IDC: ההוצאות העולמיות על IT יצמחו מדי שנה ב-7% ויגיעו ב-2020 לחמישה טריליון דולרים

מדובר ב-1.7 טריליון דולרים יותר מההשקעה העולמית ב-IT כיום - כך על פי תחזית שפרסמה חברת המחקר ● על פי IDC, מקורם של 80% מהגידול הצפוי יהיה שימוש בפלטפורמות טכנולוגיות צד ג' ● הערכה נוספת היא שבתוך שנתיים, כמות רכיבי המיחשוב החכמים, הטלפונים הניידים, מחשבי כף היד והטאבלטים תהיה כפולה מכמות המחשבים האישיים

ההוצאות העולמיות על IT צפויות לצמוח בכל אחת מהשנים הקרובות ב-6.9% בממוצע ולהגיע לחמישה טריליון דולרים בשנת 2020 – כך עולה מדו"ח חדש של IDC. מדובר ב-1.7 טריליון דולרים יותר מההשקעה העולמית ב-IT כיום.

על פי חברת המחקר, 80% מהגידול הצפוי ינבעו משימוש בפלטפורמות טכנולוגיות צד ג'. אלה מייצגות כעת רק 20% מהוצאות ה-IT, אולם IDC צופה שהשימוש בהן יגדל במהלך העשור הקרוב ב-18% בממוצע לכל שנה.

כך, לדוגמה, חברת המחקר מציינת את תחום הערים החכמות ככזה שייעשה בו שימוש "כבד" בהתבססות על פלטפורמות טכנולוגיות צד ג'. על פי IDC, תחום זה בלבד יעמוד על 40 מיליארד דולרים בשנת 2012, ועד 2014 הוא יגיע כבר ל-57 מיליארד. החברה צופה גידולים ניכרים בתחומים נוספים, בהם מגזרי הממשלה, האנרגיה ושירותי בריאות.

ארגונים יעברו לפלטפורמות יישומים בענן

בהתייחסם למיחשוב ענן קובעים האנליסטים, כי בניגוד למיקוד של לקוחות ארגוניים כעת בשירותי תשתיות, צפוי בשנים הקרובות מעבר לפלטפורמות יישומים. IDC חוזה, כי הספקיות בתחום ייאבקו ביניהן לאיזו יש ענן ובו היצע השירותים הנרחב ביותר, עם סביבה עסקית תומכת. עוד עולה מהתחזית, כי מחזור המכירות של שירותי הווב של אמזון (Amazon) יעמוד בשנה הבאה על מיליארד דולרים, כאשר הענן של גוגל (Google) יגיע לאותו נתון זמן מה לאחר מכן. IDC מציינת, כי שתי החברות הללו מתחרות בתחום שירותי הענן מול מיקרוסופט (Microsoft).

הערכה נוספת היא שבתוך שנתיים, כמות רכיבי המיחשוב החכמים, הטלפונים הניידים, מחשבי כף היד והטאבלטים תהיה כפולה מכמות המחשבים האישיים – נייחים וניידים. מגמה זו, על פי חברת המחקר, תשנה את האופן שבו אנשים מתקשרים עם אנשים אחרים ועם רכיבי מיחשוב אחרים.

כמו כן, IDC צופה שטכנולוגיית ה-NFC (ר"ת Near-Field Communications) תהווה מרכיב מפתח בעולם הנייד. טכנולוגיה זו מאפשרת לשלם עבור מוצרים ישירות מהמכשיר הנייד, ללא צורך בכרטיס אשראי או כסף מזומן.

IDC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים