ארנד זינהארט, Software AG: "נמשיך ברכישות של חברות גדולות מדי 2-4 שנים"

"לא נרכוש חברה רק עקב נתח השוק שלה ולא נרכוש חברות שירותים, אלא רק חברות מוצרים", אמר זינהארט, סמנכ"ל הכספים של Software AG, בכנס המדיה הבינלאומי שערכה החברה בגרמניה ● "כמו כן, נמשיך להתמקד בארגוני אנטרפרייז ולא ניכנס לשוק ה-SMB", הוסיף

"אנחנו רוכשים חברות גדולות מדי שנתיים עד ארבע שנים, ונמשיך בכך. עם זאת, לא נרכוש חברה רק עקב נתח השוק שלה ולא נרכוש חברות שירותים, אלא רק חברות מוצרים. כמו כן, נמשיך להתמקד בארגוני אנטרפרייז ולא ניכנס לשוק ה-SMB", כך אמר ארנד זינהארט, סמנכ"ל הכספים של Software AG, בכנס המדיה הבינלאומי שערכה החברה בגרמניה

זינהארט סקר את מצבה הכספי של החברה ואת השלבים בהתפתחויותיה הכספית והעסקית. הוא ציין, כי החברה מציגה צמיחה דו ספרתית יציבה ועקבית מדי שנה מאז 2005.

"בערך ב-2003 החלטנו להגביר את החדרת המוצר העיקרי שלהו דאז, Adabas, אצל לקוחות קיימים", אמר זינהארט. "בהמשך, החלטנו להיכנס לשווקים מסוימים בצורה ישירה, כדי להגביר את המכירות, ואז נרכשו עסקי ההפצה שלנו בדרום אפריקה, בישראל, ביפן ובברזיל".

"השלב הבא היה החלטה להיכנס לתחום האינטגרציה, עם הרכישה האסטרטגית של WebMethods, שבזכותה יכולים היינו לחדור לשווקים נוספים ולהשיג לקוחות חדשים", הוסיף. "או אז, יכולנו להציע ללקוחותינו מוצרים נוספים. עם הרכישה של IDS Scheer הרחבנו את עסקי החברה מתחום האינטגרציה גם לתחום התהליכים". נוסף על אלה, אמר, Software AG שמרה על רמה גבוהה של השקעות במו"פ בהיצע המוצרים הקיים.

הפילוסופיה מאחורי הרכישות

בהמשך פירט זינהארט את הפילוסופיה העומדת מאחורי הרכישות שביצעה החברה במהלך השנים האחרונות, שמספרן עומד על 12, מאז 2005. "הרכישות הגדולות נערכות מדי 2-4 שנים, בשל הזמן הנדרש להטמעת כל אחת מהן, ועליהן לעמוד בכמה קריטריונים. ראשית, עליהן להציע תוכנה משלימה שמתאימה ללקוחות גדולים. לא נרכוש חברה שיש לה תוכנה דומה רק בשביל נתח שוק, לא נרכוש חברות שירותים, אלא רק חברות מוצרים, נמשיך להתמקד רק בארגוני אנטרפרייז ולא ניכנס לשוק ה-SMB".

זינהארט הוסיף, כי "עוד דבר חשוב הוא שאנחנו מאמינים שאם רוצים לעשות צעד התפתחותי, צריך לחשוב בגדול, מפני שבשוק ה-IT חשוב שתהיה בחמישייה הראשונה. ברכישות הללו אנחנו לא מתמקדים ברווחיות של החברה הנרכשת, כי את זה כבר עשינו חמש פעמים ואנחנו יודעים לייצר את הערך בהיבט של הרווחיות. לכן, חשוב שהמוצרים הנרכשים יהיו מושלמים".

מימד נוסף של הרכישות הגדולות שהציג זינהארט הוא היכולת לייצר בעזרתן מזומנים, להפחית את רמת החובות ואז להגיע שוב למצב כספי המאפשר רכישה נוספת. גם לכך דרוש, לדבריו, טווח של 2-4 שנים.

הסוג השני, כפי שפירט, הוא של רכישות טכנולוגיות. בדרך כלל, מדובר ברכישות של חברות קטנות, "שאנחנו רק מעוניינים לשלב את הטכנולוגיה שלהן במוצרים שלנו. על אותן חברות לעמוד בתנאי שהן משלימות את היצע המוצרים שלנו ונרצה למכור את המוצרים שלה ללקוחותינו הקיימים".

לדברי זינהארט, הרכישות מובילות לצמיחה עקבית בהכנסות של Software AG מעסקי ה-BPE והעברת המיקוד אליהם מעסקי ה-ETS (ר"תEnterprise Transaction Systems). מדי שנה תופסים עסקי ה-BPE חלק גדול יותר מההכנסות ומהרווחים של החברה.

למרות המצב הכלכלי הלא יציב באירופה, היעדים לטווח הארוך שהציג זינהארט אינם שונים מאלה שהוצגו בשנים הקודמות, ושהחברה בדרך כלל עומדת בהם: להיות מובילת השוק בתחום ה-BPE, להכפיל את ההכנסות והרווחים מדי 5-6 שנים, להיות חברת IT גלובלית בולטת ולספק השקעה רווחית ויציבה למשקיעים.

זינהארט ציין, כי האסטרטגיה של Software AG להשגת מצוינות בתחומי פעילותה זוכה לגיבוי מצד חברות מחקר כמו גרטנר (Gartner), שמיצבה את טכנולוגיות ממשל ה-SOA של החברה בריבוע הקסם שפרסמה באחרונה. גם בדו"ח Forrester Wave שפורסם באחרונה דורגה Software AG כמובילת שוק ראשונה מבין תשע שחקניות מובילות בשוק ה-ESB (ר"ת Enterprise Service Bus). בדו"ח זה מקדימה Software AG, בפעם הרביעית ברציפות, שחקניות מרכזיות כגון טיבקו (Tibco), יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ורד-האט (RedHat).

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים