מחקר של יבמ: מגמות העל ב-IT ב-2012 – מיחשוב אנליטי, העולם הנייד, הענן ורשתות חברתיות

"השוק מאופיין ויאופיין בביקוש למפתחי תוכנה במגוון רחב של תחומים, החל מיישומים ניידים ויישומי ענן ועד ליישומי בינה עסקית", מציין הענק הכחול בדו"ח חדש ● על פי התחזית של יבמ, "הביקוש למיחשוב ענן מצוי בעליה מתמדת ככל שארגונים מחפשים אחר דרכים להרחבת ההשפעה של ה-IT על מנת לספק שירותים חדשניים, תוך מימוש היתרונות לגודל"

מחקר חדש של יבמ (IBM) חוזה מהן תריסר המגמות הצפויות להרכיב את עולם המיחשוב הארגוני בשנה הבאה, ארבע מהן מגמות על: מיחשוב אנליטי עסקי, העולם הנייד, הענן ורשתות חברתיות. הענק הכחול מכנה את ארבע המגמות הללו "טכנולוגיות המצטיירות כמפתחות להצלחה עסקית עתידית בארגונים".

המחקר, הנושא את הכותרת "דו"ח המגמות הטכנולוגיות של יבמ לשנת 2011", נשען על נתונים שהתקבלו מ-4,000 אנשי מקצוע בתחום ה-IT ב-93 מדינות ו-25 תחומי תעשייה. מטרת המחקר, על פי הענק הכחול, היא "להציע הצצה לכלי טכנולוגיות המידע שיהפכו קריטיים, לכישורים שיידרשו לאנשי המקצוע על מנת להקדים את השוק, ולסייע לבנות עולם חכם יותר".

לפי התחזית של יבמ, "הביקוש למיחשוב ענן מצוי בעליה מתמדת ככל שארגונים מחפשים אחר דרכים להרחבת ההשפעה של ה-IT על מנת לספק שירותים חדשניים, תוך מימוש היתרונות לגודל". המחקר מצטט את IDC, שדיווחה ששוק טכנולוגיות מיחשוב הענן – חומרה ותוכנה – הסתכם ב-2009 ב-17 מיליארד דולרים, והעריכה שהשוק הזה יזנק ויגיע ל-45 מיליארד דולרים כבר ב-2013. "יותר ויותר ארגונים מנצלים את מיחשוב הענן למגוון רחב של פתרונות ויישומים, ובכלל זה וירטואליזציה ואיחסון", נכתב. "רשימת הסיבות והמניעים לאימוץ טכנולוגיות ענן ארוכה ומגוונת, החל מקיצוץ בהשקעת ההון ועלויות התפעול ועד לשיפור ביעילות העבודה. ככל שעסקים יאמצו את מיחשוב הענן, יגדל הביקוש לכישורים מקצועיים בתחומים דוגמת פיתוח, אבטחה, וירטואליזציה ואחרים".

לגבי מיחשוב אנליטי עסקי נכתב בדו"ח של יבמ, כי ה"הטכנולוגיות האנליטיות מסייעות לארגונים במעקב אחר אבני דרך מרכזיות בקידום הקשר עם לקוחות ומאפשרות להם למקד טוב יותר את ההשקעות בתוכניות שיווק, תכנים ומוצרים – בדרך לשיפור התוצאות. השקעות כאלה מאפשרות ללקוחות הארגוניים להפיק מהר יותר תובנות בעלות משמעות עסקית מתוך נתונים סטטיסטיים, גרפים ולוחות מחוונים, על מנת לקבוע את מידת היעילות של מסעות שיווק, איכות הביצועים של מוקדי שירות ותפוקת המיזמים למכירה צולבת".

יבמ הוסיפה, כי "ככל שעסקים מחפשים אחר דרכים להפיק תובנות רבות יותר מתוך כמויות גדולות של נתונים, הניתוח האנליטי העסקי ממשיך וימשיך להוות רכיב מרכזי בכל סוגי הארגונים". הדו"ח העלה ש-"אנשי מקצוע בתחום ה-IT מאמינים, כי יידרשו לפתח מערכת מקיפה של כישורים על מנת לבנות או להקים מערך ניתוח אנליטי עסקי".

העולם הנייד ורשתות חברתיות

באשר לעולם הנייד גורסת יבמ, כי "בראש רשימת תחומי המיקוד לאימוץ מיחשוב נייד עומדים יישומים ארגוניים, יישומים ייעודיים למגזר התעשייה והרחבת יישומי הליבה של הארגון אל הסביבה הניידת. אנשי מקצוע בתחום ה-IT חוזים, כי יידרשו לפתח כישורים ויכולות בעבודה בסביבות HTML5, ג'אווה (Java), אנדרואיד (Android), אבטחת תוכנה ויישומים, כלי פיתוח חדשים ושיטות תכנות".

על הרשתות החברתיות נכתב בדו"ח, כי הן "מציגות השפעה משמעותית, הולכת ומתרחבת, על ארגונים ומתדלקות התרחבות מהירה בשימוש באינטרה-נט לעסקים על בסיס חברתי. במקביל, הסביבה החברתית החיצונית דוחפת גם היא בכיוונים האלה". לפי הדו"ח, "על מנת להפוך 'חברתיים' יותר, ארגונים יכולים לפרוס רשתות חברתיות פנים-ארגוניות, להפעיל רשתות הפונות ללקוח ולהשתמש ברשתות הפועלות בשוק". יבמ מתייחסת גם לאימוץ רשתות חברתיות בפילוח גיאוגרפי. "שיעור האימוץ של כלים לעסקים ברשתות חברתיות משתנה ממדינה למדינה", נכתב. "יותר ממחצית העסקים בהודו – כ-57% – כבר מאמצים את מודל העסקים החברתי. במקום השני ניצבת ארצות הברית עם 45% ולאחריה סין עם 44%".

תחום נוסף אליו מתייחסת יבמ בהקשר זה הוא תוכנות לקבלת תובנות עסקיות מעולם הרשתות החברתיות. "אלה מאפשרות לארגונים למדוד את השפעות הפעילות בערוצים הללו על אתרי האינטרנט שלהם, ובכלל זה אזכורים ברשתות חברתיות, ולהשתמש בתכנים חברתיים דוגמת ביקורת על מוצרים, על מנת לקבל החלטות נכונות יותר בתהליכי ההשקעה", נכתב. "יבמ בוחנת בנוסף דרכים למכירה, קנייה ושיפור נאמנות הלקוחות בעידן שבו מתרחב השימוש במיחשוב נייד וברשתות חברתיות".

הדו"ח מציין בסופו, כי "השוק מאופיין ויאופיין בביקוש למפתחי תוכנה במגוון רחב של תחומים, החל מיישומים ניידים ויישומי ענן ועד ליישומי בינה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים