מת'יו פארקר, מנכ"ל לומס: "בנינו עסק של 100 מיליון יורו בשנה מהתחרות עם סאפ"

"יש לנו מאות לקוחות בגרמניה שכולם חוץ מאחד הם לקוחות של סאפ, אבל את ניהול הכישורים הם עושים באמצעות התוכנה שלנו", אומר פארקר, המבקר בימים אלה בארץ, בראיון לאנשים ומחשבים ● על הרכישה של המתחרה Success Factor בידי סאפ אומר פארקר, כי "דווקא רכישת מתחרה גדולה שלנו בידי סאפ מבשרת טובות, כי הם יאבדו את המיקוד בעולם ניהול הכישורים"

בשבוע שעבר נרכשה חברת Success Factor האמריקנית בידי סאפ (SAP) תמורת 3.4 מיליארד דולרים, ואחת המתחרות הגדולות שלה, לומס (Lumesse), דווקא רואה את הצעד הזה כהזדמנות עבורה. לומס (לשעבר Step Stones Solutions), שהמטה שלה באנגליה, היא חברה בינלאומית המתמחה בניהול כישורים בארגון (Talent Management) ומסייעת למנכ"לי חברות ומנהלי משאבי אנוש להתאים בין האדם הנכון לתפקיד הנכון.

מנכ"ל החברה, מת'יו פארקר, התארח בארץ והשתתף במפגש עם מנהלי משאבי אנוש של החברות הגדולות במשק, אותו ארגנה חברת סינריון, נציגת לומס בישראל, בשיתוף עם לוטם אסטרטגיות לפיתוח ארגונים. בנוסף הרצה פארקר במליאת כנס משאבי אנוש בנושא ניהול כישורים בארגון.

לטענת פארקר, ארגונים הבינו שתוכנת Talent Management ייעודית נותנת מענה טוב יותר מבחינת ROI מאשר תוכנות ה-Talent Management המשולבות במערכות ERP. "ארגונים התחילו להכיר בכך שהמבדל העיקרי שיש להם הוא העובדים שלהם. לכן גברה הדרישה ממחלקת משאבי האנוש לספק מענה לשאלות כגון: איך אנו מזהים את הכישרונות שלנו? איך להבטיח שיהיו לנו האנשים הנכונים בזמן המתאים ביותר? ואיך ניתן מענה ליעדים העתידיים של הארגון?".

"בנינו עסק עם מכירות של 100 מיליון יורו בשנה מהתחרות עם סאפ", אומר פארקר. "יתרה מזאת, יש לנו מאות לקוחות בגרמניה שכולם חוץ מאחד הם לקוחות של סאפ, אבל את ניהול הכישורים הם עושים באמצעות התוכנה שלנו. אנו מזהים, כי ללקוחותינו חשוב במיוחד לדעת היכן נמצאים העובדים הטובים או בעלי הפוטנציאל ולתכנן עבורם את המשך הקריירה. בפרט חשוב לדעת כל הזמן מי יכול להיות מקודם לתפקיד היורש – מספרי 2. זה עונה על הצורך בצמצום הסיכונים שכל ארגון עלול לחוות כאשר תפקידים קריטיים ועובדים בתפקידי ליבה עוזבים אותו, ופעילותו העסקית נפגעת", הוא אומר.

"אנו מציעים את המערכת כתוכנה המותקנת ומנוהלת בתוך הארגון, או במודל תוכנה באירוח", מציין פארקר. לדבריו, "המערכת כולה מבוססת על טכנולוגיית מיקרוסופט (Microsoft). מדובר בלקוח רזה, כאשר כל תכונות המערכת נגישות דרך הדפדפן. המערכת מאפשרת התאמה לצרכים הספציפיים של כל ארגון ולאופי עבודתו באמצעות פלטפורמה טכנולוגית גמישה".

מה אתה יכול לספר על השוק הישראלי ועל פעילות הנציגה שלכם, סינריון?
"בניגוד לשחקנים אחרים, הסיסמה שחרטנו על דגלנו היא שאנחנו שחקן גלובלי שנותן פתרונות המותאמים לצרכים מקומיים. הלקוחות שלנו פרושים בלמעלה מ-70 מדינות והמערכת שלנו נותנת את המענה המתאים לכל מדינה ועוד יותר מכך – לכל לקוח.

אני מקפיד לבקר לקוחות בעולם ולשמוע על הצרכים השונים. אתמול ארחנו בארוחת ערב סמנכ"לי משאבי אנוש במשק הישראלי בהשתתפות נציגים של חברות כגון מיקרוסופט, HP, ריטליקס ועוד, ודיברנו על האתגרים שהם חווים. בנוסף שמעתי בכנס משאבי אנוש בו הרצתי את מנכ"ל טבע, שלמה ינאי, שהתייחס לכך שהחברה מציבה את האדם במרכז ושהאסטרטגיה שלה לא יכולה להפוך למציאות בלי העובדים. טבע היא אחד הלקוחות הגדולים שלנו. הם יודעים שתהליך ניהול הכישורים שמתאים לישראל לא בהכרח מתאים לתהליך בארה"ב. הם עושים שימוש בפלטפורמה הטכנולוגית שלנו בעולם, אך נוקטים בגישות שונות בתרבויות שונות. זה ביקורי הראשון בישראל אך התרשמתי עמוקות מהרצון של מנהלי משאבי האנוש ללמוד מ-Best Practices של אחרים.

בחרנו בסינריון כבעלי ניסיון וכמי שמכיר לעומק את צרכי השוק הישראלי, ולאחר שעשינו בדיקת נאותות הדדית, על מנת לראות שזה שיתוף פעולה נכון. אנו משקיעים את הזמן והאנרגיה כדי להצליח וזו הסיבה שאני פה היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים