RIM ונוקיה מכחישות שימוש בתוכנת הניטור Carrier IQ

חוקר האבטחה טרבור אקהארט הדגים בסרטונים שפורסמו באינטרנט כיצד פועלת תוכנת Carrier IQ, אשר מותקנת, לטענתו, במכשירים רבים ללא ידיעת המשתמשים וללא הסכמתם ● ההדגמה בוצעה במכשיר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אך לטענת אקהארט התוכנה מותקנת גם במכשירי בלקברי של RIM ובמכשירי Symbian של נוקיה ● "RIM אינה מתקינה את תוכנת Carrier IQ במכשירי בלקברי מראש ואינה מאשרת לחברות הסלולר להתקין את התוכנה לפני מכירת המכשירים או הפצתם", נמסר מהחברה הקנדית ● מנוקיה נמסר, כי "חברת Carrier IQ אינה מציעה שום מוצרים לאף מכשיר של נוקיה"

חברת Research In Motion אינה מתקינה את תוכנת הניטור Carrier IQ במכשירי בלקברי וגם אינה מאשרת לחברות הסלולר להתקין אותה – נמסר מ-RIM ביום ה'. זאת בתגובה לטענותיו של טרבור אקהארט, חוקר אבטחה שהדגים בסרטונים שפורסמו באינטרנט כיצד פועלת תוכנת Carrier IQ, אשר מותקנת, לטענתו, במכשירים רבים ללא ידיעת המשתמשים וללא הסכמתם. ההדגמה בוצעה במכשיר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אך לטענת אקהארט התוכנה מותקנת גם במכשירי בלקברי של RIM ובמכשירי Symbian של נוקיה (Nokia).

"חברת RIM אינה מתקינה את תוכנת Carrier IQ במכשירי בלקברי מראש ואינה מאשרת לחברות הסלולר להתקין את התוכנה לפני מכירת המכשירים או הפצתם", נמסר מחברת Research In Motion. "חברת RIM גם אינה מפתחת את תוכנת Carrier IQ או מפקחת על פיתוחה, ואין לה שום חלק בבחינת התוכנה, קידומה או הפצתה".

מנוקיה נמסר, כי "חברת Carrier IQ אינה מציעה שום מוצרים לאף מכשיר של נוקיה".

באתר האינטרנט של Carrier IQ פורסם בחודש שעבר כי חברות סלולר משתמשות בתוכנת Carrier IQ כדי לשפר את איכות הרשת ולפתור בעיות במכשירים. "אנו בוחנים היבטים רבים של ביצועי המכשירים, מונים את הביצועים ומפרטים אותם, אך איננו מקליטים הקשות או מספקים כלי מעקב", טוענת החברה ממאונטיין וויו שבקליפורניה.

בעקבות הפרסומים של אקהארט נמתחה ביקורת רבה בפורומים וברשתות החברתיות על הפגיעה לכאורה בפרטיות. "בעיקרון, טכנולוגיה כזו יכולה לסייע מאוד הן למשתמשים והן לחברות הסלולר, אך חצייה של הקווים המקובלים עלולה לגרום לבעיות", אמר בן ווד, מנהל מחקר בחברת CCS Insight.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים