יבמ תרמה יותר מ-450 עמדות מחשב לגני ילדים ולמוסדות רפואיים; ההיקף: למעלה מארבעה מיליון ש'

החברה מטמיעה את עמדות המחשב בגני ילדים, כולל כאלה השייכים לחינוך המיוחד, ובמחלקות ילדים בבתי חולים ● רק בשנה האחרונה הטמיעה יבמ 52 עמדות כאלה, בעיקר בעוטף עזה ובאזור הדרום בכלל ● ההטמעה מבוצעת במסגרת תוכנית כלל עולמית של הענק הכחול, שבמסגרתה בוצעו עד כה הטמעות ב-56 מדינות, בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולרים

יבמ (IBM) השלימה בימים אלה התקנה של יותר מ-450 עמדות מחשב שתרמה לגני ילדים ולמוסדות רפואיים בארץ, בהיקף של יותר מארבעה מיליון שקלים. 52 מאותן עמדות נתרמו השנה, בשווי של יותר מחצי מיליון שקלים.

סבב ההתרמות שהחברה סיימה בימים אלה הוא השמיני במספר. התרומה מוענקת במסגרת תוכנית KidSmart של יבמ לפיתוח מיומנויות ולהקניית מושגים בטכנולוגיה החל מהגיל הרך.

בעוד שבחוץ לארץ תורמת יבמ עמדות KidSmart רק לגני ילדים ומוסדות חינוך, בישראל היא תורמת אותן גם למחלקות ילדים בבתי חולים שבהם מתקיימת מערכת לימוד סדירה לחולים המאושפזים בהם זמן רב.

בכל שנה ממקדת יבמ את חלוקת העמדות באזורים שונים ברחבי הארץ. בסבב התרומות הנוכחי ניתן דגש על אזור הדרום ועוטף עזה, וכך יהיה גם בשנה הבאה – נמסר מהחברה. בנוסף, יצוין שהחל מ-2008 החל הענק הכחול בחלוקת עמדות מחשב לגני ילדים גם במסגרת החינוך המיוחד.

תוכנית KidSmart של יבמ העולמית מתמקדת בצמצום "הפער הדיגיטלי" בין אוכלוסיות מבוססות לאזורים הזקוקים לסיוע. בארבע השנים האחרונות תרמה יבמ 42 אלף עמדות מחשב ב-56 מדינות, בהשקעה כוללת של 100 מיליון דולרים בחומרה, תוכנה, הדרכה והתאמה לשפות שונות.

בישראל מיושמת התוכנית במסגרת שיתוף פעולה בין יבמ לאגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך. האגף בוחר את הגנים המתאימים, מדריך את הגננות ומבצע את הערכת התוכנית, ומומחים מחטיבת שירותי הטכנולוגיה של יבמ מתקינים את העמדות בגני הילדים ובבתי החולים ברחבי הארץ, בהתנדבות.

עמדות הלמידה הממוחשבות הייעודיות מותאמות לצרכים של ילדים בני 3-6 ולסביבת גן הילדים, וכוללות מחשב שבו מותקנת תוכנה לימודית ייחודית המשולב ברהיט צבעוני. סביב העמדה המעוצבת יכולים לשבת בו זמנית מספר ילדים – דבר המאפשר קיום אינטראקציה ביניהם תוך למידה מקוונת. התוכנית זכתה להוקרה ופרסים ברחבי העולם.

במקביל, מפעילה יבמ אתר להדרכה ולהכשרת גננות, מורות והורים לילדים המשתמשים במערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים