פייסבוק הגיעה להסכם פשרה עם FTC

במסגרת הפשרה מתחייבת פייסבוק להודיע לצרכנים בצורה ברורה על שיתוף מידע מעבר להנחיות שנקבעו בהגדרות הפרטיות ולקבל מראש את הסכמתם לכך ●כמו כן, היא הסכימה פייסבוק לביקורת על השמירה על הפרטיות בחברה במשך 20 השנים הבאות ● מנכ"ל החברה, מרק צוקרברג, הבטיח להפוך את פייסבוק לחברה מובילה בתחום השמירה על הפרטיות

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) הגיעה להסכם פשרה עם רשות הסחר הפדראלית (FTC) של ארצות הברית, ובכך יושבו ההאשמות שעל פיהן הוליכה החברה שולל את הצרכנים בכך שהבטיחה לשמור על סודיות הפרטים האישיים שלהם, אך בפועל שיתפה את המידע עם גורמים מצד שלישי ופרסמה אותו לציבור הרחב.

במסגרת הפשרה מתחייבת פייסבוק להודיע לצרכנים בצורה ברורה על שיתוף מידע מעבר להנחיות שנקבעו בהגדרות הפרטיות ולקבל מראש את הסכמתם לכך. בדומה למה שנקבע בהסכם הפשרה של גוגל (Google) עם FTC, הסכימה פייסבוק לביקורת על השמירה על הפרטיות בחברה במשך 20 השנים הבאות.

מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, פרסם אתמול (ג') הודעה בבלוג ובה הבטיח "להפוך את פייסבוק לחברה המובילה בתחומי השקיפות והשמירה על הפרטיות". צוקרברג טען, כי יש לפייסבוק "עבר טוב בכל הקשור לשקיפות ולשמירה על הפרטיות", אך הודה שהחברה עשתה גם שגיאות. "אני הראשון להודות שעשינו גם שגיאות, וכמה מהן זכו לפרסום רב – כמו פרשת Beacon לפני ארבע שנים והביצוע הגרוע של המעבר למדיניות פרטיות חדשה לפני שנתיים", כתב. "שגיאות אלה האפילו לא פעם על חלק ניכר מהעבודה הטובה שעשינו".

כדוגמאות לעבודה הטובה שעליה הוא מדבר הביא צוקרברג 20 כלים ומשאבים חדשים שהוצגו ב- 18 החודשים האחרונים ונועדו להעניק למשתמשים שליטה טובה יותר על חוויית השימוש בפייסבוק.

אולם, אנשי FTC התרשמו דווקא מההבטחות לשמירה על הפרטיות שאותן הפרה הרשת החברתית הגדולה בעולם. בין ההבטחות שהופרו: שינויים שבוצעו באתר ב-2009 וגרמו לחשיפת מידע שאמור היה להיות פרטי, דוגמת רשימת החברים; ההבטחה שליישומים מצד שלישי יועבר רק המידע הנחוץ לצורך הפעלתם, בעוד שבפועל הוענקה ליישומים אלה גישה לכל הפרטים האישיים של המשתמשים, כמעט; ההבטחה שהמשתמשים יוכלו להגביל את השיתוף לקהל מצומצם, למרות שהחברים יכולים להעביר את המידע הלאה באמצעות יישומים מצד שלישי; ההבטחה שפרטים אישיים לא ישותפו עם מפרסמים, אף על פי שפרטים אלה הועברו אליהם; ההבטחה שלא תתאפשר גישה לתמונות וסרטונים מחשבונות שנמחקו, אשר לא קוימה; וההבטחה לציית לכללים החלים על העברת מידע מארצות הברית לאירופה או להפך, שגם היא הופרה.

"חברת פייסבוק התחייבה לקיים את ההבטחות לגבי השמירה על הפרטיות למאות מיליוני החברים ברשת", אמר ג'ון לייבוביץ', יושב ראש FTC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים