ארצות הברית: בית משפט קבע שעורכת בלוג אינה עיתונאית

בית משפט בפורטלנד חייב עורכת בלוג לשלם פיצויים בסך של 2.5 מיליון דולרים לאחר שהוציאה את דיבתה של חברת השקעות ● השופט דחה את טענתה שלפיה היא נהנית מחיסיון עיתונאי מאחר שעל פי החוק במדינת אורגון, בלוג לא נחשב אמצעי תקשורת

שופט בבית משפט מחוזי בפורטלנד שבמדינת אורגון בארצות הברית קבע, כי על עורכת בלוג שכתבה הודעה על חברת השקעות ונתבעה על ידה בגין הוצאת דיבה לשלם לחברה התובעת פיצויים בסכום של 2.5 מיליון דולרים. הסיבה לכך, על פי פסק הדין, היא שעורכת בלוג אינה נהנית מההגנות החלות על עיתונאים.

קריסטל קוקס, שמפרסמת בבלוג שלה ידיעות עובדתיות ומאמרי פרשנות, מתחה מספר פעמים ביקורת על חברת Obsidian Finance Group ועל אחד ממייסדיה, קווין פדריק. באחת ההודעות היא האשימה את פדריק בביצוע הונאה כאשר שימש כנאמן בפשיטת רגל של חברת נדל"ן.

המנהלים בחברת ההשקעות ראו בהודעות של קוקס הוצאת דיבה והגישו נגדה תביעה בסכום של 10 מיליון דולרים. קוקס טענה, כי התבססה בדיווחים שלה על עובדות שהדליף לה מקור מתוך החברה. פרקליטי החברה דרשו ממנה שתחשוף את המקור שלה כדי להוכיח את טענותיה.

קוקס, שלא נעזרה בעורך דין וייצגה את עצמה, סירבה לחשוף את המקור בטענה שחלות עליה ההגנות שעומדות לעיתונאים לפי חוקי החיסיון של מדינת אורגון. אולם, החוק באורגון מגן על עיתונאים שעובדים ב-"אמצעי תקשורת במשמעותם המקובלת" דוגמת "עיתונים, מגזינים, כתבי עת, ספרים, עלונים, סוכנויות ידיעות, תחנות, רשתות שידור או טלוויזיה בכבלים".

השופט קבע, כי על אף שקוקס מגדירה את עצמה כ-"עורכת בלוג תחקירים", הרי שמאחר שהיא לא משתפת פעולה עם אחד מאמצעי התקשורת שנזכרים בהגדרה המובאת בחוק, היא לא יכולה לטעון לחיסיון עיתונאי ועליה לחשוף את המקור שלה במסגרת משפט דיבה.

ברוס אי. ג'ונסון, עורך דין שלקח חלק בניסוח חוק החיסיון העיתונאי של מדינת וושינגטון בשנת 2006, סבור שהחוק במדינת אורגון מיושן מדי. "סביר להניח שהחוק באורגון נוסח לפני שהופיעו בלוגים, ואני מניח שאילו היה המשפט מתנהל בוושינגטון, הייתה עורכת הבלוג יכולה ליהנות מחיסיון עיתונאי", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים