פיטר בארון, גוגל: "התקשורת – ברשת ומחוץ לה – תצטרך לחבר מחדש את התכנים לפי הלקוחות"

"התקשורת המסורתית והמקוונת תצטרך למצוא דרכים חדשות לחבר מחדש את התכנים החדשותיים ולהציע חוויה אישית מיוחדת המותאמת לצרכים ולעניין של קהל המשתמשים", אמר בארון, מנהל מערך יחסי החוץ של גוגל באירופה ובמזרח התיכון ● הוא חזה מספר תהליכים שיעברו בעתיד על המדיה עקב התפתחות האינטרנט ואמר שהרשת לא תביא לדעיכתו של הדיווח העיתונאי האיכותי

"חברות החדשות בכלי התקשורת – ברשת ובמדיה המסורתית – יצטרכו למצוא דרכים חדשות לחבר מחדש את התכנים החדשותיים ולהציע חוויה אישית מיוחדת המותאמת לצרכים ולעניין של קהל המשתמשים שלהם", כך אמר פיטר בארון, מנהל מערך יחסי החוץ של גוגל (Google) באירופה ובמזרח התיכון. הוא דיבר בכנס העיתונאים שהתקיים באילת.

בארון הצטרף לגוגל ב-2008 לאחר שעבד במשך כ-20 שנים בתחום שידורי החדשות והאקטואליה. בין היתר, הוא הוביל תוכניות דגל ב-BBC ושימש כסגן עורך מהדורת החדשות של ערוץ 4 הבריטי. הוא פרש בהרצאתו תחזיות הקשורות באופי העבודה של כלי התקשורת ובדרך שבה נצרך בעתיד את החדשות שלנו.

"ההשפעה הרבה של האינטרנט על חיינו מעלה חששות באשר לסיכויו של הדיווח החדשותי האיכותי לשרוד", אמר בארון. "אינני שותף לחששות הללו. אני סבור שאנחנו חוזים בלידתה מחדש של העיתונות ולא בדעיכתה". לדבריו, העיתונות צפויה להיות בעתיד פתוחה יותר לפורמטים חדשים, מתוך הצורך לתת לקוראים חוויות משתמשים טובות יותר, שיגרו אותם לקרוא. "בעיתונות המסורתית, כתבות מוצגות בהקשר מסוים. לעומת זאת, במדיה המקוונת, רוב המאמרים נקראים במבודד מההקשר הכללי", הוסיף.

"חברות החדשות יחפשו דרכים חדשות להמציא את עצמן מחדש", טען. "אנחנו בתחילתו של תהליך של ניסוי וטעייה באשר לאופן שבו התכנים יחוברו לפלטפורמה טכנולוגית אחת ובאשר לרמת ההגשה לקוראים ולגולשים. ניסיונות ראשונים כבר נעשים, למשל בתוכנת Flipboard".

כמו כן, בארון חוזה שהעיתונות תהיה פתוחה יותר מבחינת זמן ומקום. "לעיתונות המקוונת יש השפעה מהותית על מה שנעשה בחדרי החדשות", אמר. "באינטרנט, אין צורך לדאוג למספר המילים בכל כתבה ואין בעיה של זמן מסך, אבל בהחלט יש מלחמה על תשומת ליבו של הגולש. לכן, בעתיד, חברות החדשות והעיתונאים יחפשו דרכים יצירתיות למשוך את הקוראים, הן ברמת התוכן והן בשימוש באמצעים טכנולוגיים".

עוד הוא חוזה שהעיתונות תהיה פתוחה יותר למחשבות חדשות ושבעזרת הטכנולוגיה ניתן יהיה לשתף בישיבות המערכת היומיות של אמצעי התקשורת אנשים חיצוניים, בעלי דעות אחרות מאלה שמוצגות בהן בדרך כלל. הוא ציין בהקשר זה את הגארדיאן (Guardian), שהקים "חדר חדשות פתוח" שמאשפר למגוון של אנשים להשתתף בעיצוב ויצירת התכנים. "העיתונות תהיה בעתיד פתוחה הרבה יותר לשיתוף הציבור, בזכות הרשתות החברתיות, בזכות התקשורת המהירה. במקרה של אסון, לעולם תושבי המקום יגיעו ראשונים לשטח. אלה מהם שמצוידים בטלפונים חכמים יוכלו להתחבר למערכת החדשות שמעסיקה אותם ולשדר מיד. היו לכך דוגמאות בשנים האחרונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים