אתגרי הטיפול במידע בעשור הבא

עונת התחזיות בפתח, וחברות המחקר מתחרות ביניהן על מי תפרסם דו"ח קודם ● גרטנר חוזה שבשנת 2012 ייצאו הארגונים משלב ההמתנה לענן ואילו ב-IDC מדברים על היקף של חמישה טריליון דולרים בהוצאות העולמיות על IT ב-2020 ● גם יבמ הצטרפה לחגיגת התחזיות וקבעה שהענן, העולם הנייד והרשתות החברתיות יתפסו את מרכז הבמה בשנה הבאה ● מה כל זה אומר לגבי ג'ו טוצ'י, שביקר בישראל לראשונה בשבוע שעבר? ● וגם: מי יהיו המצטיינים של שנת 2011?

סוף שנת העסקים הולכת ומתקרבת ועמה נפתחת עונת התחזיות לשנה הבאה ולאלו שיבואו אחריה. שתי חברות המחקר הגדולות, IDC וגרטנר (Gartner), פרסמו בשבוע שעבר את התחזיות הראשונות שלהן ל-2012, שנכתבו על סמך שיחות עם גורמים בשוק, משתמשים וחברות ספקיות. לגמרי לא במקרה, ציינו שתי החברות בראש התחזיות שלהן את המגמות מיחשוב ענן ו-Big Data, שהרי שני הטרנדים הללו הופכים להיות הנושאים העיקריים שעומדים בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים.

גרטנר חוזה שבשנת 2012 ייצאו הארגונים משלב ההמתנה לענן ויותר ארגוני אנטרפרייז יכנסו לתחום. חברת המחקר אף צופה שהענן ישטוף את השוק, אך השיטפון הזה לא יהיה ידידותי כל כך לסביבה, מאחר והענן ייתפס אצל המנמ"ר כחלופה אפשרית למיקור-חוץ – כלי בו הוא נעזר במשך שנים. גרטנר סבורה, כי מעבר לשירותי ענן ינגוס ברווחי החברות המפעילות שירותי מיקור-חוץ ויהיה עליהם לחפש מודלים חדשים להכנסותיהן.

ב-IDC סבורים, כי למרות המיתון עליו מדברים כולם, ההוצאות העולמיות על IT יצמחו מדי שנה ב-7% ויגיעו בשנת 2020 להיקף של חמישה טריליון דולרים. תחזיות אחרות שפורסמו באחרונה גורסות, כי על המנמ"רים להפנים שענף ה-ICT הופך להיות ענף של שירותים וצריכה שוטפת מצד משתמשים רבים, בדומה למודל של חברת חשמל, ולכן האתגר של המנמ"ר בשנים הבאות יהיה לסייע לארגונים לטפל בנפחים ההולכים וגדלים של המידע הנצבר בארגונם – גידול שהוא אחת התוצאות הישירות של המעבר לענן.

על פי IDC, עד סוף 2012 יונחו לפתחם של המנמ"רים כ-2.43 זטה-בייטים במידע לא מובנה, והם יצטרכו להתמודד עם אתגרי איחסון שמעולם לא התמודדו איתם בעבר. הבעיה תחריף גם מכיוון אחר, עקב התגברות של תופעת מיזוגים ורכישות שתגדיל היקפי המידע שארגונים ממוזגים יצטרכו להתמודד עמם, ולתת מענה לאוכלוסיה גדולה יותר של משתמשים, מבלי להפוך את משאבי האחסון לבור ללא תחתית.

גם יבמ (IBM) הצטרפה לחגיגת התחזיות. מחקר שערכו מומחים מטעמה, העלה שהענן, העולם הנייד והרשתות החברתיות יתפסו את מרכז הבמה בשנה הבאה. המשמעות היא דומה: טיפול בהררי מידע שיצטבר לפתחם של מנהלי המיחשוב.

אחת החברות שאמורות לספק למנמ"רים פתרונות בתחום הזה היא EMC. יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה, ג'ו טוצ'י, בילה פה כמה ימים בשבוע שעבר, בביקור ראשון שערך בישראל. טוצ'י שמע מאנשיו בארץ, כי הרכישות הרבות שביצעה החברה בעשורים האחרונים הניבו פירות נאים לבעלי המניות של EMC ומן הסתם גם לטוצ'י עצמו. הוא הודה שעל חלק מהחברות הוא שילם מעבר לפרמיה, אבל בסופו של דבר שמח לראות שהתחזיות שלו צדקו וההימור על החברות הישראליות היה מוצדק. טוצ'י בהחלט יכול לשמש לישראל כשגריר של רצון טוב בתחום ההיי-טק. הוא נמנה על קהל מעריצים גודל והולך של קהילות בעולם שרואות בנו סמל של הצלחה והובלה טכנולוגית.

במהלך ביקורו השתתף טוצ'י גם בחנוכת מרכז המצוינות של EMC בהרצליה, ושמע על ההכנות לקראת תחילת גיוס העובדים למרכז הפיתוח של החברה בדרום הארץ, ליד באר שבע. EMC מיישמת בארץ דפוסי פעולה שמזכירים את הפעילות המבורכת של אינטל (Intel) בישראל, רק בהבדל אחד: פקידי הממשלה השונים לא שמים רגליים לאנשי EMC כמו שעשו לאינטל. לפחות בינתיים. אולי זה מלמד על התבגרות מסוימת? כך או כך, יש מקום להאמין להצהרתו של טוצ'י, כי הוא ימשיך לרכוש חברות ישראליות לטובת כולנו.

השבוע גם שמענו על מצוינות מסוג אחר: חברי פורום CTO של אנשים ומחשבים התארחו בבזק בינלאומי, ושמעו על פרויקט העשור של החברה – הנחת הכבל התת-ימי מישראל לאירופה. היה מדהים לשמוע שעד להחלטתה של בזק בינלאומי לפעול להקמת הכבל, היתה תלויה מדינת ישראל בכבל תקשורת שהונח על ידי מד-1 לפני שנים רבות. הכבל החדש, מבטיחים לנו בבזק בינלאומי, יביא לגולש הישראלי חוויות חדשות בתחום מהירות הגלישה, שעד היום הם היו בגדר חלום עבורו.

ביום ה' הקרוב ייערך טקס הכתרת מצטייני המיחשוב 2011. תהיה זו השנה התשיעית ברציפות שבה מתקיים האירוע, שהפך לטקס "האוסקר של הענף". למעלה מ-40 פרויקטים משורה ארוכה של ארגונים, שמייצגים עשרות מנמ"רים ועובדי IT מצוינים, יתכבדו ויעלו לבמת מרכז הכנסים אווניו, ויקבלו את המגנים ותעודות ההוקרה. לתחרות השנה הוגשו למעלה מ-100 פרויקטים, רובם ברמה גבוהה מאוד. התחרות היתה צמודה ומלאכת השופטים היתה הפעם קשה מתמיד. אז מי ומי בזוכים? התשובות בטקס שייערך ביום ה' במסגרת ועידת Closing The Year.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים