פייסבוק: נחשפו תמונות פרטיות של משתמשים, בהם מארק צוקרברג

באג במנגנון של הרשת החברתית לדיווח על תמונות פוגעניות הביא לכך שמשתמשים יכלו לצפות בתמונות של אחרים, גם אם אלו הוגדרו כפרטיות ● כך, נלקחו אתמול (ג') 13 תמונות מהפרופיל האישי של צוקרברג ומצאו את דרכן לאתר שיתוף התמונות imgur ולטוויטר ● חלק מהתמונות שפורסמו הוגדרו כפומביות, אולם כמה מהן לא נראו קודם לכן, ובהן תמונה של צוקרברג מגלגל סושי, ותמונה אחרת בה הוא אוחז תרנגול מת ● לעת עתה הושבת מנגנון הדיווח בפייסבוק, והחברה ציינה, כי השמירה על המידע של המשתמשים היא "עדיפות עליונה" מבחינתה

עם כאלה רווחים, פלא שהוא מחייך? צוקרברג. צילום: מתוך פייסבוק

באג ברשת החברתית פייסבוק (Facebook) גרם לכך שמשתמשים יכלו לצפות בתמונות של אחרים, גם אם אלו הוגדרו כפרטיות. אחד הנפגעים העיקריים מהפרשה היה לא אחר מאשר מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, אשר תמונות אישיות שלו פורסמו ברחבי הרשת בעקבות התקלה.

תחילת הפרשה לפני כשבוע וחצי, כאשר פרסום אנונימי בפורום לפיתוח הגוף סיפק הנחיות מדויקות המפרטות כיצד לצפות בתמונות של משתמשי פייסבוק אשר הוגדרו כפרטיות. על פי ההנחיות שפורסמו בפורום, כאשר משתמש מדווח לפייסבוק על תמונה המכילה עירום או תוכן למבוגרים בלבד, הכלי של פייסבוק מציע לו אפשרות לבחור תמונות נוספות שיתווספו לדיווח שלו. בשלב זה, הרשת החברתית מציגה בפניו אלבומים נוספים של אותו משתמש עליו הוא מדווח, אשר חלקם הוגדרו כפרטיים, והמשתמש הערמומי יכול לחזות בתמונות שלא יועדו לו, ואף להעתיק אותן באמצעות צילום מסך.

כך, נלקחו אתמול (ג') 13 תמונות מהפרופיל האישי של צוקרברג ומצאו את דרכן לאתר שיתוף התמונות imgur ולטוויטר. חלק מהתמונות שפורסמו הוגדרו כפומביות, אולם כמה מהן לא נראו קודם לכן, ובהן תמונה של צוקרברג מגלגל סושי, ותמונה אחרת בה הוא אוחז תרנגול מת. כזכור, צוקרברג הצהיר בעבר, כי הוא שואף לאכול רק בעלי חיים שהוא שוחט בעצמו.

מפייסבוק נמסר בתגובה, כי "איתרנו באג במנגנון הדיווח שלנו אשר מאפשר למשתמשים לדווח בו זמנית על מקרים רבים של תוכן שאינו ראוי. הבאג הוא תוצאה של תיקון קוד בדחיפה (Push) והוא היה קיים זמן קצר בלבד".

ברשת החברתית הדגישו, כי "לא כל התוכן של המשתמש היה נגיש, אלא רק מספר מצומצם של תמונות", והוסיפו, כי כמות המשתמשים שנפגעה בפועל מהבאג הייתה קטנה, אם כי לא צוין מספרם המדויק של הנפגעים.

יצוין, כי למשתמש בפייסבוק אין דרך לדעת מי "דיווח" על התמונות שלהם כפוגעניות, וכפועל יוצא אין למשתמש דרך לדעת אם מישהו ניצל לרעה את המנגנון על מנת לחזות בתמונותיו הפרטיות.

לעת עתה הושבת מנגנון הדיווח בפייסבוק, והחברה מסרה, כי "רק כשיחזור לתפקודיות מלאה נוכל לוודא שהבאג אכן תוקן". החברה ציינה בהודעתה, כי השמירה על המידע של המשתמשים היא "עדיפות עליונה" מבחינתה.

עם זאת, התזמון של התקלה הוא מצער מבחינת פייסבוק, אשר רק לפני כמה ימים חתמה על הסכם פשרה עם ועדת הסחר הפדראלית של ארה"ב (FTC), לאחר שהואשמה כי הטעתה את המשתמשים בכל הקשור לאופן בו תעשה שימוש במידע האישי שלהם. במסגרת ההסכם נדרשה פייסבוק לייסד ולקיים "מדיניות פרטיות מקיפה", אשר תהיה חשופה לביקורות קבועות על ידי צד שלישי, במהלך 20 השנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים