למכירה: עותק מקורי של ההסכם שהוליד את אפל

העותק יוצע במכירה פומבית שתיערך בעוד כשבועיים בסות'בי'ס ● ההערכה היא, כי הוא יימכר בסכום של בין 100 אלף דולרים ל-150 אלף ● המסמך נושא את התאריך 1 באפריל 1976 וכולל שלושה עמודים, שעליהם חתומים שלושת המייסדים של החברה - בהם סטיב ג'ובס

סירב לקבל חלק מהכבד של טים קוק. סטיב ג'ובס

עותק מקורי של ההסכם שסימן את לידתה של אפל (Apple), מבחינה משפטית, יוצע במכירה פומבית של כתבי יד שתערוך סות'בי'ס (Sothebys) ב-13 בדצמבר. ההערכה היא, כי העותק יימכר תמורת בין 100 אלף דולרים ל-150 אלף.

המסמך נושא את התאריך 1 באפריל 1976 וכולל שלושה עמודים והוא נושא את החתימות של סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין – המייסד השלישי של החברה. וויין פרש מאפל לאחר שמכר את חלקו – 10% – תמורת סכום של 2,300 דולרים, שבו התחלקו שני השותפים שנותרו.

במקור היה המסמך שייך לוויין וסוחר של כתבי יד רכש אותו ממנו ומכר אותו באמצע שנות ה-90' לבעלים הנוכחיים, שכאמור, מציעים כעת את המסמך למכירה.

המכירה נערכת, כמובן, בעקבות  העניין הרב באפל מאז פטירתו של ג'ובס בחודש שעבר ופרסום הביוגרפיה שלו. בכהונתו השנייה כמנכ"ל הוביל ג'ובס את אפל להצלחה כבירה, עד שעקפה בתחילת השנה את אקסון מובייל (Exxon Mobile) והפכה לחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם. יצוין, כי בחודשיים האחרונים שוב ירד שווי השוק של אפל ואקסון מובייל שבה לראש הטבלה.

מלבד ההסכם על הקמת אפל יימכרו במכירה הפומבית של כתבי היד שלושה ספרים של אנדי וורהול ומכתבים שכתבו וינסנט ואן גוך וג'ורג' וושינגטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים