הרשתות החברתיות ככלי שיווקי

"רשתות חברתיות הן לא רק אמצעי לתקשורת אישית ולמשחקים בשעות הפנאי. מסתבר שיש חברות תוכנה המפתחות יישומים ארגוניים לרשתות חברתיות", כך אמר אבירם אייזנברג, מנכ"ל איגנייט ויו"ר פורום SD של אנשים ומחשבים, בפתח מפגש הפורום שעסק בנושא הרשתות החברתיות בעולם הפיתוח

"רשתות חברתיות הן לא רק אמצעי לתקשורת אישית ולמשחקים בשעות הפנאי. מסתבר שיש חברות תוכנה המפתחות יישומים ארגוניים לרשתות חברתיות", כך אמר אבירם אייזנברג, מנכ"ל איגנייט ויו"ר פורום מפתחי התוכנה (SD) של אנשים ומחשבים, בפתח מפגש הפורום שעסק בנושא הרשתות החברתיות בעולם הפיתוח.

"הרשתות החברתיות", אמר אייזנברג, "משרתות ארגונים בשתי חזיתות. האחת – מוצרים ופלטפורמות בסגנון רשתות חברתיות המיועדות לשימוש בתוך הארגון ומאפשרות לקרב בין עובדי ארגון מבוזר (המכונות בשם הכולל Enterprise 2.0), והשנייה – שימוש ברשתות החברתיות כגון פייסבוק (Facebook) ולינקד-אין תוך ניצול יכולות התקשורת הניידת, כדי למכור שירותים או מוצרים".

נועם ואזה, מנכ"ל Socia-ly, תיאר את המערכת שהחברה מפתחת לממשק Open Graph של פייסבוק, המאפשרת לשלב את המידע המתקבל מהיישום, עם המידע שפייסבוק אוספת על המשתמש.

האפליקציה שפיתחה Socia-ly מאפשרת למפתחי היישומים להוסיף שכבה משלהם, כאשר המערכת תתריע על כל פעולה של הלקוח, כגון קריאת מאמר או דיווח על בישול מתכון מסוים שהופיע ביישום ומתן הערות לגביו.

עינב גנד-גלילי, מנכ"ל TVK, אמרה כי "הקידום של הלקוח ברשתות החברתיות נעשה בעזרת טכנולוגיות חכמות שיודעות לנצל את מה שהרשת נותנת כדי להגדיל את החזר ההשקעה של הלקוח וליצור עלייה בלידים, במכירות, וב-'באז' השיווקי".

גלילי הדגימה יישומים חינמיים המאפשרים לפתח טכנולוגיות אינטרנטיות חכמות ללא תשלום. "בין התוכנות החזקות שעובדות היום ברשת ניתן למנות את PREZI.COM – תוכנת מצגות חינמית על בסיס HTML 5. תוכנה חכמה נוספת היא ANIMOTO.COM, המאפשרת פיתוח סרטי אנימציה בני 30 שניות. תוכנה נוספת היא socialmention.com, המנטרת את כל המידע הקיים על המותג ברשת, בין אם הוא חיובי או שלילי".

תמיר גפן, מייסד ומנכ"ל GOMIDJETS, חברת תוכנה המפתחת מוצרים משלימים למוצרי יבמ-רשיונל, הציג דרכים למנף את הרשתות החברתיות לטובת פיתוח מהיר יותר בסגנון אג'ייל. "ראינו שדרך רשתות חברתיות אנחנו מצליחים לפתח מהר יותר ונכון יותר. בתכנות אג'ייל יש שלב בו צריך לקבל פידבק מהלקוח. אנחנו מפתחים מוצרי מדף, הלקוחות שלנו הם לקוחות יבמ שנמצאים בכל העולם. כשצריך פידבק אנחנו פונים למדיות חברתיות, אומרים לאנשים קחו גרסה חדשה ותנו לנו פידבק. כשאנחנו מקבלים את הפידבק אנחנו מצליחים לשווק את המוצר טוב יותר, להתאים אותו נכון יותר לשוק ובסופו של דבר, מזה מתפתח תהליך מכירה לאותם לקוחות".

גפן גם סיפק טיפים לחברות אחרות המבקשות להשתמש בשיטה זו: "בשלב ראשון צריך לחפש היכן נמצא הקהל הרלוונטי – במקרה שלנו פורומים של מתכנתים. בנוסף, חייבים לתת להם לתת ערך לפני שמבקשים משהו בחזרה. אנחנו נותנים להם גרסה חינמית שתעזור להם, ובתמורה אנחנו מבקשים פידבק, כך אנחנו מייצרים הזדהות ויודעים שנקבל בסוף פידבק אמיתי. עוד גורם חשוב הוא הצורך לתת למשתמשים לדבר בינם לבין עצמם, שאז הנחתום לא מעיד על עיסתו. בשיטה זו, הרשתות החברתיות עוזרות לנו לפתח את התוכנה שלנו באופן מהיר יותר ונכון יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים