ"י: "מטרתנו היא לספק את מרבית המידע הגיאוגרפי לציבור בכלל ולאנשי המקצוע בפרט. עד כה, המודדים ועמיתיהם הנזקקים למידע גיאוגרפי, נאלצו להגיע למשרדנו ולפשפש במפות, מעתה – הם יכולים לקבל את כל המידע המקצועי הנדרש להם ברשת"

IFN מקבוצת יעל העלתה לאתר תהיל"ה (ממשל זמין) את המערכת לניהול ארכיון ממוחשב של המרכז למיפוי ישראל, מפ"י. הפרויקט חולק לשני שלבים. בשלב הראשון הוטמעה מערכת לניהול תוכן עבור מפ"י, ובשני המערכת הועלתה לרשת, לטובת לקוחות מפ"י, בעיקר מודדים ואנשי מקצוע. השלב השני בפרויקט הסתיים לפני שבוע. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על כמה מיליוני שקלים, ושם המערכת של מפ"י הוא "תצפית".

במסגרת השלב הראשון בפרויקט, הטמיעה IFN מערכת ארגונית לניהול המידע בארכיון המרכז למיפוי ישראל. הארכיון כולל כמויות עצומות של נתונים גיאוגרפיים, שמספרם נע בין 1-2 מיליון (תלוי באופן הספירה) – של מפות, מסמכים לרישום מקרקעין, פנקסי שדה של מדידות, תוכניות לצורכי רישום (תל"ר). המערכת שהוטמעה היא של פיילנט (IBM-FileNet), והיא שולבה במערכות ה-IT האחרות של מפ"י, ובראשן – מערכות ה-GIS (מידע גיאוגרפי).

במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת DriveU, פרי פיתוחה של IFN, אשר מבוססת על הטכנולוגיה של פיילנט. זו מאפשרת כמה יכולות: ניהול והרחבת מאגר המידע על ידי קליטה של מסמכים; מעקב אחרי פעילות לקוחות ומשתמשים לצורך חיובם ולצורך הכנת דו"חות ניהול, עדכון ושינוי בסיס הנתונים והמידע באופן יעיל, ועוד. השלב הראשון החל ב-2009 והסתיים במחצית 2010.

השלב השני, ארך כשנה וחצי, וכלל היערכות לקראת העלאת המערכת לאתר ממשל זמין. כעת, מתאפשרת גישה ישירה לארכיון דרך האינטרנט במסגרת אתר ממשל זמין. המערכת לניהול ארכיון ממוחשב, כוללת מפות ומסמכים הרלוונטיים לרישום מקרקעין, מפות היסטוריות, ממשק ללשכת סריקה חיצונית, וכן יכולת ניהול המאגרים הקיימים והרחבתם – כמותית ואיכותית.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ד"ר חיים סרברו, מנהל מפ"י כי "הגלישה למערכת תתבצע בצורה מאובטחת דרך חוות השרתים של ממשל זמין, לאחר שזו עברה בהצלחה מבחני חדירות קפדניים. הדבר חשוב שבעתיים לאור התקלה שאירעה בממשל זמין לפני כמה שבועות. השקענו רבות באבטחת מידע".

"התקדמנו לפי התכנית", אמר ד"ר סרברו, "מטרתנו היא לספק את מרבית המידע הגיאוגרפי לציבור בכלל ולאנשי המקצוע בפרט. עד כה, המודדים ועמיתיהם הנזקקים למידע גיאוגרפי, נאלצו להגיע למשרדנו ולפשפש במפות, מעתה – הם יכולים לקבל את כל המידע המקצועי הנדרש להם – ברשת".

לדבריו, "בתחום המידע הגיאוגרפי, מרבית השירותים של הממשלה ושל הרשויות המקומיות – הוא מידע מבוסס מקום. המשמעות היא שנדרשת יצירת תשתית מדויקת על מנת שעל כל שכבות המידע האחרות ישבו על תשתית טובה. כיום, המידע הגיאוגרפי והגיאו-מרחבי משותף לכלל משרדי הממשלה והוא הפתוח ביותר לציבור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים