מחקר: אפל מתקשה לעמוד בעומס על החנויות

על אף שמספר העובדים הממוצע בחנות של אפל עולה על מאה ושהחברה מגייסת עוד ועוד עובדים, היא מתקשה לעמוד בעומס שיוצרים ההמונים הצובאים על החנויות שלה - כך עולה ממחקר חיצוני ● מבקר ממוצע משאיר בחנות 45 דולרים ועובד ממוצע של אפל מניב לה הכנסות של 481 אלף דולרים לשנה, או 278 דולרים לשעה

מחקר שערכה חברת Asymco על היקפי התעבורה והתפוקה בחנויות אפל (Apple) מעלה, כי בחברה סובלים מ-"צרות טובות": בעידן שבו מרבית הקמעונאים שמפעילים חנויות פיזיות מתלוננים על שהחנויות המקוונות גוזלות מהם לקוחות, הרי שבחנויות אפל, ששוכנות בכמה מהמקומות הנחשבים בעולם ומגייסות עוד ועוד עובדים, סובלים מכך שיותר מדי אנשים צובאים עליהן.

"בניסיון לעמוד בעומס מגייסת אפל עובדים חדשים בקצב מהיר מאוד, והמספר הממוצע של העובדים בחנות עולה על 100", אמר הוראס דדיו, מייסד Asymco. "אולם, על אף שאפל משקיעה משאבים רבים כדי להתמודד עם העומס, החנויות הופכות צפופות מדי ובטווח הארוך לא יוכלו בחברה להסתפק בגיוס של עובדים נוספים בלבד".

מהמחקר עולה, כי אפל יכולה להרשות לעצמה לגייס עוד ועוד עובדים משום שהיא נהנית מתמורה גבוהה לכל עובד. עובד ממוצע של החברה מניב לה הכנסות של 481 אלף דולרים לשנה, או 278 דולרים לשעה. מבקר ממוצע משאיר בחנות סכום של 45 דולרים – נתון שקמעונאים אחרים יכולים רק להתקנא בו.

הנתונים הללו נובעים גם מהמחיר הגבוה של מוצרי אפל, אך הייחוד של החברה הוא בכך שהעובדים שלה מניבים לה תמורה כה גבוהה ללא שימוש בתמריצים מיוחדים. העובדים בחנויות אפל מקבלים משכורת צנועה, ללא בונוסים על מכירה. "כשהעובדים אינם מקבלים בונוסים, הם אינם להוטים לסגור עסקה ולא נוצרת בחנות אווירה לא נעימה שעלולה להרתיע לקוחות. עובדי אפל מתייחסים ללקוחות בצורה ידידותית, ופועלים לפי פרוטוקול מדוקדק", ציין דידיו.

הוא הוסיף שספק אם ניתן ליישם מודל דומה בכל עסק, אך מזכיר את חנויות דיסני (Disney) כדוגמה לרשת נוספת שבה כן ניתן לעשות זאת: גם בחנויות רשת זו נהנים ממותג חזק וייחודי שזוכה לתמיכה גבוהה, אך כיום ניתן למצוא מוכרים מעטים בלבד בכל חנות של דיסני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים