סקירה: נתב אלחוטי W150NR של Keebox

ה-W150NR הוא הפתעה נעימה לאנשים שרגילים לאכול מרורים מנתבים אלחוטיים, ועם תג מחיר של 125 שקלים מדובר על רכישה מומלצת ● ציון סופי: 88

קשה למצוא משהו שיוצר אצלי רף ציפיות נמוך כמו סקירה של נתב אלחוטי. בלי לפגוע בכבודו של נתב כזה או אחר, הניסיון שלי עם נתבים הוא בסגנון של "חבר והתפלל" (Plug 'n' Pray). כבר כמה שנים שאני משתמש בנתב אלחוטי, ואני חסיד גדול של ויתור על כבלים מיותרים, אבל יש משהו במכשיר הזה שגורם לו, משום מה, להישאר בדרך כלל נחלתם של מהנדסי אלקטרוניקה ותומכים במרכזי שירות, וקשה לומר עליי שאיני יודע את נתיבי עולם המיחשוב המפותלים. יצא לי להשתמש בעבר בשני נתבים שונים של אדימקס (Adimex), והחיים לא היו פשוטים: בין אם מדובר בתפריטים הבלתי מובנים, מהירות התגובה האיטית, חוסר הוודאות האם הצלחתי להתחבר או לא, וטווח הקליטה הקלוש למדי.

לכן כאשר קיבלתי לסקירה את הנתב האלחוטי מדגם W150NR של חברת Keebox, עמדתי בפני אותה שאלה: האם מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, או שמא זו תחילתו של רומן חדש?

Keebox, שבסיסה בקליפורניה, מייצרת מוצרים בתחום התקשורת הביתית. החברה אוחזת בדגל איכות הסביבה ושמה דגש על מוצרים חסכוניים בחשמל. אני לא יודע אם יש קשר בין גודל לצריכת חשמל, אבל ניכר לעין שהמודם הזה קטן מהרגיל. הגודל כאן לא מגיע על חשבון תכונות, שכן ניתן למצוא בו 4 חיבורים לרשת קווית, כמקובל בנתבים ביתיים.

שלב החיבור היה פשוט למדי. מרגע שכתבתי את שם המשתמש והסיסמה הנתב התחבר ללא בעיות. למען האמת, בהשוואה לנתבים האחרים שראיתי הוא מהיר כברק. לעומת נתבים אחרים, הגורמים לך להמתין 30 שניות על כל שינוי הגדרה, בנתב הזה השינויים מבוצעים תוך שניה או שתיים, לא יותר. זו נקודת זכות גדולה.

את הבדיקות ביצעתי בדירת 3 חדרים בגודל ממוצע. לרשותי עמדו שני מחשבים של אותה חברה, אבל בעלי מפרט טכני שונה מאוד: האחד נייד בעל מעבד עוצמתי, והשני שולחני, מסוג הכל כלול, עם מעבד חלש למדי.

בשלב הראשון בדקתי את מהירות החיבור במרחקים שונים מהנתב. במרחקים של מספר מטרים אין שינוי במהירויות ההורדה. גם כאשר התרחקתי לחדר הרחוק ביותר מהנתב, מאחורי מסדרון מפותל, ואפילו לאחר שסגרתי את הדלת לא היו פשרות אמתיות בקצב. גם כאשר התרחקתי כמה עשרות מטרים מהנתב עדיין קצב ההורדה היה משביע רצון.

בשלב השני בדקתי את המחשב הנייח. כאן התוצאות אכזבו מאוד: המחשב הנייח הוריד קבצים בקצב של רבע מהקצב המקסימאלי, אפילו במרחק של מטר אחד מהנתב.

בשלב השלישי הקמתי רשת ביתית בין המחשב הנייד למחשב הנייח. משכתי מהמחשב הנייד אל הנייח קובץ HD במשקל של 25 מגה-בייט, אשר עבר תוך מספר שניות. נפלא, אך מבלבל. איך יכול להיות שהרשת עובדת כל כך לאט מול האינטרנט, אבל ברשת ביתית הקצב היה מהיר מאוד? ככל הנראה מדובר על בעיה נקודתית של המחשב הנייח ולא אשמת הנתב.

אז מה המסקנה מכל הבדיקות שעשיתי? בניגוד לציפיות הנמוכות שלי, מדובר על הפתעה גדולה ונעימה. בפירוש הנתב שהייתי רוצה שיהיה לי, ובמחיר של 125 שקלים מדובר על החלטה קלה במיוחד. מומלץ בחום.

ציון סופי: 88

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים