הקונגרס האמריקני אישר הענקת גרין קארד במסלול מהיר יותר לעובדי מיחשוב זרים

הצעת החוק לביטול המכסה של האשרות לעובדים ממדינות מסוימות ולהענקת אשרות בשיטת "כל הקודם זוכה" אושרה בקונגרס ברוב גדול, בתמיכת הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד ● היא עדיין צריכה לעבור את אישור הסנאט, וההערכות הן, כי גם שם היא תעבור בקלות

הקונגרס של ארצות הברית אישר הצעת חוק לביטול מכסת האשרות לעובדים ממדינות מסוימות והענקת אשרות בשיטת "כל הקודם זוכה". הצעת החוק תקל במיוחד על עובדים ממדינות דוגמת הודו וסין, שמהן מגיעים עובדים זרים רבים לארצות הברית, לקבל גרין קארד במסלול מהיר יותר וליהנות מאישור קבוע למגורים ועבודה בארצות הברית.

הצעת החוק "להגינות בהגירה של עובדים בעלי מיומנויות גבוהות" זכתה לתמיכה גורפת הן במפלגה הדמוקרטית והן במפלגה הרפובליקנית, והתקבלה בקונגרס ברוב של 389 תומכים מול 15 מתנגדים בלבד. כעת צריכה הצעת החוק לקבל את אישור הסנאט, וההערכות הן שגם שם היא תתקבל ברוב גדול.

חוקי ההגירה הנוכחיים מגבילים את השיעור המרבי של אישורי גרין קארד לעובדים ממדינה כלשהי ל-7% לכל היותר מכלל אישורי הגרין קארד שמוענקים בשנה מסוימת. מגבלה זו מקילה על עובדים ממדינות קטנות, שמהן לא מגיעים עובדים רבים לארצות הברית, ומקשה על עובדים ממדינות גדולות, שמהן מבקשים רבים לעבוד בארצות הברית. אולם, דווקא עובדים ממדינות בעלות אוכלוסיה גדולה, דוגמת הודו וסין, נחשבים למבוקשים ביותר על ידי מעסיקים אמריקניים.

הודו, למשל, היא המקור השופע ביותר לעובדים מיומנים עבור חברות היי-טק בארצות הברית. אולם, בחלק מהמקרים נאלצים עובדים מהודו להמתין 10 שנים ויותר עד שהם זוכים לגרין קארד, בשל המכסה. הצעת החוק הוגשה בחודש ספטמבר לקונגרס האמריקני על ידי ג'ייסון חפץ, רפובליקני מיוטה, על מנת לשנות את השיטה ולקבוע ש-140 אלף אישורי גרין קארד יוענקו מדי שנה בשיטת "כל הקודם זוכה".

"אין שום היגיון בקביעת מכסה של אישורי גרין קארד לעובדים זרים לפי המדינה ממנה הגיעו. לחברות ההיי-טק לא משנה מאין הגיעו העובדים בעלי המיומנות הגבוהות – מהודו או מברזיל, למשל – וכולם זוכים בדיוק לאותו יחס", אמר חפץ. התמיכה הגורפת לה זכתה הצעת החוק בשתי המפלגות נובעת מכך שהמספר המרבי של אישורי גרין קארד לא ישתנה בעקבות קבלתה, ורק יחס החלוקה של האישורים יהיה הוגן יותר.
בשדולות של חברות ההיי-טק בירכו על קבלתה של הצעת החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים