מתה פטרישיה דאן, לשעבר יושבת ראש HP

דאן נפטרה בגיל 58, בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן ● בתקופת כהונתה התפרסמה שערוריית החקירות הבלתי חוקיות שניהלה החברה

פטרישיה דאן, שכיהנה כיושבת ראש מועצת המנהלים של HP בשנים 2005 עד 2006, נפטרה בגיל 58 בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. בהודעה שפורסמה מטעם HP נמסר, כי "פאטי דאן פעלה ללא ליאות למען HP. הצטערנו לשמוע על פטירתה ואנחנו מוסרים את תנחומינו לבני משפחתה".

דאן הצטרפה למועצת המנהלים של HP ב-1998 ושבע שנים לאחר מכן מונתה לתפקיד יושבת ראש החברה, בעקבות התפטרותה של קרלי פיורינה מתפקיד זה. שנה לאחר מכן פרצה השערורייה שבעקבותיה נאלצה דאן להתפטר, כאשר נודע ש-HP שכרה חברת חקירות פרטית שהשתמשה בשיטות מפוקפקות. בכלל זה, השתמשה החברה בשיטה המכונה pretexting (במקרה זה – התחזות לבעלי הקו על מנת לקבל רישומי שיחות מחברות הטלפונים), במטרה לגלות מי מבין הדירקטורים מדליף מידע סודי מישיבות של מועצת המנהלים.

החוקרים ששכרה HP התחזו לא רק לדירקטורים אלא גם לעיתונאים מהוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), ביזנסוויק (BusinessWeek) ואתר CNET, שפרסמו לעתים קרובות מידע שהודלף להם מישיבות מועצת המנהלים של HP. בעקבות הפרשה הוגשו כתבי אישום פליליים נגד דאן וגורמים נוספים, ואף נערכו דיונים בקונגרס האמריקני.

השערורייה הובילה להתפטרותם של דאן ושל ג'ורג' קיוורת השני, דירקטור ותיק ב-HP, שהחקירה העלתה, בסופו של דבר, שהוא היה המדליף. עם פרישתה הודתה דאן, כי נעשה שימוש בשיטוח חקירה "לא ראויות". היא הוחלפה על ידי מארק הארד, שבהמשך מונה גם למנכ"ל, עם פרישתה של פיורינה מהתפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים