לראשונה: HP מציעה ניהול משולב של מידע מובנה עם מידע "מובן לבני אנוש"

הפתרונות החדשים נועדו לסייע בתיעול והפקת תובנות ממידע משולב, שבממוצע מתחלק ל-15% מידע מובנה ו-85% מידע שהוא בלתי מובנה, אך מובן לבני אנוש ● את ההכרזה על הפתרונות ביצעה HP בכנס הגדול של משתמשיה באזור EMEA, שנערך השבוע בווינה ● יאן זאדאק, סגן נשיא בכיר ב-HP: "ניצול המידע על צורותיו השונות, הינו הכוח החדש שיעניק יתרון תחרותי לארגונים"

30/11/2011 15:34
מג ויטמן, מנכ"לית HPE. צילום: פלי הנמר

ענקית המיחשוב HP הכריזה על סט פתרונות חדש לניהול משולב של מידע מובנה עם מידע "מובן לבני אנוש". הפתרונות, שמציעים אנליטיקה מהירה יותר וחוצת ארגון, מתבססים על שתי רכישותיה האחרונות של החברה: אוטונומי (Autonomy) ו-ורטיקה (Vertica). הפתרונות החדשים נועדו לסייע בתיעול והפקת תובנות ממידע משולב, שבממוצע מתחלק ל-15% מידע מובנה ו-85% מידע שהוא בלתי מובנה, אך מובן לבני אנוש.

את ההכרזה על הפתרונות ביצעה HP בכנס הגדול של משתמשיה באזור EMEA שנערך השבוע בווינה, בירת אוסטריה. למרות הקור הווינאי העז, הגיעו לאירוע מעל ל-7,000 משתמשים, שותפים ועובדי HP.

על פי ענקית המיחשוב, הצפת הנתונים, שזורמים כיום לארגונים מיותר מקורות מאי-פעם, מעמידה במבחן את הדרכים המסורתיות למיון ולניתוח של המידע. אחד האתגרים העיקריים הוא התמודדות עם האופי המשתנה של הנתונים, כאשר רובם נמצאים בתצורה של "מידע אנושי ולא מובנה" כמו בסרטי וידיאו, קבצי קול, הודעות דוא"ל בשפה חופשית, טקסטים שונים, רשתות חברתיות ועוד. לאלו מצטרף "מידע אקסטרים", כלומר המידע הרב שנוצר באופן אוטומטי, למשל באמצעות חיישנים ותגיות, שיכול להיות בעל ערך רב בניתוח נכון.

על חומרת המצב מעיד מחקר חדש שנערך על ידי חברת המחקר קולמן-פארקס עבור HP, לפיו יותר מ-50% מהמידע שנאגר בארגונים אינו מחובר, אינו מאותר ועל כן גם אינו מנוצל. עוד עולה מהמחקר, כי מחצית מהמנהלים הבכירים חשים, כי לארגון שלהם אין אסטרטגיית מידע יעילה. 2% בלבד מאמינים, כי לארגון יש יכולת אמיתית להציף את המידע הנכון בזמן הנכון לטובת הפעולה העסקית הנכונה.

"ארגוני Instant On"

הפעם מיזג לתוכו הכנס השנתי של HP את שלושת הכנסים האגפיים של החברה: כנס האחסון, כנס הפתרונות וכנס התוכנה. עם זאת, במרכז הכנס עומד דווקא תחום התוכנה – האגף הקטן ביותר של HP, המייצר "רק" 3.8 מיליארד דולרים מתוך כלל המחזור השנתי של ענקית המיחשוב, שמדגדג את קו 130 המיליארד, אך מציע גם שולי רווח גבוהים במיוחד.

בימים אלה, בהם הולך הרווח של HP וצולל עוד ועוד מטה, תחום התוכנה חשוב מתמיד. אמנם מג ויטמן – המנכ"לית והנשיאה הטריה של החברה, הכריזה בפתיחת האירוע שהיא אינה מתכוונת להפוך את HP לחברת תוכנה, אך רכישתה של חברת אוטונומי הבריטית מדברת בעד עצמה. כך, ד"ר מייק לינץ' – מייסד ומנכ"ל החברה, מונה לסגן נשיא בכיר ב-HP המדווח ישירות לוויטמן ועומד בראש החטיבה החדשה לניהול מידע.

על פי ויטמן, המטרה כעת היא להחזיר את אמון התעשייה ומשתמשיה ב-HP, ביציבותה ובהיותה שותף אסטרטגי ראשי של הארגונים לפתרונות לניהול המודל העסקי החדש – מה ש-HP מכנה "ארגוני Instant On". הביטוי מתייחס לקביעה של HP, לפיה ארגון שאינו מצוי בזמינות מיידית לעובדיו, לקוחותיו וספקיו, ומאפשר להם גישה למידע עדכני ומאובטח, כולל אנליזה לתובנות עסקיות מדויקות ומעודכנות – לא יוכל להצליח בעידן הרשת העולמית, בה לכל תושב (כמעט) מכשיר המחבר אותו למרכזי הנתונים המעוננים למיניהם. ויטמן הבטיחה שהיא תחזיר את HP למסלול בו היא מצטיינת, של אספקת פתרונות מעולים בחמשת התחומים: טרנספורמציית היישומים, אספקת מערכות ענן מכל סוג, תשתיות אחודות, מוביליות ארגונית, אבטחה ואופטימיזציית מידע.

"ניצול המידע – הכוח החדש שיעניק יתרון תחרותי לארגונים"

יאן זאדאק, סגן נשיא בכיר ומנהל המכירות והשיווק לארגונים ב-HP. צילום: פלי הנמרבפתיחת הכנס הכריזה HP על הרחבת פורטפוליו אופטימיזציית המידע שלה, בעזרת פתרונות חדשים שנועדו לסייע לארגונים להפוך מידע, תחושות ורעיונות, לתובנות שתורמות לקבלת החלטות מושכלת יותר. בכך, תעזור החברה ללקוחותיה להפוך לארגוני Instant-On.

הפתרון הראשון אותו הציגה HP הוא HP Next Generation Information Platform – IDOL 10: פלטפורמה שמאפשרת לארגונים לזהות רעיונות ותבניות בזמן אמת במידע אנושי וב-"ים הנתונים" (Big Data), להבין אותם ולפעול אוטומטית על פיהם. כך ניתן לנתח 100% מהמידע המובנה, המובנה למחצה והלא-מובנה. הפתרון משלב לראשונה את שכבת עיבוד הנתונים של HP Autonomy, שאת רכישתה השלימה HP לאחרונה, תמורת 10.7 מיליארד דולרים, ופלטפורמת האצת הביצועים של HP Vertica, המתמחה באנליטיקה ונרכשה ברבעון הראשון של השנה.

כמו כן, הציגה HP את HP Autonomy Appliances for Archiving, eDiscovery and Enterprise Search – אפליאנסים חדשים לארכוב , גילוי וחיפוש ארגוני, שתוכננו לספק פשטות ואמינות ולהוות פתרון מקיף לצרכים אלו בארגון. כל אפליאנס מהווה שכבת פתרון עצמאית בד בבד עם יכולת אינטגרציה לשאר האפליאנסים במשפחת פתרונות זו, כך שהארגון יכול לבחור על פי צרכיו את הפתרון המתאים.

HP Social Intelligence Solution הוא פתרון חדש נוסף, שמסייע לארגונים לשפר את חווית הלקוח, לנהל את תדמית המוצר, למנף משאבים חדשים ולאמץ חדשנות, בהתבסס על מידע לא-מובנה שנאסף בערוצי המדיה החברתית. שירותי HP Advanced Information Services for Vertica ישמשו ארגונים להאצת ההטמעה של פלטפורמת Vertica Analytics לניתוח נתונים מובנים, מובנים למחצה ולא-מובנים בהיקפים גדולים, על מנת להפיק במהירות תובנות עסקיות חיוניות.

עוד הציגה החברה את HP B6200 StoreOnce Backup System – מערכת מהירה במיוחד למניעת כפילות נתונים במסדי נתונים גדולים, המספקת זמינות גבוהה באופן אוטומטי ואת HP X5000 G2 Network Storage System – התקן אחסון מאוחד מסוג NAS Converged Storage Appliance לעסקים בגודל בינוני, המשלב טכנולוגיות מבית HP ומיקרוסופט (Microsoft) ומעניק מענה לניהול ואחסון "מידע אנושי" בנפחים גדולים.

HP IT Performance Suite הוא הדור הבא בפלטפורמות להאצת ביצועים של החברה, כוללת מהדורות ייעודיות למנהלי תפעול ולמנהלי יישומים, במטרה להעניק להם נקודת מבט רחבה ומידע איכותי יותר, לצד כלים לאוטומציה של ניהול ה-IT ולהתאמת רמת הביצועים ליעדים העסקיים.

יאן זאדאק, סגן נשיא בכיר ומנהל המכירות והשיווק לארגונים ב-HP, מסר כי "ניצול המידע על צורותיו השונות, הינו הכוח החדש שיעניק יתרון תחרותי לארגונים. עד עתה, הארגונים ניצלו כ-15% בלבד מהמידע הזמין עבורם. הפורטפוליו החזק של HP בתחום הפתרונות לאופטימיזציה של המידע, מאפשר לארגונים לרתום לטובתם 100% מהמידע – ולהפוך אותו לתובנות, לתחזיות ולפעולות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאוסטריה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים