פייסבוק רכשה את חברת Gowalla שמספקת שירותי מיקום

Gowalla, שמתחרה בפורסקוור, נרכשה על ידי הרשת החברתית הגדולה בעולם תמורת סכום שלא פורסם ● מנכ"ל החברה, ג'וש וויליאמס, אמר ש-"חיינו סבבו סביב Gowalla בשנתיים האחרונות, ועכשיו אנחנו שמחים להודיע שאנחנו עוברים לקליפורניה ומצטרפים לפייסבוק"

פייסבוק (Facebook) רכשה את חברת Gowalla, שמספקת שירות לשיתוף של נתוני מיקום ומהווה אחת המתחרות הבולטות של פורסקוור (Foursquare). השמועות על העסקה נפוצו כבר בסוף השבוע ומנכ"ל Gowalla, ג'וש וויליאמס, אישר בהודעה שפורסמה אתמול (ב') באתר החברה, כי היא נחתמה וכי האתר ייסגר במהלך ינואר. סכום הרכישה לא פורסם

"ידוע לנו שרבים אהבו את Gowalla", כתב וויליאמס בהודעה. "חיינו סבבו סביב החברה בשנתיים האחרונות. כעת אנחנו מתקדמים הלאה ומקווים שמשהו מהרוח של Gowalla יישאר גם במסגרת פייסבוק".

וויליאמס הוסיף, כי בחברה שוקדים כעת על פתרון שיאפשר למשתמשי Gowalla לייצא את הנתונים לפייסבוק. עם זאת, הוא הדגיש שהרשת החברתית לא רכשה את פרטי המשתמשים של Gowalla.

בידיעה שפורסמה ב-CNN צוטט מקור שטען שמדובר ב-"שידוך מושלם". הוא ציין, כי "החזון של Gowalla מדבר על סיפורים והחזון של שירות ה-TimeLine בפייסבוק מדבר על מיקום הסיפורים בציר הזמן".

עוד ציין וויליאמס, כי הרעיון של רכישת Gowalla עלה בראשונה בוועידת F8 של פייסבוק, שהתקיימה בספטמבר האחרון. "נדהמנו מהפיתוחים החדשים של פייסבוק ומספר שבועות לאחר מכן קיבלנו ממנה שיחת טלפון שבה התברר שאנחנו יכולים לעבוד יחדיו. כעת אנחנו שמחים להודיע שאנחנו עוברים לקליפורניה ומצטרפים לפייסבוק".

השירות של Gowalla מוצע במתכונת של יישומים למכשירי iPhone או אנדרואיד (Android). ב-2009 גייסה החברה הון-סיכון בסכום של 8.4 מיליון דולרים משורה של חברות. הובילה את סבב הגיוס חברת Greylock Partners. פורסקוור, שהיא החברה הבולטת ביותר בתחום שירותי המיקום, דיווחה ביוני השנה, כי יש לה 10 מיליון משתמשים רשומים.

פייסבוק, שמפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם ונערכת לקראת הנפקה ראשונית של מניות לציבור, הודיעה שבכוונתה לגייס בשנה הבאה אלפי עובדים, כמתבקש מהקצב המהיר של צמיחת החברה. בשבוע שעבר היא הכריזה על כוונתה לגייס מהנדסים בניו-יורק. בראש החטיבה ההנדסית בניו-יורק יעמוד סרקאן פיאנטינו, שהוביל פיתוח של רכיבים רבים באתר פייסבוק.

"אנחנו צומחים בקצב מהיר מאוד", אמרה שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של החברה, במסיבת העיתונאים שערכה זו בשבוע שעבר. במענה לשאלה האם להערכתה יימשך הקצב המהיר של הצמיחה השיבה סנדברג, כי "אנחנו מהמרים על כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים