חדר למייל של אשתו, גילה שהיא בוגדת בו – ונשפט על פריצה מקוונת

ליאון ווקר ממישיגן נכנס למחשב של אשתו וגילה כי היא מנהלת רומן עם בעלה לשעבר ● כעת הוא עלול לקבל עונש מאסר של עד חמש שנים, בשל היותו עבריין מקוון ● על פי סניגוריו של ווקר, החלת הסעיף בחוק על הלקוח שלהם עלולה לפעול כבומרנג וניתן יהיה להאשים גם הורים שצופים בפעילות ילדיהם דרך הרשת - על פי אותו סעיף

ליאון ווקר, בן 34 ממדינת מישיגן שבארה"ב, ראה ערב אחד כי אשתו, קלרה, לא הגיעה לישון בביתם. הוא החל לחשוד שהיא מנהלת רומן מאחורי גבו, ונכנס לחשבון הג'י-מייל (Gmail) שלה. להפתעתו, הוא גילה כי היא אכן מנהלת רומן עם בעלה לשעבר.

עד כאן, המדובר בסיפור בגידה שגרתי, אלא שקלרה ווקר החליטה להתלונן נגד בעלה השני במשטרה, וכעת הוא צפוי להתמודד עם מאסר של עד חמש שנים. בית משפט לערעורים במדינה דן כעת בשאלה האם יש להחיל את חוקי הפשיעה המקוונת, ובהם החוק האוסר על פריצה – על בעל שפרץ לחשבון המייל של אשתו, על מנת לאמת את חשדותיו, לפיהם היא מנהלת רומן מחוץ לנישואים.

פרקליטיו של ווקר אמרו לשופטי בית המשפט לערעורים במדינה, כי החוק שבגינו הלקוח שלהם נשפט הוא מעורפל ודו-משמעי, ובכל מקרה, מעולם לא הופעל על ענייניים משפחתיים-מקומיים. החוק הועבר ב-1979, ונועד לעצב כללי התנהגות למניעת חשיפה של סודות מסחריים. על פי סניגוריו של ווקר, החלת הסעיף בחוק על הלקוח שלהם עלולה לפעול כבומרנג וניתן יהיה להאשים גם הורים שצופים בפעילות ילדיהם דרך הרשת – על פי אותו סעיף.

לטיעון האחרון השופטים לא הסכימו. אחד מהם, פט דונופוריו, אמר כי "ווקר נאשם בכך שפעל לסיכון ולחשיפה של קניין רוחני – באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני של אשתו". שלושת השופטים יתנו את החלטתם בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים