העולם מתנייד

מהפיכת ה-iPhone, שהפכה עד מהרה לרעידת אדמה של ממש, הכניסה את השוק הארגוני לטירוף מערכות של ממש ● בעבר הלא רחוק, הקצאת הטלפונים החכמים היתה נתונה לשליטתו המוחלטת של המנמ"ר, ואלו ניתנו במשורה ● כיום, כל עובד מביא איתו מהבית את הטלפון החכם שקיבל ב-36 תשלומים מחברת הסלולר שלו, ומבקש לקבל נתוני CRM ו-BI בזמן אמת - מכל מקום בעולם ● העתיד על פי כנס Mobility 2011

כנס Mobility 2011 שנערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, היה ללא ספק אחד הכנסים הבולטים שנערכו בשנה האחרונה. האירוע היה מיוחד לא רק בזכות עשרות הדוברים שמילאו את הלו"ז הצפוף ולא רק בזכות עשרות המציגים – חברות גדולות וקטנות, שהדגימו פתרונות לתחום המובייל. כך, המיוחד בכנס הייתה דווקא האווירה – התחושה הזו של כל מי שהסתובב באולמות התצוגה והמסלולים, שהוא משתתף באירוע שמסמל את ראשיתו של העידן החדש, במסגרתו רוב הדברים שאנו נוהגים לעשות ביומיום, יבוצעו בעזרת מכשיר אחד – קטן עד בינוני, שיחליף הרבה מאוד כלים ומערכות אחרות ששימשו אותנו באדיקות עד כה. המדובר באותו המכשיר שתופס גם כעת מקום מרכזי בחיינו: הטלפון הנייד. הוא צמוד אלינו 24 שעות ביממה, וכבר מזמן הפסיק להיות רק אמצעי תקשורת.

עד לפני שלוש או ארבע שנים, התכונות הנוספות שהוטמעו בטלפון הנייד יועדו בעיקר לשוק העסקי. היו לנו טלפונים שבעזרתם ניתן לגלוש באינטרנט ולבצע כמה וכמה פעולות שמקורן במערכות מידע הארגוניות – אבל זו הייתה נחלתם של הבכירים בארגון או אנשי השטח, שלמדו להפעיל מערכות לא פשוטות. כל זאת השתנה כשהגיע סטיב ג'ובס, עליו השלום, וזעזע את העולם עם ה-iPhone שלו. בשלב זה התרחש דבר לא טבעי: בעוד שהשוק העסקי היה הראשון לאמץ את אפליקציות המובייל, סערת ה-iPhone שינתה את יחסי הכוחות, והעולם העסקי נאלץ לעבור ולדבר בשפת הגאדג'טים של העולם הצרכני. כל ילד התחיל לפתח על פלטפורמת ה-iPhone והשוק הארגוני, שלא הצליח לעמוד בקצב השינויים המסחרר, נותר מאחור במידה רבה.

מהפיכת ה-iPhone, שהפכה עד מהרה לרעידת אדמה של ממש, הכניסה את השוק הארגוני לטירוף מערכות של ממש. הקרב על האפליקציות הפך למרוץ מטורף וחסר פשרות בין מוחות פרטיים לחברות מסחריות, על מי יציע את האפליקציה הכי טובה, נכונה ויעילה לארגונים, כדי שהם יוכלו להיענות ללחץ ההולך וגובר מצד המשתמשים, להעביר כמה שיותר יישומים ומערכות אל הנייד.

אלא שלמפתחים יש אתגר נוסף, ולא פשוט כלל: הלקוחות שלהם – מנהלי מערכות המידע, מנהלי התפעול, מנהלי השיווק וכמובן גם המנכ"לים בארגונים, מצויים כיום בשלב התאוששות מההלם. אחד המסרים שנשמעו אתמול בכנס הוא, שעל המנמ"רים להתגבר קודם כל על המחסום הפסיכולוגי ולאפשר גישה ל-"קודש הקודשים" של מערכות המידע, קרי ליבה העסקית של הארגון, לכל בעלי הטלפונים הניידים.

בעבר הלא רחוק, הקצאת הטלפונים החכמים היתה נתונה לשליטתו המוחלטת של המנמ"ר, ואלו ניתנו במשורה. כיום, כל עובד מביא איתו מהבית את הטלפון החכם שקיבל ב-36 תשלומים מחברת הסלולר שלו, ומבקש לקבל נתוני CRM ו-BI בזמן אמת – מכל מקום בעולם. אם אותו עובד הוא גם במקרה המנכ"ל, רצוי מאוד שלמנמ"ר תהינה תשובות מספיק טובות לשתי השאלות שיונחתו עליו: למה לא היה לנו את זה עד היום ומתי זה יהיה מוכן?

המפגש בין המפתחים, החברות והיועצים ובין הלקוחות, היה אחד הדברים הייחודיים בכנס אתמול. לאיש לא היה ספק שבעוד חצי שנה, למשל, אף אחד כבר לא יישאל האם להטמיע אפליקציות מובייל בארגון – אלא איזו מהן כבר הוטמעו ומה כדאי להטמיע הלאה. טרנדים חמים אחרים, כמו BI, מיחשוב ענן, CRM ורשתות חברתיות, יתייצבו בשורה אחת אל מול מלך הטרנדים: המובייל. הוא זה שמסמל את הכיוון אליו הולך העולם בימים אלו: ניידות. לא רק כדי להיות זמינים, לא רק כדי לחסוך זמן (בפקקים, למשל, כפי שהציג מייסד Waze) ולא רק כדי להשוויץ בפני החברים שאתה יכול לעשות הכל על הנייד – אלא כדי לשרוד במציאות המשתנה והבלתי יציבה, שמחייבת את כולנו לקבל החלטות ולבצע משימות במהירות שיא. אין זמן לחשוב ואין זמן להסס – או שאתה קופץ על עגלת המובייל, או שאתה נישאר מאחור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים