התשובה של פרטנר לרמי לוי: תוכניות חדשות במחיר ידוע מראש

החברה השיקה תוכניות למשתמשים קלים (120 דקות, 120 הודעות SMS ו-250 מגה-בייט - ב-139 שקלים), בינוניים (450 דקות, 450 הודעות SMS ו-1 ג'יגה-בייט - ב-179 שקלים) וכבדים (3,500 דקות, 3,500 הודעות SMS ו-2 ג'יגה-בייט - ב-469 שקלים) ● עם זאת, חישוב פשוט מראה, כי החבילות שמציעה פרטנר הן בנות תחרות עם המחירים של רמי לוי רק אם מנצלים את כל מסלולי החבילה, בעוד שהיתרון הגדול במחירים שמציע רמי לוי, הוא אפשרות הבחירה של הלקוח להשתמש ביותר זמן אוויר ובמעט הודעות SMS או גלישה, או כל שילוב אחר

המענה של פרטנר לתחילת התחרות עם כניסתו של רמי לוי לשוק הסלולר: תוכניות חדשות, תחת השם Orange clear, הכוללות דקות, SMS וחבילות גלישה במחיר ידוע מראש, ללא התחייבות. פרטנר מדגישה שהתוכניות אינן כוללות תנאים המחייבים את הלקוח לעמוד ברמת שימוש/הוצאה קבועה על מנת לקבל זיכוי, שלא יהיה חיוב על חריגה בגלישה, אלא רק האטה במהירות הגלישה, ושהלקוח יוכל לבחור שירותי אחריות ותחזוקה במחירים אטרקטיביים לרוכשים או משדרגים מכשירים בחברה.

מדובר בתוכניות ברמות שונות – לדוגמה, למשתמש קל (120 דקות, 120 הודעות SMS ו-250 מגה-בייט – ב-139 שקלים), למשתמש בינוני (450 דקות, 450 הודעות SMS ו-1 ג'יגה-בייט – ב-179 שקלים) ולמשתמש כבד (3,500 דקות, 3,500 הודעות SMS ו-2 ג'יגה-בייט – ב-469 שקלים). במקרה של חריגה מהחבילה, עלות דקה או SMS תעמוד על 59 אג'.

לתוכניות אלה צמודים גם החזרים על מכשירים ברכישה או שדרוג של מכשיר בחברה (או הצגת חשבונית רכישה), שאינם תלויים ברמת השימוש או בסוג המכשיר, אלא רק בחבילה שנבחרה – החל מ-39 שקלים בחבילה הזולה ביותר ועד 119 שקלים בחבילה היקרה ביותר. אם לקוח ירצה לרכוש חבילה מסוימת עם מכשיר קיים שלו – הוא לא יקבל את ההחזר על המכשיר.

מנויים שיצטרפו לאחת מתוכניות Orange clear, יוכלו לרכוש שירות אחריות ותחזוקה מוזל: 15.90 שקלים לחודש לשירות אחריות ותחזוקה בסיסי לכל המכשירים (מלבד iPhone וגלאקסי S II ב-29.90 שקלים), ושירות מורחב, הכולל גם כיסוי במקרה אובדן, גניבה או טוטאל לוס, ב-39.90 שקלים (iPhone וגלאקסי S II ב-79.90 שקלים).

נראה שהחבילות האלה אינן מציגות ממש שינוי מהפכני בשיטת החבילות – רק המספרים קצת משתנים. בכל מקרה, המשתמש מתחייב על רמת שימוש מסוימת שאם אינו עומד בה – עלות כל דקה הופכת ליקרה בהרבה. בנוסף, אין בחבילות האלה מענה לאנשים החפצים בשיחות ו-SMS בלבד, ללא גלישה.

החבילה הבסיסית שמציעה פרטנר, למשל, תעלה אצל רמי לוי 94 שקלים, לעומת 100 שקלים לאחר החזר על מכשיר, אם יש החזר. ברור שללא החזר על מכשיר – העלות גבוהה יותר. בנוסף, סביר להניח שמי שמדבר רק 120 דקות בחודש, יש סיכוי שלא יגיע למכסת 120 הודעות SMS והגיוני גם שלא יגיע למכסת גלישה של 250 מגה-בייט. גם בחבילות הגדולות יותר – החישוב מראה שהן בנות תחרות עם המחירים של רמי לוי רק אם מנצלים את כל מסלולי החבילה.

למשל, שימוש של 450 דקות, 200 הודעות SMS ו-250 מגה-בייט יעלה אצל רמי לוי 172 שקלים, לעומת 179 שקלים בפרטנר לפני החזר, ו-130 שקלים לאחר החזר, בחבילה שמציעה 450 דקות, 450 הודעות SMS ו-1 ג'יגה-בייט, שאולי אין צורך בכולם.

היתרון הגדול במחירים שמציע רמי לוי, לעומת כל חברות הסלולר, הוא אפשרות הבחירה של הלקוח להשתמש ביותר זמן אוויר ובמעט הודעות SMS או גלישה, או כל שילוב אחר, מה שלא מתאפשר אצל חברות הסלולר. אלה מציעות חבילות שנראות מפתות לכאורה, אבל הגיוני להניח שלקוחותיהן כלל אינם מנצלים את כל הדקות, הודעות ה-SMS ונפח הגלישה הכלול בהן. ושוב אנחנו מגיעים לאותה נקודה – סתם חבילות, שאף פעם לא עונות על הצורך המדויק של הלקוח, ורק החבילות הגדולות מתחרות כרגע במחירים שהציג רמי לוי.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    גם אם פרטנר תציע חבילה בחינם אני לא אסכים להיות מנוי שלה פרטנר = חברה שאיבדה את הקוד המוסרי וההגינות העסקית...

  2. עוזי

    ...אגב לפי ההיגיון של הכתב, יוצא שחבילה הכי "משתלמת" היא הגדולה ביותר - וואלה?! ברצינות? תשמע אתה גאון!! ברור ש"חבילה" ככל שהיא גדולה יותר היא זולה יותר - אבל לא ככה בודקים דברים בצורה נכונה. בודקים לפי ממוצע שימושים לפי פלח כמותי, וממנו גוזרים את הניצול בפועל, ואז גם רואים בבירור למה החבילה לא באמת מאוזנת - וגם ברור למה אי אפשר לחלק את החבילה כראות עיני המשתמש: לדוגמא 250 דק', שיחה 50 ,SMS ו-3G גלישה. - כי ככה אני מדבר בממוצע להבדיל מ 200+200+גלישה - כי ככה זה נראה זול... באופן "השוואתי"

  3. נתנאל יחזקאל

    ברוב המקרים שוה לעבור לרמי לוי בהתחשב בעובדה שאורנג' ידועה בציבור ב"גניבות" בשיטת המצליח. אני אישית זוכיתי בגלל שעקבתי בחשבוניות בסכומים של מעל 1,000 ש"ח רק בחצי שנה האחרונה. בתודה נתנאל יחזקאל

  4. עוזי

    חבילה משמעותה, תשלום ידוע מראש - לא ללקוח לחברה!!! אם למשל ניקח את חבילת הבסיס 120+120+250M, הרי לרוב לא נשתמש בחלק מהמרכיבים(SMS למשל), או לחילופין נחרוג במרכיב כזה או אחר (שיחות/גלישה) לא רק שלא צויינו עלויות החריגה(דבר מוזר כשלעצמו - שעושים כתבה "אובייקטיבית"), עוד כביכול אומר לנו הכתב.. שאפשר להשוות את החבילה לרמי לוי... עם פער קטנטן. איך מכמתים עלוית שירותים בתשלום לכמות גדולה מראש ש...אולי תנוצל לעומת כזו שלא מחייבת הזמנת שירותים מראש - אבל נותנת את אותו מחיר... בעצם אפילו זול יותר!! אז אם כל הכבוד לכתב "האובייקטיבי" - אני מניח ויודע שקוראי PC מבינים שאין מה להשוות. וברור שרמי לוי משתלם יותר ולא בגלל בגין ניצול מלא של "חבילה" - אלא בעצם זו שאינו מחייב לחבילה.

אירועים קרובים