תגובה

רבעון מעורב לפרטנר

בעקבות פרסום מאמר תחת הכותרת "להתייעל מבלי לפטר", מבקש רז ברטוב – מנהל מחלקת פיתוח הפורטלים והאינטרנט בפרטנר תקשורת, למסור את התגובה הבאה:

"אני שותף ללא מעט כנסים של אנשים ומחשבים, מנוי על המגזין הדיגיטלי וקורא בשקיקה את הטורים והכתבות. רציתי לציין את אכזבתי מהמשפט הבא, שהופיע במאמר המערכת האחרון –

'שני מסרים: הראשון הוא שלא כל מיתון או חשש ממיתון צריך לגרור פיטורים אוטומטיים (לתשומת לב הקורא אילן בן דב). המסר השני הוא שקידום עובדים ושיפור השכלתם, הוא אינטרס של הארגון – ולא רק של העובד'.

תחילה, ארצה לציין שאני מנהל בחברת פרטנר, אך אינני משמש נציג רשמי של החברה אלא רושם לך את דעתי הפרטית. לצערי, הנך מצטרף לאווירה ציבורית שאינה הגונה ולייחס את המשפט הנ"ל לארגון כפרטנר זה הרבה יותר מלא הוגן. אכן, החברה נמצאת בתהליכי התייעלות, אך כמנהל ששותף לתהליך, זה  רחוק מלהיות פיטורים אוטומטיים כהגדרתך מעלה (או כפי שהנך רומז). כעובד שהתקדם בארגון והושקע רבות בקידומו ובהשכלתו, אני מרגיש שהביטוי הנ"ל הינו סוג של פופוליזם טהור ללא כל בחינה מעמיקה של הדברים.

ארגונים רבים בארץ היו רוצים לדמות לפרטנר בהשקעה ובטיפוח מנהלים ועובדים, כמו גם בניהול של תהליכים כואבים בצורה רגישה וממש לא אוטומטית. באמירה לא אחראית ולא מבוססת זו, הנך יוצר חוות דעת שאינה נכונה, אינה מבוססת ולמעשה פופוליסטית ומיותרת.

כמובן שאכן ניתן 'להתייעל מבלי לפטר', וזה אכן המוצא האחרון ברבים מן המקרים (כמו המקרה בפרטנר), אך מצד שני לא ניתן להגדיר זאת כמצב שאין לבצעו ברגע שהסביבה העסקית משתנה ומבנה ההכנסות משתנה בצורה משמעותית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    איך אפשר להגדיר רדיפה אחר כסף כתירוץ להתייעלות?! יואילו המנהלים של חברת אוראנג להוריד את כמות ההטבות ורמת השכר המופקע שהם מקבלים, לפני שפוגעים בעובדים (שים לב שהפירוש למונח יעילות שונה ממה שאתם באורנג טוענים ליעילות). כמו כן, תואיל חברת אוראנג להפסיק לנצל עובדי כ"א ("מיקור חוץ"), ותעבור למודל ההעסקה תקין. לאחר מכן, שפרו את רמת השירות והתמחור ללקוח, ותגלו שגם עם רווח סביר ניתן לחיות, וקיים עולם טוב יותר.

אירועים קרובים