תעלומה: מדוע חברה אפל לטרול הפטנטים?

על פי הערכות, אפל חתמה על עסקה יוצאת דופן עם חברת Digitude Innovations, שבמסגרתה רכשה זו מאפל שני פטנטים ● היא משתמשת בהן על מנת לתבוע חברות גדולות כאמזון, נוקיה וסמסונג ● על פי ההשערות, אפל עושה שימוש ב-Digitude כב-"שכירת חרב" לצורך גביית תמלוגים, או ש-Digitude איימה להגיש תביעה נגד אפל בגין פטנטים אחרים וכדי לרצות אותה העבירה אפל את שני הפטנטים לבעלותה

אפל (Apple) חתמה על עסקה יוצאת דופן עם חברת Digitude Innovations מווירג'יניה, שידועה כמי שעוסקת ברכישת פטנטים לצורך תביעת תמלוגים מחברות אחרות ואינה עוסקת בפיתוח מוצרים משלה – כך על פי ההערכות.

ככל הנראה, רכשה Digitude Innovations שני פטנטים מאפל והיא משתמשת בהם כדי לתבוע תמלוגים מחברות אחרות או לאסור עליהן למכור מוצרים שכוללים טכנולוגיות אלה, לפי ידיעה שהופיעה בבלוג Tech Crunch. על סמך פטנטים אלה פעלה Digitude Innovations נגד HTC ,LG, אמזון (Amazon), נוקיה (Nokia), סמסונג (Samsung), סוני (Sony) ו-RIM.

בחודש אפריל פרסמה Digitude Innovations הודעה שעל פיה היא "חתמה על הסכם ראשון מסוגו לשיתוף פעולה אסטרטגי עם אחת היצרניות הגדולות בעולם של מוצרי אלקטרוניקה". בהודעה לא צוין מיהי החברה, אך, על פי כל ההערכות, מדובר באפל. על פי Tech Crunch, הגישה Digitude לא מכבר תביעה לרשות של ארצות הברית לסחר בינלאומי, שבסמכותה לחסום ייבוא לארצות הברית נגד שורה של חברות. בתביעה צוינו פטנטים שהיו בעבר בבעלות אפל.

התעלומה הגדולה היא מדוע בחרה אפל להעביר פטנטים לבעלותה של חברה בעלת תדמית שנויה במחלוקת, בלשון המעטה. ההשערות שעלו ברשת הן שאפל עושה שימוש ב-Digitude כב-"שכירת חרב" לצורך גביית תמלוגים, או ש-Digitude איימה להגיש תביעה נגד אפל בגין פטנטים אחרים וכדי לרצות אותה העבירה אפל את שני הפטנטים לבעלותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים