איל צפריר, בזק בינלאומי: "עם פריסת הכבל התת-ימי אנו מסוגלים להעביר 16 אלף סרטי DVD בדקה"

"ההחלטה על פריסת כבל התקשורת האופטי של החברה מישראל לאירופה לא הייתה החלטה קלה. לצד השקעה כלכלית מסיבית, המדובר היה במשימה טכנולוגית ולוגיסטית שלא נחשפנו אליה בעבר", אמר צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנמ"ר בזק בינלאומי, במפגש פורום CTO מבית אנשים ומחשבים ● לדבריו, "זה מיזם לא שגרתי שמשפיע על כל מדינת ישראל"

"ההחלטה על פריסת כבל התקשורת האופטי של החברה, מישראל לאירופה לא הייתה החלטה קלה. לצד השקעה כלכלית מסיבית, המדובר היה במשימה טכנולוגית ולוגיסטית שלא נחשפנו אליה בעבר. בסופו של דבר, כיום אנו מסוגלים להעביר 16 אלף סרטי DVD ב-60 שניות", כך אמר איל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנמ"ר בזק בינלאומי.

צפריר דיבר במפגש פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שהתארחו היום (ד') במשרדי בזק בינלאומי בפתח תקווה, וקיבלו ממנו סקירה על הפרויקט של פריסת כבל התקשורת האופטי של החברה, מישראל לאירופה. את הפורום הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

המניעים להנחת הכבל, אמר צפריר, היו בעיקרם שניים, כלכלי וטכנולוגי. בהיבט הכלכלי, אמר, הם שילמו מדי שנה 20 מיליון דולרים לטלקום איטליה (Telecom Italia), על השימוש בכבל האינטרנט היחידי המחבר את ישראל לרשת האינטרנט העולמית ולרשת השיחות הבינלאומיות. בנוסף, תחזיות החברה, בהסתמכות על חברות המחקר, העלו כי יש לאפשר מענה מיטבי לביקושים ההולכים וגדלים לרוחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולרי ובשירותי הנתונים עבור לקוחות עסקיים. זאת, כיוון שרק על פי הערכות שמרניות של החברה, הביקוש לקיבולת בינלאומית מישראל צפוי לגדול ב-33% בשנה בחמש השנים הקרובות, וב-20% בשנה, בחמש השנים שלאחר מכן. תחזית נוספת דיברה על כך שבשנת 2015, 20% מהטלוויזיות בקרב לקוחות פרטיים תהיינה מחוברות לאינטרנט.

"כמות משקי הבית והעסקים הגולשים עולה", אמר צפריר, "כמות הגולשים בפס רחב גדלה בהתמדה, צריכת הווידיאו באינטרנט גדלה. שוק הסלולר נמצא בתהליך של מעבר לצריכת אינטרנט: מכשירי הסלולר הופכים למקור נוסף לצריכת פס רחב במחשב. קצב הגלישה הסלולרית גדל בהתמדה וצפוי לקפיצת מדרגה עם LTE". לכן, אמר, "יש חשיבות לתשתית הבינלאומית של ישראל וחשיבות זו הולכת וגדלה עם התפתחות הטכנולוגיה".

הנחת כבלים תת ימיים החלה ב-1890, אמר צפריר, "ומאז לא נמצא לטכניקה זו תחליף". לדבריו, "נכנסנו לתחום שלא היינו בקיאים בו. למדנו אותו לעומק ולבסוף, לאחר מכרז בין ארבע חברות העוסקות בתחום בעולם, בחרנו ב-Alcatel-Lucent Submarine Networks, שהיא חברה נפרדת מאלקטל".

היקפו הכספי של הפרויקט, ציין צפריר, עמד על 100 מיליון דולרים. הקיבולת של הכבל התת-ימי, אמר צפריר, עומדת על 7.2 טרה ביט. אורך הכבל שנפרס עומד על 2,297 ק"מ. עד לעומק של 1.2 ק"מ מתחת לפני הים, אמר, הכבל מוטמן שני מטר מתחת לאדמה, ובהמשך, הוא מונח על קרקעית הים, עד לעומק של 5 ק"מ מתחת לפני הים. הכבל, ציין, חוצה 28 כבלים אחרים המונחים בקרקעית הים.

היבט נוסף בפרויקט, אמר, הוא הצורך בהשגת עשרות רבות של אישורים, בארץ ובמדינות אגן הים התיכון, בהיבטי בטיחות, איכות סביבה, בינוי, תקשורת, רגולציה ועוד. הוא ציין כי הכבל נבנה כיחידה אחת לכל אורכו, בלא מפרקים, על מנת שלא לפגוע באיכות התעבורה.

"זה מיזם לא שגרתי שמשפיע על כל מדינת ישראל", סיכם צפריר, "אנו מנגישים את האינטרנט מהעולם לארץ. אנו מציעים ללקוחות חוויה של חו"ל במחיר שווה לכל נפש בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים