וולפראם ג'וסט, Software AG: "היעד – לחבר את כל התהליכים על פלטפורמה שיתופית אחת"

"במסגרת האסטרטגיה שלנו לשנים הבאות, אנחנו רוצים לשלב את הרכישות השונות שלנו", אמר ג'וסט, CTO וחבר הנהלת Software AG ● לדבריו, "היעד של הארגונים הוא לקבל פלטפורמת שיתוף תהליכים אחת, בתצורת תווכה" ● ג'וסט דיבר במפגש המדיה הבינלאומי שערכה הנהלת החברה בגרמניה, שבו הוצגו תפיסת החברה ומפת הדרכים הטכנולוגית שלה

"היעד שלנו הוא לחבר את כל התהליכים על גבי פלטפורמה שיתופית אחת. במסגרת האסטרטגיה שלנו לשנים הבאות, אנחנו רוצים לשלב את הרכישות השונות שביצענו, כדי לקבל פלטפורמת שיתוף תהליכים אחת, בתצורת תווכה", כך אמר וולפראם ג'וסט, CTO וחבר הנהלת Software AG, במפגש המדיה הבינלאומי שערכה הנהלת החברה בגרמניה. במהלך אותו מפגש הוצגו התפיסה ומפת הדרכים הטכנולוגית של החברה.

ג'וסט, שמנהל את אסטרטגיית המוצרים והפיתוח של Software AG, הציג בדבריו את ההתפתחות הטכנולוגית בהיצע המוצרים של החברה בעקבות רכישות אסטרטגיות שלה – של פלטפורמת ARIS למידול תהליכים ושל פלטפורמת WebMethods לשילוב יישומים ותהליכים. כמו כן, הוא דיבר על הכיוונים שאליהם היא מתפתחת, בהתאם לחזון שהוצג על ידי המנכ"ל, קארל היינץ-שטרייביך.

"השלב הראשון לאחר הרכישה של IDS Scheer היה שילוב ARIS ו-WebMethods", אמר ג'וסט. "השלב השני היה להשלים את פורטפוליו המוצרים שלנו מההיבט הטכנולוגי, לאחר שרכשנו בשנה שעברה את Data Foundation בתחום ה-MDM (ר"ת Master Data Management) ואת RTM GmbH בתחום ניהול תהליכים מסובכים. באחרונה הוספנו עוד שתי טכנולוגיות, בעקבות שתי רכישות שעשינו בשנה האחרונה: האחת היא מיחשוב נייד. זהו התחום המתפתח החשוב ביותר, מפני שאם מסתכלים על נושא ה-BPM רואים שיותר ויותר חברות מנסות להזיז משימות מהדסקטופ ליחידות ניידות, או לספק את המשימות הן על הדסקטופ והן על יחידות ניידות. אנחנו מאמינים שהניידות חשובה בניהול התהליכים העסקיים, ולכן רכשנו את מטיסמו – חברה שמספקת טכנולוגיה של מיחשוב נייד. אנחנו משלבים אותה בסוויטת המוצרים שלנו. כעת אפשר, למשל, לקבל אפשרויות ניטור על מסך ה-iPad או ה-iPhone".

הוא הוסיף, כי "הטכנולוגיה השנייה היא בתחום מיחשוב ה-in memory. לדעתי, מדובר בעוד צד של המיחשוב הנייד ובחלק מהותי מניהול התהליכים העסקיים. אנחנו רואים שיש מעבר מארכיטקטורת יישומים מוכוונת בסיס נתונים לארכיטקטורת יישומים שהיא יותר ויותר מוכוונת מיחשוב  in memory. זה נעשה דווקא עכשיו, כי הזיכרון הופך יותר ויותר זול ובעל נפח יותר ויותר גדול. אפשר כיום להכיל בזיכרון טרה-בייטים רבים וגם לנהל אותם. רכשנו את טרהקוטה בגלל הטכנולוגיה שפיתחה בשם DHcash, שהיא סטנדרט בתעשייה למיחשוב  in memory מבוסס יישומי ג'אווה (Java) ומוצר קוד פתוח, ואנחנו משלבים את פתרונות ה-in memory במוצר ARIS. מוצר זה יהיה מבוסס על in memory וללא שימוש ב-SQL".

"כיום אנחנו עומדים בשלב השלישי, שהוא פיתוח האסטרטגיה לשנים הבאות", ציין. "אנחנו רוצים לחבר את כל החלקים האלה למה שאנחנו מכנים פלטפורמת תהליכים שיתופית (Collaborative Process Platform) – מוצר תווכה שמספק את כל יכולות ה-IT כדי לתכנן, לעצב, לפתח, לפרוס, להריץ ולתפעל יישומים מקצה לקצה, והוא מבוסס על גישת פלטפורמה. הפלטפורמה היא המוצר, שכן מוצר שאינו מבוסס על פלטפורמה לא ישרוד בשוק, כי הוא לא זריז וגמיש מספיק לצרכים. כדי לספק פלטפורמה כזאת יש צורך בשלושה רכיבים עיקריים: BPM ארגוני, אינטגרציה ו-SOA וכן פיתוח יישומים. הפלטפורמה שלנו מכסה את כל אלה: ניהול הכללים של התהליך, ניהול הכללים של אינטגרציה ושילוב היישומים בתהליכים מקצה לקצה, כמו גם ניהול הכללים העסקיים".

הטעות: לשלב את הכללים בחבילה סגורה

ג'וסט טען שהטעות הגדולה של חברות שפיתחו יישומים הייתה לשלב בתוך חבילה סגורה את כל הכללים – התהליכיים, העסקיים ואלה של האינטגרציה. הוא חזר על דברי מנכ"ל Software AG שלפיהם רק הפרדת שלוש השכבות הללו זו מזו יכולה להציע גמישות וזריזות שהלקוחות זקוקים להן.

לדברי ג'וסט, פלטפורמת התהליכים השיתופית, שהשכבות מופרדות בה כפי שתיאר, מסמלת מעבר מגישה של חבילה לגישה של פלטפורמה, והיא זו שמאפשרת ללקוחות להגדיר את התהליכים כרצונם. "זה בעצם הרעיון הכללי שעומד מאחורי Software AG – שינוי הדרך שבה יישומים נבנים בתחומים שבהם יש דרישה וצורך להגיב לשינויים ולפעול במהירות ובגמישות. זאת, לעומת יישומים אחרים, כמו ניהול כספים, שבהם אין צורך כזה והצורך הגדול יותר הוא בשמירה על סטנדרטים. זוהי הגישה שלנו לבניית תהליכים של יישומים: הגדרת הפלטפורמות, הפרדת השכבות ומתן גמישות וזריזות ללקוחות לערוך שינויים מהירים בהתאם לצרכים".

בהמשך הוא תיאר כיצד מתחברים כל רכיבי התהליך באמצעות פלטפורמת ARIS – הטכנולוגיה ללכידה של כל הדרישות העסקיות, התהליכים, השירותים, האירועים והנתונים בארגון. מ-ARIS הם מתחברים לכל המערכות באמצעות טכנולוגיות ESB ו-BPMS וכן באמצעות פלטפורמת היישומים.

על פי ג'וסט, הכיוונים העתידיים נגזרים מהמגמות הטכנולוגיות העיקריות הקיימות בשוק: הענן, השיתופיות החברתית, המיחשוב הנייד ואינטגרציית הפלטפורמות. "כל השלוש הראשונות הן מגמות שמגיעות בעצם מהצד של הצרכנים, ולכן, ה-IT צריך לאמץ את הגישה מוטית הצרכנים", אמר.

ערוצי שיווק חדשים

"מה שאנחנו עושים עכשיו הוא לאפשר שימוש בענן של פלטפורמת התהליכים השיתופית", הוסיף. "אנחנו משנים את הארכיטקטורה הפנימית לארכיטקטורת ענן בצורה המאפשרת שיתופיות, שהיא בעצם הרעיון הניצב בבסיס הענן. לכך אנחנו קוראים פלטפורמה כשירות (PaaS), שהיא מונח שמבטא משפחה של טכנולוגיה התומכת בפיתוח, פריסה, ביצוע, תפעול וניטור של תהליכים של יישומים. אנחנו יכולים להציע את הפלטפורמה הזאת כשירות או כמוצר המתאים לשימוש בענן". לדבריו, "זהו אותו מוצר ואיננו רוצים לפתח שני סוגים של טכנולוגיות".

ג'וסט אמר, כי "הפלטפורמה שלנו כוללת את כל הרכיבים: ניהול התהליכים (BPM), אינטגרציה ו-SOA וניהול היישומים, ומוצעת לשימוש בענן פרטי או ציבורי, או במתקן".

הוא הסביר כיצד הטכנולוגיה יכולה לשמש בצורות שונות בערוצי שיווק שונים, בזכות היותה מאופשרת בענן. "למשל, אם מדברים על ענן פרטי, אנחנו יכולים למכור את הטכנולוגיה כמוצר לשימוש רק בחברה אחת והיא תותקן על מתקני החברה או על שירות תשתיות שהיא קונה. בנוסף, אנחנו יכולים למכור אותה לספקים המפתחים פתרונות של תהליכים, ואלה יכולים למכור אותה כשירות ללקוחות. זהו ערוץ שיווק חדש מבחינתנו. אם מדברים על ענן ציבורי, אנחנו יכולים למכור את המוצר לספקים, שמפתחים פתרונות ומציעים אותם בצורה ציבורית. גם Software AG יכולה לפתח פתרונות של תהליכים ולמכור אותם בענן ציבורי כשירות".

לדבריו, "כך, הפלטפורמה הזאת נותנת לנו ערוצי שיווק נוספים שאין לנו כיום, עם המוצרים הקלאסיים שלנו. ההכרזה של J+ (גרסאות ARIS ו-WebMethods מאופשרות ענן – נ.א.) היא הצעד הראשון שלנו בגישה הזאת, וההכרזה על גרסת K (שיתווספו לה תכונות של מיחשוב נייד ושיתופיות חברתית – נ.א.) תהיה הצעד הבא, שנדווח עליו בתערוכת CeBit הקרובה".

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים