חברת החשמל הטמיעה פתרון איחסון של קמינריו להאצת יישומים; ההיקף: מאות אלפי שקלים

הפתרון, Kaminario K2, נועד להשגת ביצועים מהירים ולהאצת היישומים הקריטיים של חברת החשמל, כך שיספקו שירות טוב יותר ללקוחות ● הוא משפר את יעילותם של יישומי חברת החשמל על ידי צמצום זמן ההמתנה הגבוה לתהליכי קלט/פלט מול האיחסון המרכזי

מערך ה-IT של חברת החשמל הטמיע פתרון איחסון של קמינריו (Kaminario) הישראלית להאצת יישומים. היקף הפרויקט, שארך כמה שבועות והסתיים באחרונה, לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

הפתרון, Kaminario K2, פותח במרכז הפיתוח של קמינריו ביקנעם, והטמעתו נעשתה בשיתוף אנשי קמינריו ומטריקס (Matrix), שהיוו יועצים. הוא נועד להשגת ביצועים מהירים ולהאצת היישומים הקריטיים של חברת החשמל, כך שיספקו שירות טוב יותר ללקוחות. הפתרון משפר את יעילותם של יישומי חברת החשמל על ידי צמצום זמן ההמתנה הגבוה לתהליכי קלט/פלט מול האיחסון המרכזי.

ההטמעה נועדה לאפשר את האצת מהירות התהליכים במערכת ה-ERP של חברת החשמל, מסוג סאפ (SAP). מערכת זו משרתת אלפי משתמשים ברחבי הארץ, המבצעים עשרות אלפי טרנזקציות מדי חודש. היא צפויה להשיג חסכון בזמן העבודה, הפקת דו"חות וטרנזקציות, עם זמני תגובה משופרים.

חברת החשמל בחנה את יישום מערכת האיחסון של קמינריו לאחר שנתקבלו תלונות מצד משתמשים במערכת ה-ERP על איטיות בזמן ביצוע טרנזקציות. בעקבות יישום המערכת החדשה צפויה החברה לחוות שיפור בטרנזקציות בשיעור של עד פי 25, כאשר רוב תהליכי ה-ERP החשובים בארגון יואצו עד פי 10. זמן העיבוד הממוצע של טרנזקציות ירד מ-600 מילי-שנייה ל-400 מילי-שנייה, זמן העיבוד בבסיס הנתונים הואץ מ-300 מילי-שנייה ל-150 מילי-שנייה ומטה, וזמן ההמתנה לתהליכי קלט/פלט ירד לכמעט אפס, מה שגרם לשיפור של 700% בזמני האחזור (Latency)ׁבבסיס הנתונים של החברה, המבוסס על אורקל (Oracle).

יצוין, כי Kaminario K2 היא מערכת איחסון SSD מסוג DRAM, המאפשרת גישה למידע במהירות רבה מאוד בהשוואה למערכות איחסון מרכזיות מבוססות דיסקים סטנדרטיים או פלאש (Flash).

"השגנו בזכות המערכת החדשה שיפורים משמעותיים וחסכון רב בזמן עבודה", ציין יוסי שנק, מנהל מערך המיחשוב של חברת החשמל. לדבריו, "שיפור זה הושג מבלי להחליף דבר במערך התשתיות, כאשר הפתרון של קמינריו עובד לצד מערך האיחסון הקיים. בנוסף, הפתרון מסייע לנו להוריד לחצים מיותרים. מלבד שיפור משמעותי במהירות ובזמני התגובה, השגנו יעדים נוספים: המערכת יציבה, אין צווארי בקבוק ונמנע עיסוק רב בשיפור ובטיוב הביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים