חנות App Store למחשבי Mac חצתה את הרף של 100 מיליון הורדות

נראה שהצרכנים אוהבים את הדרך החדשה והקלה לרכישת יישומים, בהורדה ישירה מהחנות המקוונת למחשב האישי ● עם זאת, הנתונים שנרשמים בחנויות היישומים למחשבים ניידים עדיין מאפילים על הישג זה ● כך או כך, באפל טוענים שמדובר ב-"מהפכה בענף התוכנה"

המשתמשים במחשבי Mac הורידו כבר יותר מ-100 מיליון עותקים של יישומים מחנות Mac App Store של אפל (Apple). מדובר באבן דרך שלטענת אפל מציינת מהפכה בענף התוכנה.

פיליפ שילר, סגן נשיא בכיר בחברה, ציין בהודעה שפורסמה, כי כשם שחנות iOS App Store חוללה שינוי באופן שבו רוכשים תוכנה למכשירים ניידים, כך מחוללת חנות Mac App Store "שינוי בענף התוכנה למחשבים מסורתיים".

לטענת שילר, Mac App Store היא חנות התוכנה הגדולה בעולם ובעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר, אם כי לא ברור לאילו חנויות תוכנה הוא משווה את החנות החדשה של אפל. מ-iOS App Store, למשל, הורידו המשתמשים בשנה הראשונה 1.5 מיליארד עותקים של יישומים. גוגל (Google) הודיעה בשבוע שעבר, כי המשתמשים הורידו מחנות Android Market עשרה מיליארד עותקים של יישומים – אבן דרך שאליה הגיעה חנות iOS App Store בינואר האחרון – וכיום עומד קצב ההורדות מ-Android Market על מיליארד עותקים בחודש. ניתן לקבוע, אם כן, שעל אף שקצב ההורדות מ-Mac App Store מרשים מאוד, הרי שקצב ההורדות מחנויות היישומים הגדולות למכשירים ניידים מאפיל עליו.

אפל השיקה את Mac App Store בינואר האחרון והזדרזה להודיע, כי ביום הראשון שבו פעלה החנות הורידו המשתמשים מיליון עותקים של יישומים. ההחלטה של החברה להציע תוכנות למחשבי Mac באמצעות חנות יישומים רשמית עוררה בתחילה דאגה בקרב המפתחים, בעיקר בשל המגבלות הרבות שנוהגת אפל להטיל על תוכנות שמועמדות למכירה בחנויות היישומים שלה. עם זאת, החברה מתירה למפתחים להציע תוכנות גם מחוץ למסגרת החנות הרשמית, ובמקרה זה הם לא חייבים לעמוד במגבלות המוטלות על התוכנות המוצעות למכירה בחנות הרשמית.

על המפתחים לקחת בחשבון שהחל ממרס 2012 יוחמרו המגבלות עוד יותר. אפל כבר הודיעה, כי בכוונתה לדרוש מחודש זה שהתוכנות יפעלו במתכונת של "ארגז חול" (Sandbox), כדי להגביל את משאבי המערכת שיועמדו לרשותה של כל תוכנה. לטענת החברה, צעד זה חיוני כדי לשפר את הרמה של האבטחה במחשבי Mac ולהקשות על הפעלה של קוד זדוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים