סוריה: בלוגרית נעצרה כשניסתה לחצות את הגבול לירדן

חבריה של הבלוגרית, רזאן גאזווי, מסרו שהיא נעצרה "כשהציגה את הדרכון שלה במעבר הגבול" עם ירדן, לשם רצתה לנסוע על מנת להשתתף בוועידה על חופש הביטוי במזרח התיכון ● בהודעה האחרונה שפרסמה בבלוג שלה היא סיפרה על שחרורו של עמיתה, שישב במעצר הסורי 37 ימים ● שלטונות סוריה עצרו מאז פרוץ המהומות במדינה עיתונאים ועורכי בלוגים רבים, בטענה שהם "מפרסמים שקרים ותעמולה"

שלטונות סוריה עצרו אתמול (א') עורכת בלוג שביקשה לחצות את הגבול מסוריה לירדן כדי להשתתף בוועידה על חופש הביטוי במזרח התיכון – כך על פי חבריה של העצורה, רזאן גאזווי, בת 30. אחד מחבריה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), כי היא נעצרה "כשהציגה את הדרכון שלה במעבר הגבול".

בהודעה האחרונה בבלוג של גזאווי היא מספרת על שחרורו של עמיתה, חוסיין גריר, שיצא לחופשי בשבוע שעבר לאחר 37 ימים במעצר הסורי. גאזווי ציינה, כי גריר היה "בר מזל", משום שנשלח לתא כלא רגיל ולא למרתפי המשטרה החשאית, שם סובלים העצורים מ-"עינויים קשים ביותר".

מאז שפרצו המהומות נגד הנשיא, בשאר אל אסד, נעצרו בסוריה עיתונאים ועורכי בלוגים רבים. על מרבית העיתונאים העצמאים נאסר לפעול, בטענה שהעיתונות הבלתי רשמית מפרסמת שקרים ותעמולה זרה.

לא ניתן היה לקבל תגובה משלטונות סוריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים